פילה אמנון ברוטב עגבניות ופלפלים

פילה אמנון ברוטב עגבניות ופלפלים: המתכון הייחודי של שוקי גלילי לאחד הדגים הפופולריים בישראל שקל לעבוד איתו. תכינו את החלה!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 26.05.22

זמן הכנה: שעה ורבע | דרגת קושי: קל-בינוני | פרווה

האמנון הוא אחד הדגים הפופולריים בישראל, וכשהוא מגיע כפילה נוח וקל מאוד לעבוד איתו. במתכון הזה אופים אותו בתנור ברוטב פשוט וכייפי של עגבניות ופלפלים עם ארומה נעימה של שום. ההכנה פשוטה מאוד, ואם הרוטב מוכן מראש אז היא לא תיקח לכם יותר מרבע שעה (עד לאפייה).

את רוטב אפשר להכין בכמות גדולה יותר ולהקפיא – הוא מתאים מאוד גם לפסטה, ובשינויים ותוספות כאלה ואחרים גם לשלל תבשילים אחרים.

את הדג המוכן כדאי להגיש עם לחם או חלה כדי שיהיה במה לספוג את שאריות הרוטב, רגע לפני שאתם עוברים ללקק את האצבעות.

המצרכים

ל-4 סועדים

לרוטב:

400 גרם שימורי עגבניות קצוצות (קופסא קטנה או חצי קופסה גדולה. אפשר להחליף בקופסת עגבניות שרי שלמות או 800 מ”ל מיץ עגבניות)

1/2 פלפל צהוב (אפשר גם אדום, אפשר לערבב) מנוקה ופרוס לפרוסות רחבות

1 בצל קטן-בינוני

5 שיני שום חצויות

חצי גזר פרוס דק או מגורר

2-3 כפות שורש סלרי מגורר

שמן זית

מלח

פלפל שחור

שאר המצרכים:

4 יחידות פילה אמנון (500-550 גרם)

שן שום כתושה

שליש כפית כמון

חופן או שניים פטרוזיליה ו/או כוסברה קצוצה (אפשר לערבב)

אופן ההכנה

1. מטגנים בסיר את פרוסות הפלפל עד שישחימו קלות (הקליפה מתכסה באזורים תפוחים וכהים). מוסיפים את שיני השום וממשיכים לטגן על אש בינונית כמה דקות, עד שהשום יתחיל לקבל צבע (נזהרים לא להשחים אותו) מוציאים מהסיר ומניחים בצד.

2. קוצצים את הבצל ומטגנים בסיר עד שהוא מתחיל להשחים. מוסיפים את העגבניות ומעט מים ומבשלים כ-10 דקות. אם השתמשתם בעגבניות שרי שלמות כדאי לרסק בבלנדר מוט (אם יש) או לקרר ולהעביר לבלנדר/מעבד מזון. מחזירים לסיר, מוסיפים את שיני השום, הגזר והשורש, פרוסות הפלפלים ומעט מים, מלח ופלפל, מערבבים ומבשלים על אש בינונית-גבוהה עד שהרוטב אחיד וסמיך (15-20 דקות). מערבבים מדי פעם ובסיום טועמים ומתקנים תיבול.

3. במקביל לבישול הרוטב, מסדרים את פילה האמנון בתבנית וסוחטים מעליו מיץ מלימון אחד, כך שיכסה אותו יפה (אפשר לסחוט במסחטה ואז לשפוך). ממתינים כמה דקות ומוסיפים מים עד כדי כיסוי + 2 כפיות חומץ. ממתינים כ-10 דקות ומסננים.

4. מחזירים את האמנון לתבנית. שופכים עליו שתי כוסות מהרוטב ומשתדלים שיכסו אותו יפה. אם השתמשתם במעט שמן בטיגון, אפשר להוסיף 2-3 כפות של שמן זית לתבנית. מפזרים מעט כמון ואת שן השום הכתושה. קוצצים ומוסיפים את הכוסברה והפטרוזיליה (שילוב של חצי-חצי עובד מצוין, אבל אפשר לשנות לפי הטעם).

5. מכסים היטב בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 30 דקות.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה