איפה האוכל?

כדי להפוך את החיים בשניים לדבר הכי טוב שקרה לכם, לאי של שפיות וחוף מבטחים, גברים יקרים, תפשילו שרוולים ותעזרו בבית ותיהנו מארוחה חמה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

כשאשתי ואני נישאנו היא הייתה מכינה לי כל יום ארוחת ערב. אהבתי לחזור הביתה לאישה לא עסוקה ואוכל מוכן. עכשיו, כשחמישה ילדים נכנסו לתמונה אין לה זמן בשבילי כשאני חוזר, וגם לא לאוכל. אני משתדל לא להתלונן, אבל אני לא יכול לומר שאני שמח מהמצב. אני עובד קשה ואני מצפה שהמינימום – ארוחת ערב, כן תהיה מוכנה כשאני חוזר. האם אני מבקש יותר מדי?

 

מצפה לתשובה, אלכס. 

 

דיוויד!!! זה אתה?!?! כמה פעמים אמרתי לך להפסיק לכתבות לי בשם בדוי! חכה כשתחזור הביתה…. יו, חשבתי שזה בעלי…

 

שלום גם לך אלכס היקר,

 

האמת שרציתי להתחיל עם משהו קצת משעשע, כמו הפניה לדיויד בעלי, כדי להקל עליך בדבריי. אבל באמת, אלכס, יש לך מזל שאתה גר בעיר אחרת כי האש העיראקית שלי כבר יוצאת לי מהאוזניים. השאלה שלך גרמה לי לשפשף את העיניים ולשאול את עצמי האם קראתי נכון. אתה צריך הנחתה קלה על הראש, ומכיוון שאתה לא נמצא לידי אעשה זאת בצורה וירטואלית…

 

אלכס, איפה כתוב שאשתך, גם אם התרגלת לזה או שהיא הרגילה אותך, צריכה להכין לך משהו? לכבס? או כל דבר אחר? השאלה יכולה להישאל גם ההיפך – מי אמר שאתה חייב?

 

בעצם, כן, אתה חייב. שהרי התחייבת על זה בכתובה – לזון ולפרנס ולכבד ולייקר… תקרא שוב על מה חתמת שם.

 

אני ממליצה לך בחום להפסיק להסתובב כמו נסיך שחושב שכולם צריכים לשרת אותו, החיים הם לא משרד של רופאים…

 

דבר שני, נראה לי שאתה סובל מחוסר הערכה משווע. האם אתה מבין עד כמה זה קשה להיות רעיה ואם? אם לא, אז לפחות תנסה להבין איך נראה היום שלה. אם היא גם אישה עובדת, אז היא העבודה שלה היא בפול טיים ג'וב – בבית ובחוץ פלוס חמישה ילדים. אתה מבין? חמישה ילדים!

 

מאמרים נוספים בנושא:

כל יום מחדש

עם מי התחתנתי?

הנסיכה ואיש המערות

שותפות מלאה

איזו מזוודה?

הצד המקבל

אהבה ללא תנאים

ותודה על האישה

אהבה אמיתית?

שניים זה ביחד

 

אם אתה חושב שאין לך את האומץ הנחוץ לנסות לחוות יום אחד, לפחות, כמו זה שלה, אז תכין רשימה של הדברים שהיא עושה. כן, של כל דבר בלי להחסיר אפילו אחד!

 

תתחיל מהרגע בו היא מתעוררת בבוקר. אני בטוחה שהיא תשמח לציין בפניך את הנקודות שפספסת בדרך, ויהיו הרבה. למה? כי לא בטוח שאתה נותן את דעתך לדברים האלה.

 

לגדל ולטפח משפחה זה לא דבר קל בכלל, הג'וב הכי קשה שיש. וחמישה ילדים, זה אתגר בפני עצמו. תשאל אותי ואגיד לך. לי יש חמישה ילדים ואין שום הפסקה באמצע היום. ייפלא בעיניך מדוע היהדות שמה את האישה מעל הכל? כן, קראת נכון – ואני מדברת על היהדות והתורה הקדושה! לא מה שמספרים לנו שם בחוץ.

 

אלכס, אתה יודע מה בעלי עושה בכל בוקר? הוא שוטף את הכלים. אין לו זמן, באמת. אבל כדי להנעים את זמן שטיפת הכלים הוא מחבר אוזניות לטלפון ושומע שיעור תורה. ולא רק כשהוא שוטף כלים, אלא גן כשהוא עושה עוד כמה דברים כדי לעזור לי. וזאת מצווה כפולה שהיא ממש בהישג ידך.

 

הרב שלום ארוש נרתם לסייע בביתו אינספור פעמים ודחה דברים אחרים על הסף. כן, רק כדי לעזור לרבנית שלו, להיות שם בשבילה ובשביל הילדים. ראיתי מכלי ראשון איך הרב אליעזר רפאל ברוידא עוזר לרבנית שלו בכל דרך שהוא יכול. בפעמים שהייתה עייפה מהעזרה לבת שלהם עם הילדים, שהם אהבת חייה, הוא הכין ארוחת ערב וערך את השולחן, פינה את הכלים ושטף אותם. וגם החזיר אותם למקומם.

 

תחשוב על הדברים שאתה יכול לעשות בבית שיכולים בהחלט לעזור לאשתך, ולהקל עליה. אם אתה יכול לעזור לה לחסוך זמן, אני בטוחה שהיא תשמח שיהיה לה זמן פנוי להכין לך ארוחת ערב מכל הלב, כזאת שלא תשכח.

 

ומי יודע, אולי היא גם , סוף סוף, תכין לעצמה משהו לאכול…

 

אם אתה רוצה חיי נישואין מאושרים ומלאי סיפוק, שהם הרבה מעבר רק לארוחת ערב שצריכה לחכות לך על השולחן כשאתה חוזר מהעבודה – אז תקרא את ספרו משנה החיים של הרב שלום ארוש – ספר בגן השלום – מדריך לשלום בית לגברים בלבד. לנשים יש ספר נפלא, שאתה יכול בהחלט לתת אותו כמתנה מקסימה לאשתך – חכמת נשים. ואם כבר במתנות עסקינן, אז תפנק את הילדים בספרו עוצר הנשימה – מתנה ושמה תודה! זה גם ללמד את הילדים לומר תודה, אבל גם את ההורים! ככה תהיו כולם מרוצים בחג הזה עם מתנות איכותיות ומועילות.

 

אלכס היקר, הפוך את חיי הנישואין שלך, את החיים בשניים, לדבר הכי טוב שיכול להיות. אני מבטיחה לך שאם תשקיע מאמצים ותעזור לאשתך היא תעשה את המקסימום כדי שתהיה שמח. ואז זה יהיה באמת "וחיו באושר ובשמחה".

 

בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה