תמימות

שיחה - השיב רבי חייקל: "התאנחתי, מחמת שנזכרתי מראש השנה שהייתי אצל רבנו". אמר לו רבי מרדכי: "נו, אם כן, ישמיע לי שיר משירי רבו!". – ועשה כן רבי חייקל וחזר לפני על הזמר "אשת חיל"...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תמימות
 
באמת אין לך אדם שאין לו שעה, אך הרבה מאבדים השעה שלהם, שהיו יכולים להצליח בה בגשמיות וברוחניות, על ידי חוכמתם של הבל, על ידי שדוחקים את השעה, כמו שאמרו חז"ל (ברכות סד.): ‘כל הדוחק את השעה, השעה דוחקתו’, כי השם יתברך מקיים (תהילים יח): "עם גבר תמים תתמם ועם עיקש תתפתל", ומאחר שהוא עיקש ורוצה שימלא לו השם יתברך תיכף חפצו, וכשאין לו מה שחפץ, הוא אומר שאי אפשר בזה האופן לעבוד את השם יתברך, נמצא שהוא עיקש ומהרהר אחר מידותיו של הקב"ה, ואז השם יתברך מתפתל עימו והשעה דוחקתו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
לאחר פטירתו של רבנו, שהה פעם רבי חייקל בראש השנה אצל הרב הקדוש, רבי מרדכי מטשרנוביל. לאחר שסיים רבי מרדכי את עריכת שולחנו, שמע איך שרבי חייקל נאנח, ושאלו על זה.
 
השיב רבי חייקל: "התאנחתי, מחמת שנזכרתי מראש השנה שהייתי אצל רבנו".
 
אמר לו רבי מרדכי: "נו, אם כן, ישמיע לי שיר משירי רבו!". – ועשה כן רבי חייקל וחזר לפני על הזמר "אשת חייל", כי כן עוד נהגו אצל רבנו לשיר את השיר "אשת חייל" בראש השנה. כאשר סיים רבי חייקל את השיר אמר לו רבי מרדכי: "בניגון הזה מרגישים את רוח הקדוש ששרתה על רבכם".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה