תלמוד תורה

שיחה - שמעתי בשמו שאמר לאחד, שמי שהיה בעל מחלוקת בגילגול העבר, אז כשנתגלגל בחזרה לעולם הזה, נעשה איטר- יד. ורמז לדבר הוא...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תלמוד תורה
 
דע שעל ידי לימוד התורה מקררים את חמימות הלב, כי על ידי התורה מצמצמים את האור של שער החמישים וממשיכים ממנו הארה גדולה לארבעים ותשעה שערי קדושה, שזה בחינת (תהילים יב): "מזוקק שבעתיים", הנאמר בתורה, וכן על ידי התורה משברים ומבטלים את השער החמישים של הטומאה, ואז ממילא בטלים כל הארבעים ותשעה שערי טומאה שיניקתם משער החמישים שלהם, ואז נתבררים כל ניצוצות הקדושה שבשער החמישים של הטומאה ונכללים בחמישים שערי קדושה, כי עוונות נתהפכים לזכויות, ואז נעשה מהם בחינת מאה שערים, בחינת מאה ברכות.
 
  
מים עמוקים עצה בלב איש, ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל: שמעתי בשמו שאמר לאחד, שמי שהיה בעל מחלוקת בגילגול העבר, אז כשנתגלגל בחזרה לעולם הזה, נעשה איטר- יד. ורמז לדבר הוא מה שנאמר בזוהר הקדוש על קורח שהוא בעל מחלוקת "דבעא לאחלפא ימינא בשמאלא". ובשביל זה עונשו כשנתגלגל נעשה איטר – יד, שנחלף אצלו שמאל בימין. ובספר האלף-בית (ספר המידות) אות א’ ערך אמת, כתב בעניין אחר: מי שהיה שקרן בגילגול קודם נעשה איטר – יד.
 
עוד שמעתי מרבי שמואל מטעפליק בעת שנסע עם רבנו לנאווריטש, שאמר לו פעם אחת: איך ישנתי אני ואיך ישנת אתה? אני ישנתי בעניין איטר יד.
 
כלומר בשעת השינה שלו היה עוסק בעניין איטר יד. והזכיר אז מעניין שבט בנימין שנאמר בהם שהיה בהם שבע מאות איש איטר יד.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה