אני מתחנן, תחזיק לי את היד!

אז איך זוכים בתכונה אלוקית עצומה ונפלאה ביד אחת? הרב שלום ארוש עם הסיפור המקסים הקטן והמופלא על הכוח השמימי הטמון במתנה ושמה חסד.

2 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 08.09.22

מכירים את הסיפור המקסים על האב והבן שחצו נהר סוער?

 

אם לא, בשורות הבאות תקראו סיפור מקסים ומעורר השראה.

 

אב ובן חצו נהר סוער וגועש, ומכיוון שהאבא חשש שמא בנו ייפול למים הוא פנה אליו ואמר, “בני היקר, תחזיק לי את היד. אני לא רוצה שתיפול לנהר”.

 

“לא אבא, תחזיק תאחז אתה בידי” השיב הילד.

 

“מה ההבדל?” שאל האבא בפליאה.

 

“הבדל גדול מאוד” השיב הבן.

 

“אם אני אחזיק בידך ומשהו יקרה לי” הסביר הילד את ההבדל המדהים לאביו, “רוב הסיכויים שאעזוב את היד שלך, כי אני חלש. אבל אם אתה תחזיק את היד שלי, אני יודע בוודאות שלא משנה מה יקרה – לעולם לא תעזוב את ידי”!

 

האבא היה המום.

 

והאמת, כל מי שקורא את הסיפור הקצר הזה יכול להרגיש את העוצמה המיוחדת בתשובה המתוקה שהשיב הילד לאביו.

 

כי המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים להעניק לילדים שלנו היא הביטחון המוחלט שתמיד, אבל תמיד, נהיה שם בשבילם. שלא נוותר עליהם גם כשהם מוותרים על עצמם, שלא נסב מבט כשהם כואבים, שנהיה שם כשהם זקוקים לנו, ולא משנה מה!

 

ולמה נזכרתי בסיפור הזה דווקא עכשיו, בחודש אלול הקסום – חודש הרחמים והחסדים, רגע לפני שאנו מקבלים את השנה החדשה עם היום המיוחד שפותח אותה – ראש השנה?

 

ילדים נזקקים ומשפחות עניות – זה לא עניין של סיפורים ואגדות. זו חלק מהמציאות שאנחנו חיים וחווים. בתור המייסד וראש מוסדות חוט של חסד אני מכיר, שומע ופוגש משפחות רבות של אנשים שידם אינה משגת, והם מתקשים בהתמודדות עם עלויות המחייה ההולכות ועולות.

 

לפעמים, אנחנו עומדים לחצות את הנהר הסוער, ואם ניפול, אין מי שיושיט לנו יד וימשה אותנו מן המים.

 

לא פעם, יש אנשים שבוחרים להתעלם מהבכי והמצוקה של יהודים אחרים הנמצאים בצרה, כאלה המעדיפים להסיט את הראש ולא לסייע לילד שטובע.

 

אבל תודה רבה לבורא עולם – שיש אנשים מקסימים כמוכם וכמונו.

 

אנשים שיודעים להגיד תודה על מה שיש, בכך שהם מסייעים לאלו שאין להם. אנשים שיודעים שכאשר מגיעים החגים הנפלאים, ההוצאות עולות והמחסור צורם עוד יותר, והבושה גדלה ומתעצמת.

 

אנשים שמבינים שבורא העולם העניק להם שפע בדיוק על מנת שלעולם לא יעזבו יד של אדם חלש, של ילד נזקק, של משפחה ענייה.

 

ראש השנה, כידוע, הוא הזמן שבו דן בורא העולם את כל העולם כולו ובודק אם הוא ממלא את תכליתו. כך גם לגבי כל אדם ואדם. למרבה הצער, לא לכל אחד יש את הזכות להתקדם בכיוון התכלית הרצויה – ואף להיות מודע אליה. לעיתים, הקב”ה מוביל את האדם לכיוון התכלית על ידי ייסורים וקשיים שונים.

 

אבל אין חובה שכך יהיה.

 

מה אפשר לעשות בנידון?

 

על ידי פדיון נפש, במקום הצער שעלול לבוא חלילה לאדם, משמים מעניקים לו את הזכות להתבונן איך מתקרים לתכלית בצורה הנכונה ביותר. במילים אחרות, אדם שמעניק צדקה לנזקקים לצורך פדיון, למשל, סכום של 180 שקלים (10 פעמים ח”י) שיזכה אתכם בחסדים נפלאים משמים.

 

ולכם, כמובן, שמורה זכות מיוחדת.

 

כיצד? בעצם הפדיון של 10 פעמים ח”י שקלים שתתרמו ברוב אדיבותכם, אתם זוכים לכך שאהיה השליח ואייצג אתכם ואת בני משפחתם באומן – בציונו של רבי נחמן מברסלב בערב ראש השנה, שהוא היום בו נקבע גורלו של האדם בבית הדין של מעלה.

 

אם הקב”ה בירך אתכם ביכולת כלכלית, אנא הרגישו חופשי להעניק תרומה כראות עיניכם ליבכם בקישור המצורף – הברכה שלכם מתחילה כאן.

 

או בטלפון – 02-5323339

 

במידה וידכם אינה משגת, אז ראשית תודה לכם שהענקתם לי מזמנכם וקראתם על חשיבות החסד והצדקה עם הנזקקים, ותבורכו משמים בכל הברכות. ובנוסף, תוכלו להעביר ולשתף מכרים, חברים ובני משפחה במאמר הנפלא הזה – אנשים המתאפיינים בשילוב הנדיר של נכונות ויכולת לפתוח את הלב.

 

ויהי רצון שנכתב ונחתם ביחד עם כל עם ישראל לחיים טובים ולשנה טובה ומתוקה,

הרב שלום ארוש

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה