בלתי נסבל

למה אנשים נשארים בזוגיות בלתי נסבלת, למרות שקשה להם, למרות שרע להם ולמרות שהם יודעים שהם לא צריכים להיות שם? רחלי רקלס עונה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 15.03.21

שלום לך רחלי היקרה,

 

אני אישה בת חמישים ואני נשואה מזה 27 שנים. חיי הנישואין שלנו ראו ימים קשים יותר מאשר את היפים עם הוורדים והשושנים, מכיוון שאני נשואה לאדם גאוותן. כן, הוא אומר שהוא אוהב אותי אבל תמיד פוגע בי. הוא תובעני ומתנהג כאילו יש לו בעלות עלי. עכשיו אנחנו חיים בנפרד ובנוסף חווים קשיים כלכליים גדולים מאוד. הוא רוצה שאחזור אבל עדיין פוגע בי ולא מפגין שום אהבה כלפי. האמת היא שאני לא יודעת למה אני איתו, אבל אני לא מצליחה לצאת מהקשר הזה. למה אלוקים עושה לי את זה?

 

מחכה לתשובה, ג'ולי.

 

ג'ולי היקרה שלום גם לך,

 

לפחות את מודעת לכך שהוא לא מתנהג אליך כמו בעל שבאמת אוהב את אשתו, וזה הישג אדיר לכשעצמו! בעלך עדיין חושב שהוא אוהב אותך למרות שהוא מתנהג אליך בצורה איומה. יש לו הרבה מאוד מה ללמוד. הרבה.

 

ועכשיו אליך. את יודעת שאת לא צריכה להיות איתו, אך גם לא יודעת למה את עדיין איתו.

 

יש לא מעט סיבות לכך שאת שם, בקשר הזה, הרבה יותר ממה שאני יכולה לחשוב. באופן כללי, אנשים נשארים במצבים לא נעימים, במילים עדינות, בגלל שזה לא נעים ונוח להתמודד עם מציאות מלאה חוסר וודאות. למה? כי לפחות במצב הלא נעים הם יודעים למה לצפות ולמדו להתמודד, גם אם זה יכול להרוס אותם.

 

במקרה של התעללות, נראה שהמכנה המשותף בין אלה שסובלים מהתעללות הוא חיסרון גדול של ביטחון עצמי והערכה עצמית. אדם בריא שמרגיש הערכה עצמית לא יסבול שמישהו יתנהג אליו בצורה כזו.

 

אבל בואי נניח את כל זה בצד ונתמקד במשהו אחר. בואי נתבונן על השאלה שלך מההיבט הרוחני.

 

כשאנשים במצבים קשים מאוד, במיוחד כששום פתרון לא נראה באופק, לרוב הם שואלים, "למה אלוקים מעניש אותי?"

 

ככל שהשנים חלפו, ואני מודה לרבנים הנפלאים שמלמדים אותי דברים נפלאים, הבנתי שאלוקים לא מעניש אף אחד! אנחנו אלה שמענישים את עצמנו. וכל זמן שאנו ממשיכים להתבוסס במצבים מהסוג הזה אנחנו רק מאריכים את הסבל. לא אלוקים!

 

מאמרים נוספים בנושא:

הרמוניה משפחתית בחמש

תרגיש טוב בחמש

זוגיות חלומית בחמש

אהבה – הרולס רויס של הרגשות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

שניים זה ביחד

שפת הלב

שפת האהבה

שלום בית – הנוסחה החדשה!

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

ותודה על האישה

 

אנשים עם מודעות רוחנית גבוהה בטח יצעקו עכשיו – "אבל הכל מהשם! אז בוודאי שיש פה סוג של עונש!".

 

והתשובה שלי? ממש לא!

 

כשאדם מוצא את עצמו לכוד בתוך סיטואציה מסוימת, כשהוא לא יודע איך הוא ימשיך כך, כשהוא ויתר על כל תקווה וגזר על עצמו לחיות (או למות) בדרך זו – את המצב הזה אני מכנה מצב בלתי נסבל. פשוט כך. אנשים במצבים כאלה בוכים לאלוקים, "בבקשה, אלוקים, תציל אותי מהדבר הקשה הזה!", ולא פעם אלוקים עונה להם "לא אני אמור להוציא אתכם מהמצב הזה, אתם צריכים לעשות את זה!"

 

מצב זה דומה מאוד למה שחוו בני ישראל כשיצאו ממצרים, כאשר היו לכודים בין ים סוף והמצרים שרדפו אחריהם. מה הם עשו כשהיה נראה להם שאין פתרון למצב הקשה בו היו? הם בכו לאלוקים שיציל אותם. ומה בורא עולם ענה? "מה אתם רוצים ממני? כנסו לים!". רק כאשר נחשון בן עמינדב האמיץ קפץ ראשון אל המים, הים נחצה וכולם יכלו לעבור.

 

המסר מאוד ברור – בורא עולם רוצה שנעשה את הצעד הראשון כדי לשנות את המצב בו אנו נמצאים. נכון שעל כל דבר צריך להתפלל, אבל גם צריך גם את ה"עת לעשות" – פעולה המתבקשת מאיתנו בעולם הגשמי הזה כדי ליצור את השינוי.

 

וזה דבר שמוביל אותנו להיבט אחר של השאלה: למה אלוקים מאפשר למצב להיות כל כך קשה, עד שכבר אי אפשר לסבול אותו?

 

מדהים, התשובה זהה: הוא רוצה שאנחנו נשנה אותו!

 

ג'ולי, האם זה היה ברור מספיק?

 

הקב"ה יודע כי ברגע שהמצב הופך לבלתי נסבל, שום דיבורים לא יעזרו ויובילו אותנו למקום שאנחנו צריכים להגיע אליו.

 

לפעמים הוא צריך להכניס אותנו למקומות כאלה בהם נראה לנו שאין פתרון, כמו ים סוף.

 

ג'ולי, אני מקווה שההתבוננות הזו מעניקה לך, ולעוד אנשים רבים במצב כזה, את הכוח לשנות את המצב הכואב שלך. עד כמה שאת יודעת שזה לא מקובל שאף אחד יתנהג אליך כך, עד שתביני שההחלטה הקשה לעזוב היא חלק ממה שאת צריכה כדי לגדול, תישארי תקועה בזוגיות הזו.

 

בכל מצב קשה בורא עולם רוצה שנלמד משהו ונגדל ממנו. הוא לא רוצה להעניש אותנו בכלל. כשהמצב מגיע לנקודה שהוא כבר בלתי נסבל, עלינו לדעת שהבורא ממש צועק לנו בקול גדול – תשנו את המצב הזה!

 

וזה תלוי בנו אם נבחר להקשיב לו.

 

בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה