עשרת הדיברות לחיים מאושרים

חיים מאושרים? החידה בהא הידיעה שמעסיקה, כך נראה לי, את היקום כולו על כל כוכביו. ליאור יהודאי עם עשרת הדיברות לחיים מאושרים. תלו על המקרר!

3 דק' קריאה

ליאור יהודאי

פורסם בתאריך 05.04.21

חיים מאושרים?

 

כנראה שזאת החידה הכי גדולה שמעסיקה את היקום כולו, ולא רק את הכדור עליו מתגוררים כ-7 מיליארד בני אדם.

 

חידת החידות, שאלת השאלות. כי באמת, איך עושים את זה? איך אפשר לחיות בעולם המטורף של היום חיים מאושרים? ובכלל, האם הוא נמצא בהישג יד? תחשבו על זה – דאגות, חרדות, פחדים, אנשים עצובים ועוד שאר דברים שעדיף לא להזכיר ואיפה הם ואיפה האושר…

 

אבל, בכל זאת. מי שרוצה, יכול למצוא. מי שמתאמץ טיפ טיפה, יגלה שכן אפשר לעשות את זה.

 

חיפשתי ומצאתי את (קחו נשימה עמוקה) עשרת הדיברות לחיים מאושרים.

 

מוכנים? הנה זה בא:

 

אל תשנאו – חיים נטולי שנאה הם אחד המתכונים הבדוקים לחיים מאושרים! (שמעתם?) למה? כי שנאה, היא בין הדברים האיומים שמכלים כל חלקה טובה. ואושר הוא דבר טוב. ראו הוזהרתם.

 

אל תדאגו – אח, דאגות… עוד משהו שמכרסם לנו בפיסת גן עדן המתוקה שלנו – הדאגות והחרדות, המחשבות על מה יהיה ואיך יהיה…. עזבו, חיים נטולי דאגות הם חיים (כן, כן) מאושרים!!! ואני מניח שלא גיליתי לאף אחד את אמריקה.

 

תחיו בפשטות – זה חוק ברזל ידוע. ככל שמסבכים את החיים, ככל שהופכים אותם למורכבים יותר, לא מוצאים את הידיים והרגליים ובטח לא את האושר. רוצים להיות מאושרים? תחיו בפשטות. עיקר היהדות היא פשיטות ותמימות, חכמות אין צריכים! כפי שאומר רבי נחמן מברסלב. וזאת עצה בדוקה ומנוסה.

 

צפו למעט – אל תצפו להרבה. באמת. חושבים על מעט ובסוף נהנים מהרבה. אבל שלא זאת תהיה המחשבה תחילה שלנו. מעט, זה שקט נפשי. זה לשמוח בחלקנו. אם יהיה יותר, מה טוב. אם לא, השתמשו בכלל זהב של רבי נחמן: גם מעט זה טוב!

 

תנו הרבה – כן, זה קשה לתת ולתת. במיוחד שהדיבר הקודם מורה לכם לצפות למעט. אבל ככה זה בחיים, רוצים לחדד כלי אדיר? רוצים לזכות באחת האומנויות היפות – הנתינה? תנו הרבה. תעניקו. לא, שום דבר לא יחסר או ייגרע מכם. עוד תגלו איך המחסנים מתמלאים בעוד ועוד מן הטוב הטוב הזה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

וחיו בעושר בלי אושר

בועה של אושר
רגעים של אושר
החלום המושלם
הדרך אל האושר

תחיו את הרגע

עכשיו או לעולם לא

עולם של אהבה

גלגול של חיוך

חוק חיוך חובה

זה חיוך!

בשבילי – חיוך, בשבילו – כל העולם

 

תחייכו תמיד – זה אחד הדברים שממיסים את הפנים הכי קפואות שתפגשו. חיוך כזה מלא שיניים, מלא אהבה, שבא ממקום עמוק ומפרגן. אתם יודעים מה זה עושה לבן אדם שמחייכים אליו? מה זה עושה לנו, שאנחנו מחייכים, ככה סתם מכל הלב בלי שום תמורה, רק לעשות טוב למישהו אחר? להיות השמש שזורחת למישהו היום?

 

תאהבו הרבה – וזאת לא הגזמה. פשוט, לאהוב וכמה שיותר. זה גם משהו שאם אתה נותן ממנו המחסנים מתמלאים בעוד מן הרגש האוהב הזה. למה? כי זאת מצווה יקרה מאוד מן התורה – ואהבת לרעך כמוך! לאהוב את הסובבים אותנו כמונו, זה לאהוב הרבה. אז האהבה מתחילה, בעצם, בתוכנו – לאהוב את עצמנו, אחר כך פורצת החוצה אל הסובבים אותנו, ליקרים לנו, ומשם עולה לבורא עולם.

 

תיהנו מהרגע – אין עוד רגע כזה וגם לא יהיה! את זה אמר רבי נחמן מברסלב, ותאמינו לו שהוא צודק. יש לנו רק את עכשיו, את היום הזה ממש. את הרגע הזה ליהנות ממנו, לחוות אותו, למצות אותו, כי לא יהיה עוד אחד כזה לעולם. אל תפספסו אותו.

 

נפלתם? קומו! – אל תפחדו. אל תישארו שם על הרצפה. קומו, תנערו את הברכיים ותמשיכו הלאה. זה חלק מהחיים. אם תרצו, הנפילה יכולה להיות מנוף אדיר לדברים שלא ידענו שקיימים בתוכנו, כאלה שיוצאים רק כשמכבש הניסיונות לוחץ אותנו חזק לאדמה ולא מרפה, עד שהדבר הטוב הזה שבנו קורם עור וגידים. ואז, נולדים עוד כישרון או תכונה או יכולת שמביאים איתם את השינוי המיוחל, תחילתה של דרך חדשה.

 

זכרו! הקב"ה אתכם תמיד! – אם תשאלו אותי, זה עיקר העיקרים. לדעת שאני לא לבד בעולם הגדול והמפחיד הזה. לדעת שאני לא לבד בשעת הניסיון. כי איך אומר פתגם חכם ועתיק, 'בשעת מבחן המורה יושב בשקט, הוא לא יוצא מהכיתה'… כשאני יודע שאבא היקר שלי שבשמים נמצא איתי בכל מצב, שיוווו, איזו הקלה. כי לחשוב שהכל נמצא על הכתפיים שלנו זה אחד הדברים שמפילים לקרקע ולא מאפשרים לבן אדם לקום. פשוט מדביקים אותו שם למטה מבלי יכולת לנשום. ואיך אפשר לנשום כשכל העולם על הגב שלך?!

 

ממליץ להדפיס ולתלות על המקרר או בכל מקום נגיש לעיניים, אלה עשרת הדיברות שבאמת עושות לנו את החיים מאושרים. כן, אפילו אם זה רק בקטנה.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה