עוגיות שוקולד צ’יפס

המתכון המושלם לעוגיות שהילדים אוהבים והכי מושלמות למשלוחי המנות. תהיו בטוחים שכולם יהיו מאושרים. אורי שביט עם מתכון קל וטעים!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 16.03.21

כשהייתי ילדה, הייתי הולכת עם חברותיי לקונדיטוריה ידועה שמכרה עוגיות שוקולד צ'יפס. הן לא היו סתם עוגיות, הן היו עוגיות ענקיות, כאלה שכדי להחזיק אותן צריך את שתי הידיים. והן היו רכות ונימוחות, ממש לא פריכות כמו העוגיות שאנחנו מוצאים בסופר בדרך כלל.

 

כשבגרתי, החלטתי לפצח בעצמי את סוד הקסם של העוגיות האלה, עם גרסה טעימה, בריאה יותר וגם בגודל הגיוני. לשמחתי, אחרי אינסוף ניסיונות של המתכון הזה, בבית ובסדנאות, הן עוברות בקלות את מבחן הטעם גם של הגדולים וגם של הקטנים. הן יהיו נהדרות כחלק ממשלוח המנות של פורים, אבל אצלנו הן אורחות של קבע במטבח לאורך כל השנה. אפשר לגוון עם שבבי שוקולד לבנים וגם להוסיף שברי אגוזים מסוגים שונים. העוגיות כשרות פרווה והן יישמרו בקופסא אטומה למשך שבוע.

 

עוגיות שוקולד צ'יפס נימוחות

 

חומרים ל-20 עוגיות

 

1 כוס (140 גרם) קמח לבן או קמח עוגיות
1 כוס (125 גרם) קמח חיטה מלאה
1 כפית אבקת אפייה
¼ כפית מלח
½ כוס (120 מ״ל) שמן קוקוס רך
¾ כוס (180 גרם) סוכר חום כהה
¼ כוס (50 גרם) סוכר חום בהיר
4 כפות רסק תפוחים ללא סוכר
1 כף תמצית וניל
1 כוס (או יותר) שבבי שוקולד

 

 

אופן ההכנה:

 

1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

 

2. מערבבים בקערה את הקמחים, אבקת אפייה ומלח.

 

3. מערבבים היטב בקערה נוספת שמן קוקוס, שני סוגי סוכר, רסק תפוחים ותמצית וניל עד לקבלת תערובת אחידה.

 

4. מוסיפים בהדרגה את תערובת הקמח לקערה עם תערובת הסוכר ומערבבים עד שמתקבל בצק רך וחלק. אם הוא דביק מדי, אפשר להוסיף קצת קמח.

 

5. מוסיפים לבצק את שבבי השוקולד ולשים בידיים כך שיתפזרו בבצק באופן אחיד.

 

6. מרטיבים מעט את האצבעות ויוצרים מהבצק עוגיות בקוטר כ-5 ס"מ. מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים, כי העוגיות מתרחבות.

 

7. אופים בתנור החם 10-12 דקות עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים אך עדיין רכות מעט במרכזן. מצננים ומגישים.

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר", שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה