תסמונת “אם רק הייתי…”

זה בדיוק הזמן לפוצץ את כל בועות ה"אם רק הייתי" ו"אם רק היה לי". ותיהנו מזה. תשמחו בחלקכם, כי שום חלק אחר לא יגרום לכם להיות אנשים מאושרים.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

זה באמת כואב לראות את כל האנשים האלה שבועות בועות מרחפות להן מעל הראשים שלהם, כשבתוכה משאלת השווא "אם רק הייתי…"

 

זה באמת כואב לדעת שאנשים חושבים ש"אם הם רק היו ______" (כל אחד כבר יודע מה היה רוצה שיהיה כתוב על הקו הזה) – אז בוודאי שהכל היה נראה אחרת.

 

אז זהו, שלא. באמת לא.

 

מדובר בהטעיה הנוראה ביותר שידעה האנושות, בהולכת השולל והתרמית הגדולה של היצר הרע (כמובן) שעושה "עבודה נפלאה", וגורם להמון אנשים בעולם הזה לחשוב ש:

 

מאמרים נוספים בנושא:

הייתי רוצה ש…

החלום האמריקאי

אנחנו דור "המגיע לי"

 

אם רק היה לנו בן/בת זוג אחרים – אז הזוגיות הייתה נראית אחרת…

 

אם רק היו לנו ילדים כמו של השכנים – אז התא המשפחתי היה מודל חיקוי ומקור לגאווה…

 

אם רק היה לנו כסף (בכמות שאנחנו חושבים שצריכה להיות לנו) – אז היינו יכולים ל…. ו…. וברור שהכל היה נראה אחרת.

 

אם רק היה לנו עוד זמן – אז היינו מבקרים את ההורים, עושים חסדים וצדקות (יוצאים מבועת "אם רק" ו"אני") וחיים עם קצת יותר שמחה וחיוך על הפנים.

 

אז זהו, שלא. באמת לא.

 

בורא עולם ברא כל אחד מאיתנו עם ההשגחה המדויקת והנפלאה לכל מה שאנחנו צריכים, העניק לנו את התנאים ההכרחיים והנחוצים להתפתחות הרוחנית והצמיחה האישית שלנו, כדי שנוכל למלא את המשימה שיש לנו לעשות עלי אדמות.

 

את כל בועות ה"אם רק הייתי" יש לפוצץ, להעלים, וזהו. לא לתת את הדעת עליהן. הן המכשול הכי גדול שלנו בדרך. המחסומים והמניעות שהכי עוצרים אותנו מלהתקדם הלאה ולעשות את הצעד הבא. להבין שכל מה שיש לי הוא בדיוק מה שאני צריך – המשפחה, חברים/חברות, מקום העבודה, בן/בת הזוג, עיכוב במציאת החצי השני, עיכוב בילודה, מגורים בשכירות, משכנתא וכן הלאה. הכל תוצר של ההשגחה הפרטית והמדויקת עלינו, עד לפרטים הכי קטנים שאנחנו אפילו לא מצליחים לראות או להבין.

 

והכל, כמו שכולנו יודעים, הוא לטובתנו הנצחית. וזו סיבה מספיק טובה קודם כל להתרווח, להוציא את כל האוויר הלוחץ מהריאות ולהעלות חיוך על הפנים. דבר שני, להאמין שהקב"ה עושה את הכי טוב בשבילנו ושאין שום רע כלל בעולם. באמת. אם אין לי בן/בת זוג אחר שהחיים שלי איתו/איתה היו יכולים להיראות כמו תסריט מהוליווד – זו בועה שקרית של היצר הרע, וזה ממש לא בן/בת הזוג שאני צריך, אלא דווקא האדם שהבורא נתן לי. כך הוא הדבר בכל תחום ועניין בחיינו. הכל תפור עלינו כמו חליפה שהוזמנה עבורנו מהחייט. בול במידה.

 

בא בקלות, הולך בקלות!

 

אחת הבעיות הגדולות עם כל הבועות האלה היא, שהן גורמות לנו להאמין שאם היה לנו את מה שאנחנו רוצים, ככה ממש בלחיצת כפתור וכהרף עין – אז הכל היה מושלם. אבל למדנו (ובהרבה פעמים ממש על בשרנו) – שמה שבא בקלות הולך בקלות! במיוחד אם הוא לא שייך לתיקון שלנו, אם הוא רק בועת משאלה, אם הוא רק רצון להחליף את הקיים כי קשה לנו להתמודד עם מה שיש לנו.

 

זה כלל רוחני וגשמי עצום והוא נוגע לכל תחומי חיינו. מה שמשיגים בלי מאמצים, בלי יזע, בלי לעבור את כל הדרך – פשוט חסר את ההערכה שבאה ברגע שמקבלים דבר מבלי שעמלנו עליו. זה טבעו של האדם.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

החוקים של השמחה

21 נקודות לשמחה

רק מילה אחת

תודה, הכי פשוט

תודה, אבא!

כנפיים של נשר

 

"יגעת ומצאת – תאמין!" אומרים חז"ל, ונותנים לנו את הדרך האמיתית והנכונה להשיג דברים בחיים, לקבל את מה שיש לנו באהבה ובשמחה. "איזהו עשיר? השמח בחלקו!" ולא ב"אם רק היה או הייתי…"

 

הישג אמיתי מצריך מאמצים אמיתיים. כל הישג בחיים בלי שום מאמץ או השתדלות מצידנו מעצים את מידת הגאווה ומפיל אותנו ל"כוחי ועוצם ידי", דבר שמוביל אל המדרון הכואב של הנפילה הבאה בעקבות זאת.

 

וכמובן, על הכל כולל הכל – צריך להתפלל. כי אין כמו כוחה של התפילה המלווה את האדם בכל צעד וצעד בחייו, בכל הישג, בכל תחום – ברוחניות ובגשמיות. וכמובן, שלא שאי אפשר לשכוח את התודה שבאה אחרי כל הישג, נכון?

 

ואחרי שהשגתם את הדבר בו חפצתם, אחרי שעמלתם ויגעתם עליו – אל תאפשרו ליצר הרע להמעיט בערכו של ההישג, לספר לכם שהוא חסר משמעות. זה לא נכון! (כי אם הוא לא הצליח להפיל אתכם כבר בהתחלה עם בועה, אז הוא בא עכשיו עם כל הכוח להחליש אתכם). בורא עולם שמח בכל צעד שאנחנו עושים, ובעיקר כשזה נוגע לצמיחה הרוחנית שלנו. כל צעד, כל פסיעה ולו הקטנה ביותר – חשובה ויקרה לבורא עולם. כי איך אומר רבי נחמן מברסלב? צעד אחד קטן פה, זה אלפי פרסאות שם בשמים!

 

זה בדיוק הזמן לפוצץ את כל בועות ה"אם רק הייתי" או "אם רק היה לי". ותיהנו מזה. תשמחו בחלקכם, כי שום חלק אחר לא יגרום לכם להיות אנשים מאושרים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה