מתכון לפיתות במחבת

אנשים חושבים שהתהליך מסובך אבל תתפלאו לגלות כמה קל להכין פיתות בבית ועוד יותר כמה הן טעימות. שוקי גלילי עם מתכון טעים קל ופשוט להכנה.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: שעה-שעתיים | דרגת קושי: בינוני | פרווה

 

להכין פיתות בבית זה הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים, ולא תאמינו כשתגלו כמה הן טעימות.

 

יש כמה שיטות להכין פיתות באמצעים ביתיים. השיטה הפשוטה והקלה, וגם זו שדורשת מינימום ציוד והכנות, היא להכין אותן על מחבת לוהטת. כן כן, לא צריך אפילו להפעיל את התנור.

 

המתכון שלפניכם הוא לגרסה דקה ומעט דחוסה, אך נהדרת כשלעצמה. כדי לקבל פיתות מעט אווריריות יותר, תוכלו להוסיף עוד חצי כפית של שמרים ו/או להוסיף עוד שלב או שניים של התפחה (כשבסיום כל התפחה לשים קלות את הבצק כדי להוציא ממנו את עודפי האוויר).

 

 

המפתח להצלחה הוא להשקיע בלישה ולהשתמש במחבת בטמפרטורה הנכונה – כלומר חמה מאוד אבל לא מדי. בדרך כלל הלהבה הגדולה של הכיריים תיתן את התוצאות הרצויות, אך אם הפיתה הראשונה נחרכת מהר מדי (במצב כזה היא גם עלולה לא להיאפות כראוי מבפנים) אתם יכולים להקטין מעט את האש. אם הפיתה נקלית אבל לא מתנפחת, כדאי להגדיל את הלהבה.

 

ההכנה, בכל מקרה, מהנה מאוד. רק שימו לב שאתם לא נסחפים בטעימות ומחסלים את כל הפיתות שהכנתם…

 

 

המצרכים

 

ל-8-10 פיתות

1/2 ק"ג קמח (רצוי קמח לחם)

300 מ"ל מים

2 כפיות שמרים יבשים

2 כפיות סוכר

1.5 כפות שמן קנולה

1 כפית מלח

 

 

אופן ההכנה

 

1. מערבבים בקערה את הקמח, המים, השמרים, הסוכר והשמן. לשים בידיים עד שמתקבל בצק אחיד וגמיש. אם הוא דביק מקמחים מעט. מרדדים על משטח מקומח וממליחים בחצי כפית מלח. לשים חזרה לכדור ומוסיפים ללוש אותו עוד כמה דקות (כל המרבה הרי זה משובח) ומניחים להתפחה למשך חצי שעה בקערה מכוסה במגבת לחה.

 

2. מוציאים את כדור הבצק שהכפיל בינתיים את נפחו. לשים ומוציאים ממנו את האוויר, מרדדים וממליחים בחצי נוסף של כפית מלח. ממשיכים ללוש עוד כמה דקות ואז מגלגלים שוב לכדור ומניחים שוב להתפחה של חצי שעה עד שעה. (על השלב הזה, לא כולל תוספת המלח, אפשר לחזור עוד פעמיים לקבלת פיתות אווריריות ותפוחות יותר).

 

3. מגלגלים ל"נקניק" וחותכים ל-8-10 חתיכות. מגלגלים כל אחת מהן לכדור ומניחים להתפחה נוספת, מכוסים במגבת, במשך כ-10 דקות.

 

 

4. מחממים על להבה גדולה מחבת (הכי טוב מחבת ברזל יצוקה. אפשר להשתמש במחבת טפלון או נונסטיק אחרת). כשהמחבת חמה מאוד מרדדים כדור בצק אחד לפיתה בעובי של כחצי ס"מ ומניחים במחבת. כעבור כדקה או קצת פחות הופכים לצד השני. כשהפיתה משחימה מעט משני הצדדים ומתנפחת, אפשר להמשיך לפיתה הבאה. את הפיתות המוכנות מניחים בצלחת ומכסים במגבת.

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה