וידוי של בעל

ככה זה בחיים, לא תמיד מבינים איך דרך דבר אחד הקב"ה מוביל אותך לדבר אחר, ואם מקבלים את המסר שלו באהבה והכנעה, רואים תוצאות מדהימות. לי זה קרה. וידוי של בעל.

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

זה לא מרגיש נעים כשבת הזוג כבר עם רגל אחת מחוץ לדלת, בדרך לגט. היא כבר פנתה כמה פעמים לבית הדין בנושא. כן, היא אוהבת ומעריכה אותי מאוד, אבל לא עשיתי את החיים קלים לאף אחד משנינו, מודה. היא כבר לא יודעת מה היא רוצה לעשות עם עצמה. מבחינתי היא האישה המושלמת, אבל עשיתי את כל הטעויות שאפשר לעשות.

 

נעים מאוד, קוראים לי נועם.

 

אחת הטעויות העיקריות שעשיתי (ואני חושב שלא מעט בעלים עושים) היא חוסר התקשורת שלי עם אשתי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

היא מספר אחת!

הבעל שאני צריך להיות

סוד הזוגיות המוצלחת

 

זה התחיל עם העסק החדש שפתחתי, בו השקעתי את הכל כולל את עצמי עד לנים האחרון שבי. לא שזה עזר לי, העסק פשוט לא זז, נתקע מבחינה כלכלית. במצב כזה שיחה בשניים מאוד מועילה לשני הצדדים. אבל מה עשיתי? לא דיברתי בכלל, לא סיפרתי לה שום דבר. הדרך שבחרתי להתמודד הייתה בריחה – מהספקים, מהלקוחות, מהבנקים ומאשתי! לכולם חסמתי את הגישה אלי. כולם כולל כולם ניסו להגיע אלי אבל ללא הצלחה. והכי קורע היה שאשתי נאלצה לשלוח לי סמסים, מיילים, ניסתה להתקשר אלי בכל הזדמנות כדי לדעת מה קורה מבחינה כלכלית, אבל לא עניתי לה. את ההתנהגות המוזרה הזו תירצתי לעצמי עם המחשבה שהיא לא מבינה את כל הלחץ שעובר עלי. ובכלל, איך היא תעזור לי אם היא לא יודעת מה קורה בעסק? עדיף לשמור על האנרגיות והזמן ולא לבזבז אותם בהסברים, עד לפרטים הקטנים, מול אשתי.

 

חוסר התקשורת על המצב הכלכלי, ומה שקורה בעקבות זאת, השפיע מאוד על הבית. היא הרגישה שמשהו לא בסדר כשהתקציב התקצץ פלאים. הסכום שנתתי לה פעם כבר לא היה מה שהיא נהגה לקבל ממני פעם. וזה באמת שיגע אותה. עד כדי כך שהיא החליטה לצאת למלחמה, מלחמת גירושין (שוב, לא מאשים אותה, היא לא ידעה בכלל מה קורה, בגללי כמובן).

 

זאת הייתה הנקודה בה נשברתי. הרבה כבר לא היה אפשר לעשות. אשתי פנתה למגשרים, בהמשך אפילו עזבה את הבית פעם אחת, אולי כדי להראות שיום אחד זה יקרה, ולתמיד.

 

ידעתי גם ידעתי שאם היא עשתה צעד כזה בפעם הבאה זה יהיה לתמיד, ואז היא בטח תתחתן עם מישהו אחר שיגדל את הילדים שלי… המחשבות האלה הוציאו אותי מדעתי, לא יכולתי לחיות איתן. מצד שני, גם לא ידעתי מה לעשות ואיך למנוע את העתיד השחור הזה שעומד מולי ומאיים עלי. הייתי מיואש.

 

תתפלאו לשמוע, אבל הייאוש הזה היה אחד הדברים הכי מבורכים שקרו לי, מכיוון שהוא הוביל אותי למפגש בהול עם ד"ר זאב בלן.

 

"בשלב הזה של המשחק" אמר לי ד"ר בלן, "אסור לאבד את הזמן. אני חייב לומר לך את האמת הבלתי מעורערת – התורה אומרת לנו שהבעל אחראי על פרנסת אשתו וילדיו, הסכמת לתנאי הזה כשחתמת על שטר הכתובה!"

 

"אבל אין כסף, ד"ר בלן. היא גם לא יודעת להעריך את הכסף נכון. רוצים לסגור לי את העסק ואשתי עוד מבקשת כסף?!"

 

"תקשיב, הדרך היחידה להציל את חיי הנישואין שלך" אמר לי ד"ר בלן כשהוא מישיר מבט נוקב אלי, "ולצאת מהמצב המביך הזה, היא אם תסתכל על אשתך כעל האדם הכי טוב שאתה מכיר, ותדע שכל הבעיות בזוגיות הן רק שלך. תאמר לי, איך אתה יכול לפתח ולשחרר את הכוחות שבך, נועם?" הוא שאל, "אתה בכלל מתכוון לעשות את זה בשלב כלשהו?"

 

הבנתי את הנקודה של ד"ר בלן. יש בי כוח ופוטנציאל שאני צריך להוציא החוצה מתוכי, ואת זה אני יכול לעשות רק על ידי… הכנעה! ומה זה אומר? להפנים ולהבין שבעצם אין לי שום כוח להתחיל איתו את הדרך הזו. תשמעו, זאת הכרה לא פשוטה בכלל, הייתי צריך כמה ימים מלאי ייסורי נפש, עד שבאמת הפנמתי שאני (עובדה שחונקת בגרון) חסר כוחות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

זוג או פרה?

לא שם בשבילה

שניים זה ביחד

כל יום מחדש

זוג טוב עושה שיעורי בית

 

ברגע שהגעתי לנקודת ההכנעה הזו, התקשרתי שוב לד"ר בלן.

 

"עשיתי משהו שבחיים לא חשבתי שאעשה. ושאלוקים יעזור לי, אני חושב שזה אמור להיות הדבר הנכון. אני מתכוון לההחלטה הנכונה", אמרתי לו ולקחתי נשימה עמוקה. "אמרתי לאשתי שהיא צודקת בהכל. אני אדם חסר תקשורת נוראי ולא הייתי ישר איתה. הייתי צריך לשתף אותה במה שקורה בעסק מזמן". שתקתי ושוב לקחתי נשימה עמוקה, הפעם אני עומד לומר לו משהו שמבחינתי היה פצצה כואבת עבורי, "אמרתי לה שאני מעביר לה את כל השליטה על העניינים הכלכליים, על הכסף, על הרכוש, על הכל. אמרתי לה שתנהל את חשבונות הבנק שלנו, ושאני בטוח שהיא תעשה את זה הרבה יותר טוב ממני".

 

תתפלאו לשמוע, אבל פתאום נהיה שקט בבית. שלום הבית שעלה על שרטון כאילו חזר להפליג על מי מנוחות בים הסוער שחווינו. וזה היה פלא בעיניי. כל העניין היה שאטפל בחוסר התקשורת שלי עם אשתי, ובדרך הזו הצלחתי להכיר בעצמי משהו שלא הייתי מוכן להודות בו – שאני לא יכול לוותר על השליטה. כשיש לך רצון לשלוט, כולם נראים בעיניך קטנים וחסרי אחריות. כשהעברתי את השרביט לאשתי, פתאום גיליתי איזה אדם מיוחד היא, כמה שהיא בוגרת ויודעת לטפל בעניינים (וכאן אני לוקח נשימה עמוקה) יותר טוב ממני!

 

את האמת המתוקה הזו קיבלתי מבורא עולם דרך הניסיון הזה, וקיבלתי אותו באהבה, אפילו שזה היה קשה. וברגע שהתחלתי לחיות עם האמת הזו, הבעיות כאילו נעלמו. אשתי חזרה להיות האדם המקסים שהכרתי, הבית הרבה יותר שקט ורגוע, וגם המצב הכלכלי החל להשתפר.

 

ככה זה בחיים, לא תמיד מבינים איך דרך דבר אחד הקב"ה מוביל אותך לדבר אחר, למשהו עמוק, לדבר שאתה צריך לתקן. אבל אם מקבלים את המסר שלו באהבה והכנעה, רואים תוצאות מדהימות. לי זה קרה.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אלי

כ"ד אייר התשע"ה

5/13/2015

ב”ה. כולם צריעכים לדעת את זה

"בטח בה לב בעלה" והתוצאה היא "ושלל לא יחסר".

2. אלי

כ"ד אייר התשע"ה

5/13/2015

"בטח בה לב בעלה" והתוצאה היא "ושלל לא יחסר".

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה