רק חצי שעה!

חצי שעה, לא יותר, ואתם יכולים לזרוק לפח את כל מה שמפריע לכם! הרב שלום ארוש על המתנה המקסימה שתפרגנו לעצמכם וליקרים לכם כדי להיות מאושרים!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

אתם יודעים איזו מתנה הכי אמיתית ומועילה אפשר לתת למישהו שאתם אוהבים, או אפילו לפרגן איתה לעצמכם?

 

חצי שעה!

 

כן, בדיוק מה שקראתם. כי ללמד אדם להתפלל, זו המתנה הכי טובה שאתם יכולים לתת לו. עכשיו, תוסיפו לזה את הבונוס למתנה המיוחדת הזו את התפילה האישית, ובעיקר, את הדובדבן שבקצפת – חצי שעה על דבר מסוים שאדם רוצה להשיג, לתקן ולשפר, וזהו! יש לכם את המתנה המושלמת. עכשיו, תנו אותה לכל מי שאתם רוצים.

 

רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב, היה צדיק גדול ותלמיד חכם עצום עוד לפני שפגש את רבו. אבל כתלמיד של רבי נחמן, הוא למד שהוא יכול לפתור כל בעיה ולהתגבר על כל קושי ואתגר שהחיים מציבים בעזרת התפילה האישית (התבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן). חצי השעה היומית על דבר מסוים מוכיחה לנו שהתורה לא בשמים היא, וכל אדם עם שתי רגליים על הקרקע יכול לחוות ניסים ולהיות עד מכלי ראשון שהם אכן קרו לו, וכל זה בעזרת הכלי האדיר והעצום שקיבלנו: התפילה האישית.

 

אז למה להילחם בהרגלים רעים ומידות שליליות שנים על גבי שנים ולא לראות תוצאות? יש דרך לנצח אותם – חצי שעה ביום תעשה לכם יופי של עבודה! וכן, גם תראו תוצאות.

 

לא מעט אנשים שאני מכיר התפללו במשך שנים אבל לא הצליחו לזוז מילימטר מההרגלים הרעים שלהם. למה? כי הם לא התמקדו בדבר אחד, על תחום אחד, במשך שלושים דקות ודבקו בו עד שפתרו את הבעיה. רבי נחמן אומר שצריך לקחת בעיה אחת או הרגל אחד שלילי, ולהתפלל על תיקונו עד שהוא יתבטל. וברגע שאדם רואה תוצאות, הוא מבין שיש לו את המפתח הנכון ביד!

 

אדם בא לעולם הזה כשהוא לא מתוקן, כמו חיית פרא. התפילה האישית היא הדרך בעזרתה הוא הופך להיות "אנושי" – כשהוא עובד על כל מידה ותאווה ומתקן את עצמו. זו באמת הדרך היחידה לעשות תשובה כנה ומועילה, כי אנחנו לא יכולים לזוז קדימה, אפילו חצי צעד, בלי עזרתו של בורא עולם. לכן, ברור שלא נצליח להתמודד עם הר התשובה הקדושה ולהתקרב לבורא עולם בלי עזרתו. והדרך להשיג את עזרתו היא, כמובן, בתפילה האישית. וככל שנרבה בה נראה יותר תוצאות והישגים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עזוב הכל, זאת השעה שלך

חברתי התפילה

קבוע, אבל בטוח

קפה עם מלאכים

החבר הכי טוב

הכלים שאלוקים נתן לי

שיחה עם אלוקים

אלוקים, אפשר שאלה?

 

התפילה האישית היא הדרך אל החופש. היא הדרך להתגבר ולהשלים את עצמנו מכל החסרונות ולהשליך מעלינו ומתוכנו את כל הדברים הלא טובים, כולל הסבל. היא מתקנת את העבר ומטהרת אותנו. היא הסיבה לכך שכל אדם יכול להתעלות ולהיות צדיק. ויותר מכל, חצי שעה כל יום של תפילה על דבר אחד מעוררת רחמי שמים על האדם, מכיוון שהוא מראה לבורא עולם שהוא משתדל באמת לשנות ולתקן את עצמו ולעשות את רצונו.

 

אם אדם לא מפשיל שרוולים ומשנס את מותניו כדי להשתחרר מההרגלים הרעים שלו, שלא יטעה ויחשוב שיום אחד הם כבר לא יהיו שם. לא, כי הם לא ייעלמו מעצמם! תורה ומצוות לא מטהרות את האדם אם הוא לא משתדל ומתאמץ להשתפר ולתקן את הטעון תיקון. אפילו אם הרב שלו יהיה משה רבינו בכבודו ובעצמו, הוא לא יחווה שום שינוי אם לא יעבוד קשה ויתחייב לעשות את החלק שלו. למה? כי כאשר התאוות והמידות השליליות בוערות בתוכו, הן הורסות לו את היכולת לחשוב ולהתבונן על מה שהוא עושה, ואדרבה, הוא עוד חושב שזה מותר. אם אדם שקוע בתאוות ניאוף, אפילו אם בורא עולם בעצמו יתגלה אליו הוא לא ייתן את דעתו על זה. הוא לא ישמע אף אחד וימשיך לשקוע בתאוות שלו.

 

והנה ההוכחה. בני ישראל היו במדבר עם משה רבינו, ובכל זאת, נפלו לתאוות ניאוף קשה. חז"ל אומרים לנו, שבני ישראל ידעו שעבודה זרה היא דבר שטותי והבל הבלים, אבל הם עברו על האיסור החמור הזה כשעשו את עגל הזהב רק כדי לאפשר לעצמם את תאוות הניאוף (מסכת סנהדרין סג, ע"ב). בהמשך, הם נפלו למלכודת הקשה שטמן להם בלעם הרשע עם בנות מדיין.

 

הפלא ופלא! אותו דור שראה את בורא עולם פנים אל פנים כשנתן להם את התורה על הר סיני, אותו דור שראה את עשר המכות שהקב"ה הנחית על מצרים ובנוסף, עשה להם נס אדיר על הים – קריעת ים סוף, ואותו דור ממש שאכל במשך ארבעים שנה במדבר את המן וראה אינסוף ניסים כל יום – איך יכול להיות?!? איך קרה שהם רצו את התאוות השליליות הללו, בפרט כשידעו שבורא עולם מתעב אותן? (בעיקר את תאוות הניאוף והזימה). התשובה היא, שהם לא הבינו שהם צריכים לטהר את עצמם מתאוות ולשמור על הקדושה האישית שלהם כי זאת המשימה העיקרית שלהם כאן בעולם הזה!

 

חז"ל אומרים לנו, שביום בו עם ישראל קיבלו את הציווי להישמר מתאוות ניאוף, ובעיקר מההיבטים הקשים והחמורים שלה, כל משפחה ישבה בפתח האוהל שלה ובכתה (שם יא, י). הרמב"ם כותב, שתיקון התאווה הזו היא אחת המצוות הקשות לאדם בפרט ולעם ככלל. מכאן אפשר להבין ולראות את היצר הרע הגדול שיש לאנשים בעניין זה.

 

כדי לתקן את עצמנו, אנחנו חייבים להשקיע לפחות חצי שעה ביום בתפילה האישית ולבקש את עזרתו של בורא עולם. רק כך נצליח!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה