עשרה צעדים לחופש

חופש זה לא רק לשבור קירות ולפרק את המחסומים שבדרך. חופש זה קודם כל לעשות את השינוי הכי פנימי ולפרוץ מתוך הקופסה החוצה! הנה עשרת הגדולים שאתם חייבים לעצמכם!

3 דק' קריאה

לורי שטיינר

פורסם בתאריך 17.08.22

הדרך היחידה להתמודד עם עולם לא חופשי היא להיות כל כך חופשי שעצם הקיום שלך הוא מרד”, אמר אלבר קאמי

 

וזה נכון, כי אין כמו חופש.

 

אבל לא סתם חופש של, נניח, חופשה, או לא לעשות כלום. אלא חופש פנימי, של התעצמות, של הריח המיוחד שהוא מפיץ באוויר.

 

אם גם אתם לא רוצים להיתפס לא מוכנים, שימו לב לעשרת הצעדים הנפלאים הבאים שיעזרו לכם להגיע לרגע המיוחל מוכנים.

 

צעד ראשון – היו פתוחים לשינוי בחשיבה – שינוי משמעו, מוכנות לשחרר רעיונות שקריים שנוגדים את האמת. כלומר, התורה שקיבלנו מבורא עולם. לחלק מאיתנו, זה יהיה לקבל מצוות מסוימות שמבחינה הגיונית לא נוכל להבין אותן, ונלמד להאמין בבורא עולם בכל ליבנו. ולחלק, שינוי משמעותי בקשר עם בורא עולם – הרבה יותר קרוב.

 

צעד שני – ללמוד את האמת ולהתחייב לצמיחה תמידית – ברגע שאנו מקבלים השראה ומתחייבים לאמת, אנו מבקשים מבורא עולם שיעזור לנו להישאר בדרך הנכונה וללמוד להזין כל פעם מחדש את הצמיחה הרוחנית שלנו במגוון תחומים – תפילה, חסדים, קיום מצוות, התורה, ועבודת מידות הנפש שלנו.

 

צעד שלישי – שימו את התקווה והביטחון בבורא עולם ופתחו קשר אישי איתו – לדבר עם בורא עולם על בסיס יומי בשפה ובמילים שלנו! זה דבר שמתאים לכל אדם בכל מקום שהוא נמצא, לכל מחפש רוחני. לפני שפונים למומחים בשר ודם בכל מיני תחומים נצרכים לנו, חפשו קודם כל את המסר שיש במצב בו אתם נמצאים, וודאו שאתם מתייעצים קודם כל עם המומחה של כל המומחים, למי שיש את כל התשובות. עשו זאת על בסיס יומי.

 

צעד רביעי – התחילו תוכנית של קשר בסיסי יומי עם הערכה ותודה יומית – תשובה יומית הולכת מצוין עם תודה והכרת הטוב על כל מה שאנו מקבלים מבורא עולם. היא מבטיחה לנו קשר קרוב עם אבא שבשמים. תודה היא הביטוי הכי יפה להערכה שלנו כלפי הבורא על כל מה שהוא נותן לנו. תודה, שהיא רצון להיות אנשים טובים יותר. ולא רק אנחנו, אלא החברה כולה.

 

צעד חמישי – בחרו באמפתיה והחסד במקום להיות צודקים כל הזמן – היו מוכנים לתקן את מערכות הקשרים בחייכם. כשאנו מבקשים מבורא עולם עזרה והדרכה, במיוחד בעניינים בין אישיים, הוא מוביל אותנו לדרך הנכונה – בין אם זה להישאר לבד לזמן מסוים עד שדברים יסתדרו, ובין אם זה להתנצל באופן מידי בפני האדם בו פגענו. כשאנו מחליפים את הרגשות של אחרים בשלנו, דברים יכולים להשתנות מהר מאוד. כדאי לוותר למען השלום, זה מפיץ אווירה חיובית בעולם.

 

צעד שישי – תמיד בחרו באופציה של הנשמה, היא עולה על זו של להרגיש טוב יותר מדברים גשמיים – כשאנחנו יוצאים מאזור הנוחות שלנו למען אחרים ולמען בורא עולם, ועושים את רצונו, לא רק שהוא נהנה לעשות את הרצון שלנו, אלא גם מוודא שאחרים יעשו את זה. לוותר לאחרים, ברוחניות ובגשמיות, זו מתנה שחוזרת אלינו בגדול. כל מצווה, לא משנה אם גדולה או קטנה, יקרה בעיני הקב”ה.

 

צעד שביעי – נצלו את הזמן שלכם על הצד הטוב ביותר והימנעו מדיבורים רעים – אנחנו עובדים קשה כדי לשפר את התנאים הגשמיים שלנו, אך אל לנו לשכוח את אלה הרוחניים. זה הזמן לפנות זמן מסוים מהיום בשביל עצמנו, לנשמה שלנו, לתפילה אישית, המדיטציה הרוחנית, ללימוד יומי, ולזמן איכות עם היקרים לנו. לשון הרע – מחוץ לתחום! היא בזבוז זמן יקר, בריאות והיא אחד הגורמים לגלויות של עם ישראל. סרבו בכל תוקף לשמוע, לדבר ולומר דברי לשון הרע על אחרים. שום מבזק רכילות לא שווה את ההפסד הרוחני שנגרם לאדם בעקבותיו.

 

צעד שמיני – אהבו וכבדו את השבת! – הנחת והשמחה שאנו גורמים לבורא עולם במנוחה שלנו ביום השביעי, אחרי שברא את העולם במשך שישה ימים ונתן לנו למצות אותם בכל רגע, היא אינסופית! היום השביעי הוא יום עילאי, זמן איכות רוחני ומשפחתי. היום בו אנו מטעינים את המצברים הגשמיים והרוחניים לקראת שבוע חדש ונפלא! יום של שחרור וחופש שצריך לחוות מכלי ראשון.

 

צעד תשיעי – הפיצו אמונה עם אהבה – כל אחד מאיתנו הוא נכס עצום מהלך על שתי רגליים. יש לנו את היכולת והכוח במילים פשוטות, חיוך וים של אהבה – להפיץ את מסר האמונה בעולם כולו. ואמונה, כידוע הוא מושג אוניברסלי שרוב בני האדם בעולם אוחזים ממנו מאוד. אם תרצו, אתם יכולים להיות שותפים שלנו בהפצת האמונה – בלינק הזה.

 

כל אחד מאיתנו הוא נכס עצום מהלך על שתי רגליים, וביחד יש לנו את הכוח לשנות עולמות!

 

צעד עשירי – עשו מסיבה מכל ניצחון והצלחה שהשגתם! – כשאנו מצליחים לתקן מידת נפש שלילית, דפוס התנהגות או חשיבה – אנחנו צריכים לחגוג את זה בגדול! לא מדברים רע על אף אחד! סיבה למסיבה. מחייכים, מאירים למישהו את היום – זה ניצחון ענק, גם לכם וגם לו. תארו לעצמכם איך בורא עולם שמח עם כל ניצחון והשיג כזה. “השם עוז לעמו ייתן” – הוא נותן לנו את הכוח, נצלו אותו לטובה! הוא רוצה שנחגוג ונשמח מכל מה שאנו עושים לטוב.

 

צאו לדרך עם עשרה צעדים שיובילו אתכם לחופש המיוחל, להשתחרר מכל הכבלים שתופסים אתכם ולא מאפשרים לכם להתקדם הלאה.  

 

כי איך אמר אלבר קאמי? “די במאבק אל הפסגה כשלעצמו כדי למלא בשמחה את לב האדם”. גם אם מושג החופש נראה לכם רחוק, קשה להשגה, לא מציאותי לנוכח החיים בעולם של ימינו, אל תוותרו. צאו אל הדרך. עלו אל פסגת הר החופש, ותיהנו מכל רגע. מלאו את הלב בשמחה.

 

ולא, זה לא יהיה רגעי וחולף, כי עם עשרת הצעדים הנפלאים האלה החופש יהיה אמיתי ותמידי!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה