הצדיק הגנוז – הרב אברהם ברכות

"כל המתפלל על חברו נענה תחילה", אמר ר' יוסף "אל תקרא נענה אלא נהנה. שאני נהנה שהם מקבלים ישועה לפני!". ובזכות זה השם יושיע אותו בכל מה שהוא צריך.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 21.12.20

הצדיק הגנוז – הרב אברהם ברכות

"… היות שכל מהותו של הצדיק היה רק בשביל לעזור לעם ישראל בכלל ובפרט, והיה מחזיק תמיד באמונה וביטחון רצופים בהשם יתברך. בעניין שאין שום ייאוש בעולם כלל ותמיד צריך להתחזק בתפילה וקווי לשם יתברך בלי שום גבולות". (ליקוטי הלכות, רבי נתן תלמידו של ר' נחמן)

 

כי התורה היא בכל אדם ובכל זמן!

 

לקראת יום הפטירה של הצדיק הגנוז הנסתר והמתוק מורנו ר' יוסף זצ"ל נרשמו כמה מילים בשבח הצדיק ששבח הצדיקים זה שבחו של השם יתברך שברא ברואים נפלאים שכאלה בעולמו.

 

 

מידות טרומיות של אהבת הזולת וביטול עצמי, אמונה בבורא בלי שום שאלות, צניעות, איפוק, קדושה וטהרה, הנהגת חסידות לעילא, שתיקות מרובות, עשייה נסתרת מעיני כשבה רב הנסתר על הגלוי, ובעיקר לקיחת ייסורים על אנושיים לביטול גזרות מעל עם ישראל.

 

 

מידת אמונה וביטחון

 

ר' יוסף ע"ה היה תמיד מלא באמונה וביטחון, אופטימי מאוד, אין אצלו שום ייאוש ועצבות, ותמיד היה מצפה לישועת השם בכל עניין. לא היה מוכן לשמוע את המשפט "אין מה לעשות", באומרו, "אסור לומר זאת, השם יכול לעשות הכל!".

 

הוא לא היה נבהל מכלום, אפילו שהיו מספרים לו דברים נוראים ביותר, היה יושב ושומע בשקט ושלווה, עוצם את עיניו ועושה עליית נשמה ובודק מה ניתן לעשות.

תמיד היה שש ושמח, זוהר ומשרה סביבו אווירה של שמחה ותקווה. הייתה בו סבלנות גדולה ולא היה דוחק את השעה אף פעם.

 

חדשות מלמעלה

 

לא היה שומע אף פעם חדשות, "בשביל מה צריך לשמוע?!", שמשו היה עונה לו בצחוק, "אתם שומעים את החדשות מלמעלה לכן מה לכם ולחדשות של מטה", והיו צוחקים שניהם. 

 

 

מה יהיה בתחיית המתים?!

 

פעם כאשר נשאל כאשר תהיה תחיית המתים היכן יגורו כולם שיהיו המונים המונים? ענה בתקיפות, ששאלה כזו לא שואלים כשזה יקרה אתה כבר תבין ותראה.

 

 

כמות קצובות של מילים

 

בדומה לדבריו של רבי נחמן טען שאדם נולד עם כמות של מילים שיכול לדבר, ואם מדבר שטויות מבזבז את חייו שייקחו אותו מהר למעלה. לכן היה מרבה בשתיקה ובהתבודדות במשך רב היום היה שותק ומדבר עם השם ממש שיחות במשך שעות רבות בדבקות רבה. כאשר היה נשאל על מעשיו ענה "אני עושה כמו שרבי נחמן אומר, מדבר עם השם".

 

 

השתתפות בצער הזולת

 

היה שגור בפיו המימרא של חז"ל, "כל השמח בתקלת חברו אין מכניסין אותו במחיצתו של הקב"ה". הוא אמר שזו לא חוכמה שלא לשמוח בתקלת חברו שזה דבר ברור, אלא הכוונה שאני לא אשמח בשמחה שלי כשאני רואה שחברי בצער. אם ראה שח"ו המצב קשה ומסובך היה אומר ח"ו שהיה צריך למות בבטן אימו ולא לראות ככה יהודי שיש לו צער כזה ואח"כ היה מעורר רחמי השם עליהם.

 

לכן כל אדם ישתדל תמיד להסתכל סביבו מה קורה עם בני ביתו והסובבים אותו ויתפלל על כולם כל אחד וחסרונותיו ועל צרו ויתפלל עליהם. אם יכול לעזור להם במשהו ילך ויעזור, לא יחזוב רק על עצמו ויזעה עם אחרים חסד וייתן צדקה וזה ייגרום לו שיזכה לאהבה ישראל ואהבת השם יתברך.

 

"כל המתפלל על חברו נענה תחילה", אמר ר' יוסף "אל תקרא נענה אלא נהנה. שאני נהנה שהם מקבלים ישועה לפני!". ובזכות זה השם יושיע אותו בכל מה שהוא צריך.

 

מידת רחמנות עצומה וחמלה, הכלה ונתינה אינסופית ובעיקר אהבת חינם של כל יהודי.

 

יהודי!

 

סגולה וסוד גדול ועוזו בשחקים, למגן וצינה על כל צרה שלא תבוא, ולהוציא מצרה נפשו, יאמר בכל יום בבוקר בכוונה גדולה:

 

ג' פעמים

יהודי אני. יהודי אני. יהודי אני.

אחיה יהודי. אחיה יהודי. אחיה יהודי.

אמות יהודי. אמות יהודי. אמות יהודי.

יהודי. יהודי. יהודי.

 

 

ובפרט מי שהוא שרוי בצער, בוודאי שלא יסבול שום צער כלל, ועוד סיוע לזכות ליראת שמים והקב"ה מוציא מצרות נפשו. אמן

 

 

הסיפורים צוטטו מתוך הספר הנפלא "הצדיק הגנוז – הנהגות וסיפורי מופת". להזמנות 03-6162611.

 

הערב, ו' טבת יחול יום היארצייט של הצדיק, וכפיש אתה תמיד חותמת את המאמר על הצדיקים, הדליקו נר לעילוי נשמתם הקדושה, קראו התיקון הכללי, פרקי תהילים, משניות, אדרא רבא ואדרא זוטא לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה, ואם אתם יכולים לערוך סעודה או מזונות יהיה נפלא. מבטיחה לכם, הצדיק לעולם אינו נשאר חייב!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה