משהו חדש עומד להתחיל

משהו חדש עומד להתחיל. קול האנשים המתעוררים וריחות של קפה ממלאים את תחילת הבוקר. אות הפתיחה כבר ניתן, ושוב, כמו בכל שנה, אנחנו מוזמנים להצטרף.

2 דק' קריאה

ציפורה בראבי

פורסם בתאריך 17.03.21

אין יפה ממחזור השנה.
 
אין יפה מהשגרה המתנהלת בקביעות.
 
אין יפה מחודשים מוכרים שחוזרים שוב ושוב, במחזור של 12 חודשים, ולכל אחד טעמו וייחודו שלו.
 
והנה שוב הגיע אלול. החודש האחרון לשנה הקודמת, ואולי בכלל החודש הטרום ראשון לשנה הבאה?
 
חודש אלול הוא בעצם החודש הראשון שלפני החודש הראשון. הוא לא מאופיין בסופיות. אלא דווקא בהתחלה. זהו חודש של "בטרם".
 
בני עדות המזרח מתחילים לומר סליחות השקם בבוקר, בטרם הנץ החמה. בטרם יתחיל היום. רחש האנשים המתעוררים, ריחות של קפה מוקדם בבוקר. לחישות של לא העיר את הילדים. יוצאים לסליחות. חודש אלול. עוצמה רוחנית-אלוקית מקיפה ואופפת את הבריאה.
 
משהו חדש באמת עומד להתחיל.
 
זה חודש הפכפך מבחינת מזג האוויר שמבשר על הסתיו. הקיץ כבר בדרכו החוצה, עדיין חם, אבל אנו מרגישים את ההקלה הנפשית של עוד מעט זה יסתיים. כי הסתיו ממש בפתח. הוא כמעט פה.
 
וגם הפכפכות בליבותינו המנסים להתגבר על רעשים של כעס וטינה. הפכפכות של מי שעובד על מידותיו וקצת מתקשה אבל משתדל מאוד. והנשמה מתהפכת לכאן ולכאן. בודקת, סולחת, כועסת, שוכחת.
 
זהו ייחודו של חודש אלול – חודש הרחמים והסליחות – חודש הכנה לקראת חגי תשרי. חודש ההכנות הנפשיות. וההכנה היא לעתים יותר מן הדבר עצמו. ההכנה היא זו שמעידה עלינו – איך אנחנו מתייחסים לעניין אליו אנו מתכוננים? האם אנו מתכוננים מעומק ליבנו, או מן הפנים לחוץ? האם אנחנו שקועים בגשמיות או חותרים יותר פנימה לעומק נשמותינו? האם נטרח בקניית בגדי חמודות לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, או שנשקיע הרבה יותר בהכנות נפשיות?
 
כמו הכנות לחתונה, האם נשקיע בהכנות חיצוניות מפוארות, או שמא נחפור בנפשנו להיטהר ולהפנים את המעשה הגדול של ההתחלה החדשה? האם נתפלל מעומק ליבנו להצלחת הזוגיות החדשה, או שמא נתפלל שהאירוע ירשים את כל מי שיהיה באולם?
 
כי במקום בו נמצאות מחשבותינו, שם נמצאת האמת שלנו.
 
וזהו אלול. חודש הבחינה העצמית.
 
אומרים לנו שהמלך בשדה. הוא קרוב אלינו.
אומרים לנו שאלול – "אני לדודי ודודי לי".
 
זה הזמן לבקש בשביל עצמנו. האומנם?
 
זה החודש של 'אני לדודי – ודודי לי'.
 
בואו נהיה ראויים ל"דודי" ואז יהיה "דודי" לנו.
 
חודש אלול הוא הזמן לצאת מוכנים אל השדה לטהר את ליבנו, להתפלל ולקוות שהקב"ה הנמצא ממש בשדה, קרוב מתמיד, ישמח בנו. אנו, ילדיו האהובים והנאמנים המחפשים להשביעו נחת אמיתית, ולא רק לבקש לשבוע מידו הרחבה והמלאה.
 
אני חושבת שזה הזמן הטוב מכל לאחל לכולנו שתהא השנה הבאה עלינו לטובה שנת בריאות, שנה של נחת מבני משפחתנו, שנה של התחזקות בנפשנו, שנה של פרנסה טובה  בקלות וברווח, וכמובן, שנת שלום.
 
שנבשר ונתבשר כולנו רק בשורות טובות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה