מבול של שונאים – פרשת השבוע נח

פרשת השבוע נח - רבינו הבטיח, "מה לכם לדאוג? הרי אני הולך לפניכם!" עם הבטחה כזו, המבול של השונאים יהפוך להיות לנו למי מנוחות!

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

לאור השמועות של העיתונות ורשתות התקשורת שהן גדושות בספקולציות לגבי מה בדיוק אירע בפשיטת חיל האוויר של צה"ל אל תוך צפון מערב סוריה בתאריך כ"ג אלול, תשס"ז (6.9.07), ולמרות גרסות רבות והשערות אין סוף, לפי דיווחים מהימנים ועדכניים מה"טיימס" של לונדון, סיירת מובחרת של צה"ל ביצעה פעולה נועזת שאימתה את נוכחותם של יועצים קוריאנים בסוריה. חיילנו לא רק זיהו תחנה לפיתוח אמצעי לחימה גרעיניים, הם אף חטפו ראיות של ממש. לאחר מכן, לפי ה"טיימס" של לונדון, מטוסי צה"ל השמידו את האתר. כן יאבדו אויביך ישראל, אמן.
 
צריך להתבונן על העולם סביבנו. מילא, אפשר להבין איכשהו את נוכחות אירן בלבנון ובסוריה. כמוסלמים שיעים, יש להם שנאה מיוחדת לקהל עדת ישורון על אדמת הקודש, אליה הם תמיד לוטשים את עיניהם הטמאות. אבל קוריאה? מי הפריע להם לחיות? האם הם יודעים מהו יהודי בכלל ואיך הוא נראה? בודאי שלא! אז מדוע הם רוקמים מזימה עם סוריה המרושעת כדי להשמיד את ישראל צאן קדשים על אדמת ציון, חס ושלום? אך אל דאגה – הזאבים האכזרים האלה אינם לוקחים בחשבון את רועה הצאן…
 
רבים שואלים, "אין לנו מספיק שונאים? מדוע הקב"ה מוסיף לנו עוד שונאים? הרי זה כבר לו מים זדונים, זהו מבול!" שאלה טובה, כמו כל שאלות החיים, ונוכל למצוא את התשובה בתורה הקדושה ובכתבי צדיק הדורות, הלא הוא רבינו נחל נובע מקור חכמה, רבי נחמן מברסלב זי"ע.
 
בדיוק בפרשת השבוע, התורה הקדושה מתארת את אחדות הרשעים, דהיינו האחווה שהיתה בין שונאי השם של דור ההפלגה שבנו את מגדל בבל. התורה אומרת דברים אחדים (בראשית יא, א), כאשר דברים אחדים תרתי משמע, מאוחדים במרידה נגד הקב"ה, וגם מאוחדים בהתנגדותם לצדיק הדור, אברהם אבינו ע"ה. יש לדייק, אברהם אבינו ע"ה נזרק לכבשן האש, אותו כבשן שממנו יצאו הלבנים עבור מגדל בבל. נמצא שבניית מגדל בבל ומרד נמרוד ואנשי הדור בקב"ה התנהלו בו זמנית עם התנגדותם והתנכלותם לצדיק הדור.
 
על פי מדרשים שונים, אברהם אבינו ע"ה נזרק לכבשן האש בגיל עשרים וארבע, ושנת הבלבול ופיזור דור הפלגה היתה בשנת א' תתקצ"ו, כשאברהם אבינו ע"ה היה בן ארבעים ושמונה. יוצא שכל מעשה "האחדות" בבניית מגדל בבל לא היה אלא כמה עשרות שנים בלבד, כך שתקומתם של הרשעים המאוחדים היתה מועטת ביותר.
 
והנה, רבי נחמן מברסלב זי"ע מלמד (ליקו"מ קמא, תורה סז, אות ו), שכשמתחברים השונאים יחד, הם נופלים במהרה.
 
לאור היסוד הנ"ל של רבינו, מה שמפחיד אותנו הוא אינו אלא חלק מתכניתו של השם יתברך להאיץ את הגאולה. זהו חיזוק מאין כמוהו לאמונה, בפרט לאמונה שהקב"ה עושה הכל לטובה, אפילו אם נראה לנו לעין דבר נורא ומצמרר.
 
לכן, אנחנו צריכים להגיד לקוריאנים בסוריה "אהלן ווסהלאן" ולהגיש קפה שחור לאיראנים בלבנון. יאללה, תבואי כולכם, שונאי ישראל! תתאחדו! אם רבינו הקדוש הבטיח שתחרות השונאים רק תזרז את מפלתם, צריך להאמין ללא סייג! לפי זה, לא מעניין אותנו מה יהיה, אפילו אם ארצות המערב יבגדו בנו. אין על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים ועל "משה עבדו", הרי הוא הצדיק האמת, רבי נחמן מברסלב זי"ע.
 
בימים טרופים אלה של עקבתא דמשיחא, אין יום שלא קם שונא נוסף על קהל נאמני השם ועל גדולי הדור, בין בתוך ארצנו הקדושה ובין מחוץ לה. לפי היסוד הנ"ל של רבי נחמן זי"ע, עלינו להתעודד: ככל ששונאים מתאחדים נגדנו, כך הקב"ה מאיץ את ישועתנו ואת מפלתם, במהרה בימינו, אמן.
 
עוד רבינו הבטיח, "מה לכם לדאוג? הרי אני הולך לפניכם!" עם הבטחה כזו, המבול של השונאים יהפוך להיות לנו למי מנוחות בעולם שכולו טוב לאחר הגאולה ובניין בית תפארתנו, במהרה בימינו, אמן ואמן.
 
 
* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס" בכתובתwww.lazerbrody.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גלית

י"ט תמוז התשע"ד

7/17/2014

חזק וברוך!!! השם יעזרנו, אחד המאמרים.

2. גלית

י"ט תמוז התשע"ד

7/17/2014

השם יעזרנו, אחד המאמרים.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה