מתכון לסטייק טונה אדומה במחבת

אם ביקשתם ליהנות מסטייק, אבל לא מבשר בקר, לשוקי גלילי יש מתכון פשוט להכנה וטעים מאוד בדיוק בשבילכם לסטייק טונה אדומה עסיסי!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 19.01.23

זמן הכנה: 20 דקות | דרגת קושי: בינוני | פרווה / חלבי

הוא לא בשרי, לא כבד מדי, ורבים אפילו מעדיפים את טעמיו ומרקמיו על אלו של סטייק מבשר בקר. כך או כך, סטייק מטונה אדומה הוא פשוט להכנה וטעים מאוד. נסו את המתכון הזה.

הטונה האדומה היא דג טעים ופשוט להכנה, שמתאים מאוד להכנת סטייק. אמנם זה “רק” דג, אבל התוצאה מתחרה בטעמה בסטייק מבשר, וכמובן – אין מגבלות כשרות כמו בבשר, מה שפותח כמה אפשרויות.

עדיף להשתמש בטונה טרייה, אבל גם טונה קפואה מאיכות טובה תעשה את העבודה – רק הקפידו להפשיר אותה במקרר במשך כיממה, לסנן ולייבש ממש לפני ההכנה.

את סטייק הטונה שלכם תוכלו להכין במחבת פסים, אבל גם מחבת טפלון או נון סטיק תעשה את העבודה (ומבחינות מסוימת אפילו טוב יותר). מעט שמן, מלח ופלפל שחור הם כל התיבול שתצטרכו, ואז הסטייק גם יהיה פרווה. בגרסה שלפניכם הוספנו גם מעט חמאה, שום ומיץ לימון, שמעניקים שדרוג רציני.

האתגר במתכון הזה הוא להעניק לטונה את מידת העשייה הנכונה. רבים מעדיפים טיגון קצר של כשתי דקות, שמשאיר את פנים הנתח במצב “מדיום”, כלומר אדמדם ונא למחצה. אנחנו אוהבים לטגן קצת פחות משלוש דקות, כך שהנתח מתקבל “מדיום וול”, עשוי בצורה שווה אבל עדיין עסיסי. חשוב לא להגזים בטיגון כי אחרת תקבלו סטייק יבש ומתפורר.

אתם יכולים “לרמות” ולבדוק אחד מהנתחים תוך כדי צלייה, או להכין סטייק אחד, למדוד זמנים, ואז להמשיך לשאר (רק הניחו שהמחבת והכירה צריכות להיות גדולות כדי שטיגון של 2-3 סטייקים ייקח זמן דומה לטיגון של סטייק אחד).

את סטייק הטונה הכי טוב להגיש עם סלט ירוק ותפוחי אדמה צלויים (זה חיבור מושלם מבחינה קולינרית וגם לא רע מבחינה תזונתית, בהנחה שלא מגזימים עם תפוחי האדמה). על סלטים ירוקים נדבר בפעם אחרת – הפעם התמקדנו בטונה ובתפוחי האדמה.

המצרכים

נתחי טונה אדומה כמספר הסועדים, 170-200 גרם לנתח

חמאה רכה, חצי כפית לפחות לכל נתח (אופציונלי)

שמן זית

מלח, פלפל שחור גרוס

שום, שן אחת לכל 3-4 נתחים

מיץ לימון טרי

לתפוחי האדמה

תפוח אדמה אחד לכל סועד

שמן זית

מלח

אופן ההכנה

1. מתחילים בתפוחי האדמה: חותכים לקוביות ברוחב 1.5 ס”מ (אפשר עם או בלי הקליפה), מחממים מחבת גדולה וכבדה עם שמן זית על אש גדולה, מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ונותנים להם לקבל מכת חום במשך 2-3 דקות.

2. מנענים את המחבת כדי להפוך את הקוביות. אחרי עוד 2-3 דקות מקטינים את האש, ממליחים, וממשיכים לטגן ולנענע מדי פעם עד שקוביות תפוחי האדמה רכות ומטוגנות יפה (כעשר דקות).

3. מוציאים את הטונה מהמקרר. מייבשים היטב כל נתח בנפרד עם מגבות נייר. מטפטפים שמן זית, ממליחים ומפלפלים, משפשים מעט ומניחים בצד. כותשים את השום ומערבבים עם החמאה הרכה.

4. מחממים את המחבת על להבת הכיריים הגדולה ביותר. כשהיא לוהטת, מניחים עליה בזהירות 2-3 נתחים (בהתאם למקום שיש עליה. חשוב להשאיר מרווח ביניהם). מטגנים בהתאם לעובי הנתח: כ-3 דקות או קצת פחות מכל צד לנתח בעובי של 2.5-3 ס”מ, וקצת פחות או קצת יותר אם הנתח עבה או דק יותר.

כשהופכים מניחים מעל כל נתח מעט מהחמאה עם השום. אחרי שמסיימים לטגן הופכים, מטפטפים קצת מיץ לימון, ואחרי עוד כמה שניות מורידים מהאש ומגישים עם תפוחי האדמה וסלט ירוק.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה