תחייכו, מחייכים אליכם!

זה דבר שמוסכם על כל בני האדם: כולם רוצים חיים טובים, יפים ומתוקים. את הצעד הראשון אתם מתבקשים לעשות: תחייכו, מחייכים אליכם!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אחד הדברים המוסכמים על כל בני האדם בלי יוצא מן הכלל, לא משנה הגזע, המין, הצבע, העדה או האומה – הוא שכולם רוצים לחיות חיים טובים ומתוקים.

 

והחיים, ובפרט היום עם כל הרשתות החברתיות, מרגילים אותנו לחשוב (בטעות כמובן) שמה שמגדיר אותם כטובים ומתוקים זה צילום חלומי מחופשה אקזוטית, כסף, מעמד, יוקרה, בית או רכב. אלה בהחלט יכולים להיות פרמטרים מעניינים, אבל הם לא העיקר. הם לא מה שעושה לנו את החיים טובים.

 

מה כן?

 

התשובה הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים: כשאדם זוכה להיות איש חסד ואדיב עם אחרים, ועל ידי זה גורם להם שמחה. וכאשר הוא הופך להיות סוכן של הטוב – גם אם לא ללמד את זה בשום אוניברסיטה יוקרתית – אז החיים שלו באמת טובים. למה? כי בורא עולם מנהיג ומנהל את העולם עם העיקרון מידה כנגד מידה. כלומר, מה שתיתנו לאנשים אחרים זה בדיוק מה שהבורא ייתן לכם.

 

וכל אחד יכול לזכות בחיים טובים כאלה, משום שהעצות הללו – שמקורן בתורה הקדושה – בהישג ידו של כל אחד. כשאדם רוצה משהו באמת, עליו לדעת שזה בר השגה – ככל שיחשוק בזה יותר כך הוא יתקרב למטרה וישיג אותו. לכן, על ידי הרצון אדם שם את עצמו בתוך החיים הטובים עצמם כפי שתבינו בהמשך.

 

מורה אחד גער בתלמיד שלו וכינה אותו "בּוּר מאיים" (בור – כבור ועם הארץ וגם כבור באדמה. בכל מקרה, שני הפירושים מהווים איום על האדם והסובבים אותו – כל אחד בדרכו שלו) בעקבות מקרה של אותו תלמיד עם חברו לכיתה. התלמיד לא הצליח לרדת לסוף דעתו של המורה.

 

"אתה הולך ברחוב עם פנים זועפות וכעוסות" הסביר המורה, "הפנים לא רק שלך! ברגע שאתה נמצא בשטח ציבורי כולם רואים אותם. על אותו משקל, זה בדיוק כמו בור פתוח המהווה איום וסכנה להולכים במקום שהוא קיים. במקום להסתכל על העוברים והשבים עם פנים חמוצות וזועפות, כשאתה הולך לקראתם האר פניך אליהם – עם ארשת פנים מאירה, עם חיוך. הבעת פנים שמחה על הפנים מעצימה את האהבה בעולם! הידעת את זה?"

 

כבר אמרתי שזה לא קשה, נכון?

 

מאמרים נוספים בנושא:

בבקשה, תחייכו

אנשים שמחים זורחים

גלגול של חיוך

חוק חיוך חובה

זה חיוך!

בשבילי – חיוך, בשבילו – כל העולם

חיוך לא פשוט

החיוך של הרב שלי

שירות עם חיוך

חיוך זה עסק רציני

שרת החיוך

תנו חיוך, זה הכל

 

אז רגע לפני שאתם יוצאים מהבית, תסתכלו במראה. תנו דעתכם על הפנים שלכם. על המבט. האם הוא זועף? חמוץ? כועס? אם כן, שימו במקומו חיוך ענק על הפנים וצאו החוצה. אמרו שלום לאנשים, או לפחות הנידו בראשכם בצורה מנומסת לשלום.

 

אל תתעלמו מאנשים ואל תסתכלו עליהם כאילו שהם אוויר. אדם שמקפיד על כבודם של אחרים, שהוא יקר בעיניו, יראה איך כל שערי הברכות והשפע נפתחים בפניו. הוא יצליח בכל ממדי החיים – הרוחניים והגשמיים, כי שום דבר לא גורם לבורא עולם לחייך כמו אדם שמחייך לאחרים, ושגורם להם להרגיש טוב עם עצמם, ממלא אותם באושר ועושה להם את היום.

 

ככה, בקלי קלות ליהנות משפע אלוקי עד אינסוף.

 

אדם שפניו מאירות מחיה את הסובבים אותו. אם הוא יכול להיות עם חיוך על הפנים כל הזמן – מה טוב! כי זה יכול להיות הבחור המדוכא שמחשבות אובדניות חולפות בראשו מרוב הייאוש והצער שהוא נמצא בהם, עד כדי כך שהוא לא מוצא סיבה טובה להמשיך לחיות. והנה, חיוך אחד שלכם שינה את כל המשוואה האיומה הזו. ואני לא אומר את זה סתם. אנשים אמרו לי שאדם שהאיר פניו אליהם עשה להם את היום והפך להם את החיים ולטובה!

 

חיוך אחד קטן, אבל ענק בעוצמה שהוא מקרין, מעביר מסר נפלא לאדם העומד מולכם – לא רק שאת/ה אדם אהוב אלא גם ראויה ומוערך/ת מאוד! החיוך הזה הציל חיים ומנע אסון. כן, ממש כך. חיוך אחד.

 

כשאנחנו מחייכים, בורא עולם מחייך אלינו בחזרה.

 

הוא מחייך עם ברכות ושפע אדיר שהוא משפיע עלינו ועל העולם, חיוניות מאין כמותה שמציפה את העולם.

 

על כך אומר רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר"ן, קע"ב) שכאשר בורא עולם מחייך – מזל טוב מושפע לעולם.

 

אם אנחנו רוצים לגרום לאבא הכי יקר לחייך אז בואו נעשה את זה תחילה.

 

חייכו, כי מחייכים אליכם!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה