רצה אליו – ראיון עם הזמרת שרון רוטר

רק מעטים מאיתנו יודעים כי שרון רוטר, הזמרת שעבדה עם טובי האמנים, רצה היום למקום אחר. עם אלבום שירי ערש לילדים, בשיתוף עם עובדיה חממה, מספרת רוטר על החזרה בתשובה שלה אל חיק היהדות.

4 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

אנחנו מכירים אותה בעיקר מהלהיט הראשון שלה "ארוץ אליך". רק מעטים מאיתנו יודעים כי שרון רוטר, הזמרת שעבדה עם טובי האמנים, רצה היום למקום אחר. עם אלבום שירי ערש לילדים, המבוסס על המקורות, שנעשה בשיתוף עם עובדיה חממה, מספרת רוטר על החזרה בתשובה שלה אל חיק היהדות.

 

לפני קצת יותר משנה, פגשתי לראשונה את שרון רוטר, אחת הזמרות המתוקות בפלייליסט הישראלי, הזכורה לכולנו בעיקר מהלהיט שלה, "אני ארוץ אליך". דיברנו אז על ההתקרבות ליהדות, שלה ושל בעלה. למרות שהתקרבה מאוד, היא לא הרגישה בנוח עם ההגדרה "חוזרים בתשובה". "אנחנו עדיין לא שומרים שבת, ומבחינתי דתי זה מי ששומר שבת" אמרה אז בחיוך מבויש, "לשמור שבת נראה לי קשה אבל never no say never", הוסיפה.

 

אולי בשל המבט האמיתי הזה בעיניה, כשסיפרה שהם עדיין לא, לא הופתעתי השבוע כשסיפרה לי שהם, ושתי בנותיהן, שומרים שבת כבר שנה. "השבת זה משהו מהותי, זה הדבר שהכי הפריע לי. מאז שנולדה הבת הקטנה התחלנו לשמור. זו התמודדות אבל מצד שני, כשאני חושבת על לא לשמור שבת, זה ממש לא קורץ לי".

 

אצל אמא בחברון

 

רוטר (31) נשואה לאבי אלימלך, ואם לשתי קטנטנות, עמליה (3) ונעמי (בת שנה). היא גדלה בבית חילוני ובסביבה חילונית לגמרי והייתה מעורבת בברנז'ת המוסיקה התל אביבית החילונית. "עד גיל מאוד מאוחר לא ידעתי בכלל מה זה קידוש. רק בחיי הבוגרים התוודעתי ל"טקס" הזה" אומרת רוטר.

 

שנים רבות עבדה רוטר עם טובי האמנים, ובין השאר הייתה המפיקה של ברי סחרוף, שבעצמו מתקרב ליהדות בשנים האחרונות.

 

כשהייתה בת 6 התגרשו הוריה והיא עברה לגור עם אמה. היא נדדה במספר מקומות בארץ – רחובות, הרצליה, אך גרה בעיקר בתל אביב.

 

הרבה לפני שהיא התעוררה לחפש את היהדות, אמא שלה וכמה חברים שלה חזרו בתשובה. "לפני 11 שנים חזרה אמא שלי בתשובה. היא ניסתה לשתף אותנו בתהליך התשובה שלה אבל זה עורר התנגדות מצדנו, המשפחה. אמא צריכה להיות בדרך כלל אי של יציבות, וכשהיא מחפשת את עצמה העולם שלך מתערער. זו לא הייתה תקופה אידילית מבחינתנו", היא משתפת בכנות אופיינית.

 

רק שנים מאוחר יותר, לאחר הצלחת אלבומה הראשון, הבשיל בתוכה הרצון לקום ולחפש ולהתקרב בעצמה אל היהדות.

 

לפני כארבע שנים התחתנה אמה של שרון בשנית, עם אדם דתי (אחיו של דב דריבן הי"ד) והיא מתגוררת כעת בחוות מעון. אוטר מספרת כי בינה לבין אמה, שרה, יש היום קשר טוב. היא אפילו קיימה הופעה מיוחדת לכבוד יום הולדתה של אמה, יחד עם רחלי, זמרת צעירה חוזרת בתשובה, והן הופיעו יחד בפני נשות חברון. החיבור ביניהן הוליד עוד מספר הופעות משותפות שערכו יחד – לנשים, אז רוטר גילתה את ה"קסם הנשי" שבהופעות לנשים בלבד.

 

כל הציפורים מצייצות – מהפכה!

 

עוד בפגישה הראשונה שלה ושל בעלה, לפני כשמונה שנים, הם מצאו את עצמם מדברים יהדות. "עשינו בינינו את הבירור הזה – ששנינו "לא אנטי" ליהדות. זה התחיל מרצון להשתייך למשהו שאתה כבר משויך אליו – פשוט לדעת יותר עליו. לדעת מי אתה – מה זה יהודי, יהדות. מתוך רצון להתקרב לעצמך. מעבר לכך, כאישה זה הרבה אינטואיציה – אני מרגישה את זה. מרגישה שזה אמת. מרגישה שמישהו שומר עלי, שאני לא לבד, שיש עוד משהו. שאם אני משתדלת – חוזר אלי שפע. זה מוחשי מבחינתי".

 

נקודה מרכזית בתהליך החזרה בתשובה הייתה במהלך הטיול שלה ושל בעלה להודו. "הרבה אנשים חוזרים בתשובה דווקא בהודו, כשהם נוסעים לחפש את עצמם ואת האמת כל כך רחוק, ומגלים פתאום שזה נמצא כל כך קרוב ממש פה אצלם. אפילו הגורואים ההודיים אומרים לישראלים שיש להם את הכל ביהדות. הם אומרים לנו: לכו, תלמדו את התורה שלכם, מה אתם עושים פה?"

 

לפני 4 שנים שרון ובעלה נסעו לפני הנישואין, כל אחד לבדו להודו. שרון נסעה לשם במסגרת התעניינותה ביוגה. "למדתי ב'וינגייט' 3 שנים הוראת יוגה ואני מתאמנת כבר 9 שנים ביוגה. ובהודו המקורות של היוגה נמצאים" היא מסבירה. "כל אחד מאיתנו נסע להודו בנפרד וחזר משם עם לב פתוח ליהדות. בעלי התחיל ללמוד שם תורה וחזר כמו שאומרים "באורות", וגם לי נפתח הלב שם".

 

כשחזרו מהודו, החלו ללכת לשיעורים של "ערכים", והתחילו לערוך בביתם שבסביון סדנאות של ערכים באופן קבוע. "עשינו אצלנו בבית סדנאות כאלו, הם עושים עבודת קודש. בנעימות, בלי מיסיונריות, בלי קיצוניות – רק לקרב את הלבבות" היא אומרת ומספרת כי יש להם הרבה חברים שחזרו בתשובה.

 

איך אפשר לגדל ילדים בלי אמונה?

 

אווירת ימי בין המצרים לא פוסחת גם על שרון רוטר, ולהגדרת הגלות היא מוצאת ביטויים חדשים, גם בחייה הפרטיים. "פעם התביישתי לומר בחברה שלי "ברוך ה' ו"בעזרת ה'"- כי ידעתי שלא יבינו את זה כמו שצריך, וישר יקטלגו אותי. היום זה כבר פחות מפריע לי אבל עדיין. וזה מרגיש לי לא נוח לא להגיד את מה שאני מרגישה – "בעזרת ה"- שה' עוזר, ואני עושה את המאמץ שלי אבל אני לא לבד- ה' משלים את מעשיי. בגלל זה אני מרגישה בגלות וזה עצוב – שאני לא יכולה לומר את מה שאני מרגישה".

 

"מאוד חשוב לי שהחינוך שיקבלו הבנות שלי יהיה חינוך יהודי וערכי. ובשנה הבאה אני רוצה לשלוח אותן לחינוך דתי. הבת שלי, עמליה, מתפללת, מודה אני, שמע ישראל, תורה ציווה לנו משה… יודעת לומר שאבא בבית כנסת, "ה' יעזור", "זה לא צנוע", ככה אנו מדברים איתה, וזה נכנס לה לתכנות. היא כבר יודעת לשיר מה נשתנה ואני לומדת איתה הגדה של פסח, סידור ותפילות".

בשנה האחרונה, חברה רוטר לזמר עובדיה חממה ויחד הם הוציאו דיסק שירי ערש לילדים, בשם "לילה טוב", המבוסס על פי המקורות. חממה אחראי על המילים, ורוטר על הביצוע הנעים והתראפי.

 

"כל הורה יודע שיש איזה קושי בלהרדים את הילד. המעבר הזה בין היום ללילה, אפילו לנו, המבוגרים, זה לפעמים קשה – להיפרד מהיום. ועובדיה בא אלי עם רעיון ליצור מוסיקה שתלווה את התהליך הזה" היא מספרת על הרעיון שמאחורי הדיסק, שמתחיל בתפילה, ממשיך בקריאת שמע שעל המיטה, בסיפור מוסיקלי ובאסופת שירים מרגיעה, בליווי מגוון כלים אקוסטיים. באחד השירים שרה רוטר עם ברי סחרוף, מי שהפיק את אלבומה הראשון. "יש בשירים התמודדות עם שאלות של ילדים עם הלילה והחושך – כמו למשל למה אין אור ולאן השמש הולכת".

 

"אני לא מבינה איך אפשר לגדל ילדים בלי אמונה" מסכמת רוטר, בחורה פשוטה ואמיתית, בחיוך, "זה יכול להיות מאוד חרדתי. אני נעזרת בהשם הרבה, מדברת איתו".

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יונה

א' חשון התש"ע

10/19/2009

איזו עוצמה יש תשובה ויש תשובה. מי שמכיר את הקליפ של “לרוץ אליך” וקורא את הראיון הזה מבין עד כמה רחוק אדם יכול להגיע. אשריה ואשרינו.

2. יונה

א' חשון התש"ע

10/19/2009

יש תשובה ויש תשובה. מי שמכיר את הקליפ של “לרוץ אליך” וקורא את הראיון הזה מבין עד כמה רחוק אדם יכול להגיע. אשריה ואשרינו.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה