פופולריות ברגע

זה לא חוק שהמצאתי, זה החוק שיעניק לכם את המפתח לחיים מאושרים ומקסימים, למשאת נפשו של כל אדם – להיות פופולרי ואהוב על כולם. איך עושים את זה? תקראו על התם.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 14.03.21

חוק ברזל רוחני האומר – ככל שנתפלל על אנשים אחרים כך יאהבו אותנו יותר.

 

מדהים, נכון?

 

והנה הדובדבן: לא צריך לעשות הרבה, בטח לא לשבור את הגב שלכם עם ים הטובות שאתם עושים לכל השכונה.

 

אז מה כן?

 

פשוט, כדי להיות פופולריים ברגע ולהרגיש מוערכים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק להתפלל על עם ישראל והעולם כולו! וברגע שתעשו את זה תגלו שאנשים פשוט יימשכו אליכם. יאהבו אתכם. ירגישו איכשהו שאתם מנסים לעזור להם.

 

חוק ברזל רוחני, כבר אמרתי. לא אני המצאתי.

 

בואו ניקח את העניין הזה מול המטופלים הסופר עשירים שלי, שתמיד דואגים שמא אנשים אוהבים אותם רק בגלל הכסף שלהם. הם יכולים לקבל מאות הזמנות לאירועים שונים, אבל הם אף פעם לא מאמינים שהמארחים באמת רוצים את נוכחותם באירוע ולא 'לדבר' איתם או לרמוז להם ולו בפסיק על הכסף שלהם. או, כשהפעמון באחוזה הענקית שלהם מצלצל – מה שגורם לצלצולים מזעזעים בתוכם – ים של ספקות מתעוררים באחת: האם אנשים שמצלצלים בפעמון הבית שלי באמת מעוניינים בי או בכסף שלי? האם הם מכבדים אותי כבן אדם? האם הם יודעים או אכפת להם שאני קם בבוקר לעיסוקים שלי ושאני לומד כל יום? או שהם רק מעוניינים לדעת מה גודלו וטיבו של חשבון הבנק שלי?…

 

לא מעט אנשים עשירים חווים את הספקות הללו בתוכם והמחשבות האלו הורסות את שלוות החיים שלהם, את הביטחון העצמי וכמובן את שמחת החיים שלהם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

יש טבע בחיים

אמן הרגע

ענקים ביקום

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

סידור פרחים ותובנת המיליון

לפני שהאסימון נופל

אל תהיו עיוורים לברכות

תספרו את הברכות

חגיגה עם דרמה

יום מלא צבעים

 

ה'אני' שהם כל כך מודאגים ממנו כל הזמן, ובגללו נאנחים כל הזמן, הוא בעצם האגו השברירי שלהם. אבל כשאין לאנשים אגו, הם קלים כמו אוויר. הם לא דואגים אף פעם מתחרות של פופולריות, להיות דרגה אחת מעל השכנים או לקבל את הכבוד וההכרה שהם מרגישים שהם ראויים להם. כשאין את האגו המכביד הזה מידת הענווה מתגברת, וזו מידה כשלעצמה היא מתנה נפלאה שמקבלים מבורא עולם כשמתפללים אליו. ולא, אתם לא צריכים סופר קדושים כדי להתפלל על אחרים. איפה שאנחנו אוחזים, באיזו דרגה רוחנית בה אנו נמצאים, כולנו יכולים להתפלל על הילדים שלנו, בני ובנות הזוג, הסובבים אותנו וכלל עם ישראל – שכולם יצליחו בחייהם!

 

 

זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים, צריך רק לפתוח את הפה ואתם והסובבים אתכם, וכל עם ישראל והעולם כולו, מסודרים….

 

גם אם אין לנו עדיין את האנרגיות להתפלל במשך שעות, זה לא משנה. אפילו ילד על הרצף האוטיסטי, שבקושי יכול לבטא את עצמו בדיבור הרגיל היומיומי, יכול לשאת תפילה קטנה שתבקע רקיעים, כי היא באה מלב טהור שמאמין בבורא עולם ובכוחה של התפילה. ואת זה אני אומר מכלי ראשון – כאבא לילד מקסים כזה. כן, זה אחד הדברים הכי מדהימים שיצא לי לראות – כשהילד שלי מתפלל.

 

הרב שלום ארוש כתב את הספר בגן החכמה על אחד מסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב – מעשה מחכם ותם. בסיפור המעשייה, ביחד עם הספר בגן החכמה, אנו מקבלים תכנית נפלאה להשיג שמחה אמיתית והצלחה לכל החיים, ברוחניות ובגשמיות.

 

בסיפור המעשייה מסופר על התם, אדם פשוט ששורד בקושי מפרנסתו כסנדלר. הוא חי חיי עניות וכל הסובבים אותו לועגים לו וצוחקים עליו כולל אשתו, במיוחד למראה פניו השמחות וצוהלות והגישה האופטימית שלו לחיים, למרות העניות השוחקת בה הוא חי. אבל התם, נשאר אמיתי לאלוקים ולעצמו והוא לא מאשים אף אחד או את עצמו בגלל החסרונות והפגמים שלו. בסוף המעשייה מזלו של התם מתהפך לחלוטין והוא עלה לגדולה – והופך למשנה למלך וזוכה לעושר רב.

 

אתם מבינים? אף אחד לא רצה אפילו לחבב אותו בגלל שהוא חשב על הצרכים של אנשים אחרים והתפלל עליהם. אבל הם טעו, ובגדול!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה