שייק פירות – תנו לפירות לדבר!

המשקה המרענן והכי טבעי של הקיץ נמצא במקרר שלכם. כן, אל תעשו עניין, שלפו כמה פירות ממנו והכינו מהם שייק נפלא, מרענן ובריא. תנו לפירות לדבר!

2 דק' קריאה

ירדנה סלטר

פורסם בתאריך 13.01.22

רגע לפני שנכין מהם שייק טעים, אני חייבת לדבר על זה.

“פירות לא טובים לבריאות מכיוון שהם מלאים סוכר” אומרים לי כשאני שואלת באמת ובתמימות, למה אנשים לא מכניסים אותם לתפריט היומי שלהם? אז החלטתי שחייבים ליישר הדורים ולהגן על שמם וערכם הטוב של הפירות.

“ויאמר אלוקים, תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע, עץ פרי עושה למינו, אשר זרעו בו על הארץ, ויהי כן. ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע, למינהו, ועץ עושה פרי אשר זרעו בו, למינהו, וירא אלוקים כי טוב” (בראשית א, יא-יב).

“ויצמח ה’ אלוקים מן האדמה כל עץ נחמד למראה טוב למאכל” (בראשית ב, ט).

“ויאמר אלוקים, הנה נתתי לכם את כל עשב זורע זרע אשר על פני כל הארץ, ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זורע זרע לכם יהיה לאכלה…” (בראשית א, כט).

יודעים עוד כמה דברים נפלאים נאמרים על פירות? זה רק חלק קטן, אם כי חשוב מאוד, שבורא עולם אמר אותם בכבודו ובעצמו, מעיד על הפירות הנפלאים שהוא ברא לנו. כן, לנו.

פירות היו המאכל הראשון של אדם וחווה שהקב”ה הגיש להם על מגש של כסף. אבל היום, עם כל הטרנדים של הורדת הסוכר, הפחמימות וכל מה שיכול לגרום לנו להשמין, אנשים פשוט מפחדים מהפירות. הם חושבים, בטעות כמובן, שהסוכר שיש בפירות לא טוב לנו.

אז זהו, שלא.

הסוכר הטבעי שקיים בפירות משולב בצורה בריאה, כפי שהחליט הבורא, עם הוויטמינים, המינרלים, האנזימים, המים ואהבתו של הבורא – החבילה המושלמת לתזונה ובריאות שברא במיוחד בשבילנו האבא הכי אוהב שיש לנו, אבא שבשמים.

פירות הם תערובת מיוחדת של יצירת חיים, הצלת חיים, תזונה לחיים, תרכובת ביו-אקטיבית מן הצומח שמועילה לבריאות, עוצרת מחלות ומאריכה את חיינו. פירות הם גם מנקי מעיים נפלאים כשאוכלים אותן בזמן הנכון, לרוב בבוקר על בטן ריקה. התמידו בזה ותראו איך זה משפיע על מערכת העיכול והיציאות כמו שעון. ואני בהחלט מדברת גם על הפחתה במשקל עם הזמן וים של אנרגיות אדירות שתקבלו כל בוקר.

כולם רוצים לגלות את סוד החיים הארוכים. אולם לא מעט אנשים נוטים לחשוב בטעות (בגלל שזה מה שממציאי הטרנדים מלמדים) שהסוכר שבפירות הוא חלק מהאשמה של המחלות למיניהן, אבל הם לא. בטח לא כמו הסוכר הלבן המעובד וכל מה שמציעים לנו וטוענים שהוא בריא. פירות לא עושים אנשים חולים!

הפירות מעניקים הגנה לגוף שאפילו המדע לא מצליח להבין איך. הם מאוד הכרחיים. אי אפשר לתפקד בלי הגלוקוז שהגוף צריך. הוא ‘מתדלק’ את המוח, את מערכת העצבים והתאים שבגופנו. והוא, כפי שציינתי, מנקה את הגוף מהרעלים. זה חלק מהמהות שלנו, האוכל הראשון שאכלנו בגן עדן, והוא מסייע למערכת החיסונית ומהווה אלמנט בסיסי של מי שאנחנו.

האמונה שכל סוגי הסוכר הם אותו דבר זה משהו עוצמתי וטרנדי שרק הולך וגדול. זכרו את מה שקראתם עכשיו כי זה יעזור לכל מי שיטען בפניכם שלא כדאי לכם לאכול פירות, “כי הם לא בריאים, לא טובים, לא ולא…”

אבל אל תימנעו מהם. הם חשובים לנו. אכלו אותם אם אפשר בבוקר. אם זה קשה לכם אז שלוש שעות אחרי הארוחה, כי אז העיכול שלהם נעשה בצורה טובה ויעילה יותר.

ועכשיו, בואו נעשה מהם שייק טעים!

שייק דגני פירות

חופן שקדים קצוצים

חופן אפרסקים קצוצים

כוס בננות ותפוחים קצוצים

חופן צימוקים או תמרים קצוצים

הכניסו את כל המרכיבים לקערה והוסיפו חלב שקדים.

שייק פירות יאמי!

3 תפוחי זהב

2-3 תמרים

1 תפוז מקולף

1 כף גדושה של חמאת שקדים

1 כף גדושה של שמן קוקוס

קצת מים

הכניסו הכל לבלנדר למשך 1-2 דקות על גבוה, מזגו לכוס ושתו לרוויה!

המשך קיץ בריא!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה