קוסקוס מבורגול דק – מחסלים את החמץ

מחסלים את החמץ! מנה פשוטה ומהירה שהחיסרון העיקרי שלה הוא שהיא טעימה עד שקשה להפסיק לאכול ממנה. שוקי גלילי עם מתכון רגע לפני שפסח נכנס!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.03.21

זמן הכנה: 20 דקות | דרגת קושי: קל | פרווה

 

 

הכנת קוסקוס היא לא עניין פשוט. ישנם אמנם מוצרי אינסטנט שהופכים את ההכנה לקלה ומהירה יותר, אבל הטעם והמרקם לעולם לא יתחרו באלה של קוסקוס אמיתי שנעשה מסולת בשיטה המסורתית.

 

הכנת קוסקוס מבורגול, לעומת זאת, היא פשוטה כל כך שיש סיכוי טוב שתצליחו להגיע לתוצאה מושלמת כבר בפעם הראשונה. המרקם מזכיר את זה של הקוסקוס "המקורי" (אם כי מעט פחות עדין). הטעם? יש שיאמרו שהוא עדיף.

 

כדאי לדעת שהבורגול גם נחשב לבריא יותר מסולת וגם מאורז. מלבד ערכים תזונתיים טובים, יש בו פחות קלוריות והאינדקס הגליקמי שלו נמוך, מה שאומר שהוא משביע ליותר זמן ומעלה פחות את רמת הסוכר בדם.

 

נשתמש בבורגול דק, מהסוג שבדרך-כלל משמש לממולאים אבל הכי מתאים למתכון הזה. אם נשאר לכם מרק ירקות מאתמול (או מרק מהשבוע שעבר שהקפאתם), זה הזמן לחמם אותו (ואם נשארו גרגרי חומוס מבושלים הם יוכלו כמובן לשדרג אותו). אפשר להגיש גם כמצע או תוספת למגוון תבשילי ירקות, בשר, דגים וכו'.

 

 

המצרכים

ל-6 מנות

 

400 גרם בורגול דק (2 כוסות)

400 מ"ל מים חמים (2 כוסות)

7  כפות שמן

1 בצל קטן-בינוני

1.5 כפיות מלח

חצי כוס מרק ירקות – או – חצי כוס מים רותחים + 2/3 כפית אבקת מרק בטעם עוף.

 

 

אופן ההכנה

 

1. קוצצים את הבצל ומטגנים בסיר רחב ושטוח ב-3 כפות שמן, עד להשחמה קלה.

 

2. מוסיפים את הבורגול ועוד 4 כפות שמן, מערבבים היטב וממשיכים לטגן תוך כדי ערבוב ל-2-3 דקות נוספות. הבורגול צריך להתכסות היטב בשמן ולקבל טיגון קל.

 

3. מוסיפים את המים, המלח והמרק (או אבקת המרק) ומערבבים היטב. הבורגול יספוג מייד (או כמעט מייד) את כל המים. ממשיכים לערבב כשתי דקות נוספות, ו"מגרדים" בכף או במזלג את הבורגול (כמו שעושים לקוסקוס אינסטנט) כדי לפורר אותו. מכסים ומבשלים על הלהבה הכי קטנה בכיריים עוד 3-4 דקות.

 

4. מסירים מהאש. מניחים מגבת מטבח על הסיר הפתוח, וסוגרים עם המכסה מעליו (שיטה שמאפשרת להמשיך את תהליך הבישול באדים שנשארו בסיר). אחרי כחמש דקות אפשר לפתוח את הסיר ולהגיש.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

כ"ה אב התשפ"ב

8/22/2022

קוסקוס פצצה מתכון מעולה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה