תשובה

שיחה - שמש בית הכנסת, שלא ידע שהם מאנשי רבנו, בא והתלונן בפניו, על שהגיעו לבית הכנסת חסידים משונים, שמרעישים כל כך בתפילתם ומאריכים בספירה, עד שאינו יכול לנעול את בית הכנסת כדרכו..

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עיקר התשובה השלמה היא, כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה קודם התשובה, כי כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים. וכעובר באלו המקומות והעניינים שהיה מתחילה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה, זה עיקר התשובה השלמה ורק זה נקרא תשובה.
 
עיקר התשובה הוא גם על ידי בושה, כי צריך להתבייש מאוד מאוד מלפניו יתברך, וזה זוכים על ידי שרואה את עצמו עם הצדיק האמת.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
כידוע שהה רבנו בחג השבועות בשנת תקס"ז בעיר זאסלאב, ואז ציווה על אנשי שלומנו שלא יבואו לשהות עימו בחג כדרכם בכל שנה.
 
אולם רבי נפתלי, שידע, שבאמת רצון רבנו הוא, שיבואו אליו, הלך וכתב מכתבים לכל המקומות, שפזורים בהם אנשי שלומנו, וזרז אותם שיבואו ויסעו אל רבנו לזאסלאב, ואכן באו ונתקבצו שם הרבה חסידים.
 
רבנו שהה שם בבית כנסת קטן, שהיה שייך לחייטים שבעיר, ואנשי שלומנו כדרכם, התפללו בהתעוררות ובהתלהבות בפרט בברכת ספירת העומר וכו’.
 
שמש בית הכנסת, שלא ידע שהם מאנשי רבנו, בא והתלונן בפניו, על שהגיעו לבית הכנסת חסידים משונים, שמרעישים כל כך בתפילתם ומאריכים בספירה, עד שאינו יכול לנעול את בית הכנסת כדרכו. רבנו לא ענה לו דבר, רק חייך מעט. אחר כך הבין השמש, שהם מאנשי רבנו והתבייש בעצמו, ובכל יום באו עוד ועוד מאנשי שלומנו לשהות עם רבנו בחג השבועות.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה