תאהבי את עצמך

תאהבי את עצמך, זה החוק הראשון לזוגיות מוצלחת וחלומית, הא"ב של כל אדם: קודם כל לאהוב את עצמו! לא ממקום מלא אגו אלא מזה שיוציא מכם את הטוב ביותר.

3 דק' קריאה

יהודית חנן

פורסם בתאריך 15.03.21

במאמר הזה אני עומדת לגעת בנושא מאוד מורכב.

 

לאהוב את עצמנו.

 

כמאמנת אישית, עסקתי בנקודה זו פעמים רבות בין בני זוג. לרוב, זה היה מול הבעלים שרצו יותר תשומת לב. הפעם, אני נוגעת בנקודה זו מהצד הנשי של המפה, מהמקום בו נשים רוצות יותר תשומת לב מהבעלים שלהן. זה גם נושא שלאחרונה עולה הרבה במפגשים שלי עם מטופלות רבות.

 

אז אני בהחלט יודעת שזה נושא מאוד מורכב, זה גם היה המשפט הראשון שלי, אבל אם לא פותרים אותו הוא יכול להפוך לבעיה גדולה, למקור של חוסר שמחה וסיפוק, כזו שיכולה להביא לפיצוצים בין בני הזוג – במקרה הטוב! או לסיומו הקשר – במקרה הרע!

 

בואו ניכנס לעובי הקורה.

 

למה אנחנו מתכוונות כשאנחנו אומרות – אני רוצה עוד תשומת לב? ברמה הפשוטה, זה אומר שאני רוצה שבעלי ייצא איתי פעם בשבוע, לפחות, וידבר איתי יותר בערב, יקשיב לבעיות שלי, או שיהיה יותר בבית.

 

לפעמים, כשאנחנו אומרות שאנחנו רוצות יותר תשומת לב, זה אומר קשר יותר הדוק – רוחני וגשמי, מילות הערכה על האימהות המסורה שאנו מפגינות, או שהבעל יביע יותר עניין במה שאנחנו עושים – בבית ובחוץ, בעבודה.

 

כשמסתכלים על זה כך, אז הצרכים האלה נראים הגיוניים ובהחלט לא נכנסים תחת קטגוריית 'הדרישות המוגזמות'. מה גם, שאם התקשורת להבעתם נעשית בצורה נכונה ותקינה, וברורה, הבעל ייענה להם בשמחה, בתקווה שאתן נשואות לאדם הוגן ומבין (ולרוב כולם כאלה! כי אם לא, אז זו בעיה בפני עצמה למאחר אחר לגמרי).

 

ישנן דרכים בהן אישה יכולה להעלות בעזרת תקשורת נכונה על פני השטח את הצרכים שלה, בעיקר את הצורך לקשר נפלא עם בעלה, ובדרכים אלה אין מקום להביך ולבייש את הבעל! אין צורך לממש את האמרה 'ההגנה הכי טובה היא להתקיף', כדי להשיג את מה שאת רוצה! והכלל הזה תקף גם לגבי הבעלים! לא משיגים שום על דרך השלילה!

 

כשאישה רוצה שבעלה יהיה איתה יותר, עליה לקחת אחריות על הרצון הזה. היא לא צריכה להרגיש מובכת בגלל שהיא רוצה יותר את נוכחותו או אהבתו אליה. נכון, לא תמיד קל לחשוף נקודות רגישות ופגיעות, אבל זה מה שאנשים מבוגרים צריכים לעשות. לכן יש מקום ליצירתיות. לנדנד, להביך, לגרום לריבים וכעסים ביניכם – כל אלה לא נכללים במושג 'יצירתיות'. אדרבה, אלה מהדברים שרק מרחיקים ולא מקרבים את בני הזוג.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תאהבו את עצמכם

לא שק חבטות

חיי הנישואין – מה שהתכוונתם?

דברו על זה: הדרך לזוגיות מושלמת

לראות טוב: תהפכו את זה למקצוע!

אחד ועוד אחד

כל יום מחדש

שניים זה ביחד

בבקשה, תאהבו את עצמכם

אנשים שמחים זורחים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

מרירות מדבקת

לפני שמתלוננים

תספרו את הברכות

 

מניסיוני מול מטופלים, וכפי שלא מעט מהם העלו גם בקול רם – בעלים מקבלים את חוסר השמחה של הנשים שלהם באופן אישי. כלומר, בצורה קשה. אחרי הכל, הוא זה שהציע לך להינשא לו בהנחה שיוכל לספק לך את כל מה שאת צריכה ולגרום לך להיות אישה מאושרת. בעצם, לעשות אותך האישה הכי המאושרת בהא הידיעה. לכן, אם את לא שמחה הוא ירגיש כאב. הרגש המעיק הזה גורם לו להתעלם מ'האדם שגורם לו' להרגיש כך עם עצמו, זה במקרה 'הטוב'. בסיטואציות נוספות קורה עוד משהו – יכול להיות שהוא יתגונן יתר על המידה וינסה להדוף את הטענות אפילו בטונים אגרסיביים, ועוד לפני שתביני מה קורה תגלי שאת מעורבת בריב גדול שישאיר את שניכם סחוטים ואומללים.

 

אז כן, תקבלי את תשומת הלב שביקשת אבל בטח לא בדרך שקיווית לה…

 

והאמת, אף אחד לא רוצה לקבל תשומת לב בצורה שכזו. ואם כל אחד מאיתנו מחזיק עצמו כאדם נורמאלי, אז הוא גם לא ינסה לעורר את תשומת ליבו של בן/בת הזוג בצורה שלילית כזו.

 

אז מה עושים?

 

סבלנות. זאת מילת המפתח.

 

יותר מכל, צריך לגלות סבלנות ולרצות ללמד את בני הזוג להעניק תשומת לב נכונה ובריאה. ואת זה עושים אך ורק בצורה אוהבת ונעימה. כי כמו שאומרים, לסבלנות יש מחיר. במקרה של זוגיות יכול להיות לה מחיר לשני הכיוונים – אם מגלים סבלנות המחיר בהחלט משתלם והזוגיות עולה על הגל שיוביל לאי החלומות. אבל אם היא לא פרמטר במשוואה שלכם – היא תוביל אל המקום שהכי לא רציתם להיות בו.

 

וכדי לעשות את זה בצורה אוהבת ונעימה – אתם קודם כל צריכים לאהוב את עצמכם!

 

שינוי זווית הראיה שלנו על עצמנו יכול להיות שינוי מדהים, תפנית שתעשה לנו רק טוב בחיים בכלל ובזוגיות בפרט.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

כ"ג אייר התשע"ח

5/08/2018

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה