נוני – פרי אחד – 101 סגולות

לחץ דם גבוה? מצבי רוח משתנים? דלקות? כאבים? בעיות עיכול? לב? אלרגיות למיניהן? מה הבעיה? קחו נוני!

6 דק' קריאה

ש. סולומונס

פורסם בתאריך 06.04.21

לחץ דם גבוה? מצבי רוח משתנים?
דלקות? כאבים? בעיות עיכול? לב?
אלרגיות למיניהן? מה הבעיה? קחו
נוני!
 
 
הבעיות שהוזכרו לעיל הן אפילו לא עשירית ממגוון תכונות הריפוי המיוחסות לנוני, הפרי הטרופי בעל המאה ואחת סגולות. נוני הינו צמח מרפא המשמש בהצלחה עוד מהעת העתיקה כתרופה אלטרנטיבית. המלצות, מחקרים ועובדות מהשטח. נוני – הנוזל המאיים!
 
* * *
 
את הנוני הכרתי לאחר אחת הלידות, כשהתקשיתי לחזור לתפקוד סדיר וכמעט שטבעתי בים של ייאוש (ובלגן…). בשעתו המליץ לי ד"ר פרצ'ה על משקה בשם נוני, "זהו פרי נדיר הגדל בשני מקומות בעולם", הסביר לי.
 
נוני (morinda citrifolia) הינו פרי עם תכונות ריפוי בלתי רגילות שרוב האמריקאים לא שמעו עליו מעולם. במזרח הרחוק בפוליזניה, בסין, הודו ועוד הוא כבר נמצא בשימוש בהצלחה למעלה מאלפיים שנה. מאוחר יותר הוא נדד עם המהגרים לאיי האוקיינוס השקט, טהיטי, הוואי, מלזיה – וכל מקום בעל אדמה וולקנית בלתי מזוהמת. מחקרים רבים חקרו את פרי הפלא והוכיחו שהמיצוי של הצמח הינו בעל השפעה חיובית על קשת רחבה של בעיות בריאותיות. לצורך שיווק בארה"ב מכינים את פרי הנוני כתוסף תזונה גם בצורה נוזלית וגם כקפסולה יבשה מזינה ביותר. לפרי יש טעם וריח איומים ובכדי שתוסף המזון יהיה ערב לחיך ובעל ריח נעים, מוסיפים לו מיצים טבעיים של ענבים ואוכמניות.
 
הגנה טבעית
 
באין סוף תחומים יכול הנוני לתרום אולם השפעתו שונה ואינדיווידואלית מאוד לאדם הנוטל אותו. בין היישומים הראשוניים והבולטים הנוני הוא חיזוק המערכת החיסונית, נוני מעורר תאי T במערכת החיסונית. כמו כן הוא פועל להגברת כדוריות אדומות ולבנות שמהוות חלק חיוני מההגנה הטבעית של גופנו. מחקרים מרמזים כי הנוני ממריץ את המערכת החיסונית, מסדיר את פעילות התאים ומחדש תאים פגומים. העובדה שהפעילות של הנוני מתבצעת כנראה ברמה הבסיסית והגורלית של התא, מסבירה את הקשת הרחבה של מצבים בו הוא שימושי.
 
מדבריו של ד"ר' ריצרד דיקס, רופא מניו ג'רזי אנו מצליחים להבין את חשיבותו של הנוני לגוף: "אנו מתחילים להבין שעלינו לחזור ליסוד הטיפול בגופנו. העיקרון הוא: או שנשרוף חומרים מזינים או שנשרוף את גופנו אנו. נוני שומר על גופנו מכיוון שהוא מספק את החומרים המזינים שאנו זקוקים להם".
 
פלאי הנוני
 
ב-1992 ציינה ד"ר איזבל אבוט, מומחית ידועה בבוטניקה שהשימוש המקובל ביותר של הנוני כולל איזון של סכרת, לחץ דם גבוה ומחלת הסרטן.
 
אישה ממדינת מרילנד סבלה מלחץ דם גבוה לכל הדעות, ברמה של 170/100 והרופאים, למרות המאמצים, לא הצליחו להוריד את לחץ הדם שלה. כמו לאחר ייאוש פנתה לנסות את פלאי הנוני. לאחר חודשיים של טיפול בנוני דיווחה ד"ר מוניקה הריסון, כי לחץ הדם של המטופלת ירד לרמה תקינה. החולה המשיכה בנטילת הנוני ולחץ הדם שלה נשאר תקין כבר תשעה חודשים. מתברר כי אין זה פלא היות ואחד ממרכיבי הנוני הינו הסקופולוטין שמרחיב כלי דם מכווצים, זאת אומרת שהלב לא צריך להשקיע מאמץ יתר על מנת להזרים את הדם דרך כלי דם צרים, כתוצאה מכך רמת לחץ הדם מתאזנת והשחיקה והבלאי של הלב מצטמצמים.
 
פצצת אנרגיה
 
המרכיבים של הנוני, הנקלטים ומעובדים בגופנו, משפיעים על הפעלת פרוטאין "ההרגשה הטובה". כתוצאה מכך מרגישים מרבית האנשים טוב יותר לאחר נטילת הנוני והמרץ שלהם גדל. ועוד בטרם נזדקק להוכחות אמיתיות של המחקרים שכנעה אותנו רינה בהתלהבותה על נפלאותיו של הנוני:
 
"הייתי בתקופה קשה מאוד מבחינת התפקוד הכללי בבית", מספרת רינה, "ומצב הרוח היה בהתאם. קמתי בבוקר ורציתי רק לישון וכשקמתי משנת הבוקר בשעה בה נושק הבוקר לצהריים, הייתי מתוסכלת למראה השעון כשאני מבינה ששוב עבר לו בוקר חסר תוחלת. כשהשחתי לחברתי בדמעות על מצוקתי, המליצה לי זו לקחת נוני. איני מאמינה גדולה ברפואה טבעית אולם חשבתי לעצמי 'אם לא יועיל לא יזיק'. לא. אם חיכית לשמוע שלפתע עברו בי זרמי אנרגיה ובין יום הפך הבית את עורו, המציאות הייתה אמנם מעט שונה, בתחילה אף לא שמתי לב לשינוי, אולם תוך שבועיים נכנס הבית למסלול ואני 'נסעתי' עליו ללא תאונות. ההוכחות החותכת ביותר שזה אכן הנוני שעזר לי היה השבוע של חג הפסח בו נמנעתי מלצרוך את הנוני, היות ואינו מסומן ככשר לפסח. לאחר כמה ימים התחלתי שוב לחוש את אותה תקופה בה הכמיהה הגדולה שלי לשינה תפסה את כל כולי".
 
מחקר שכלל מעל 8,000 אנשים שנטלו נוני הראה כי כ-80% מן האנשים דיווחו על הרגשה מיוחדת או הרגשה טובה יותר. ואכן מכמה וכמה אנשים הנוטלים נוני באופן קבוע, שמעתי אף אני את אותה המנגינה. כולם מרגישים בני אדם אחרים ברמה כזו או אחרת ורובם רק מחכים לספר לכל הידידים שלהם על נפלאות הבריאה.
 
אנטי דלקתי
 
כבר עשרים שנה סבלה גב' כגן מכאבים משתקים. גב' כגן סבלה מ"ארטריטיס מתנוונת" כשהיא מתקשה ללכת ללא תמיכתו של המקל, בן לווייתה הקבוע ועוד יותר מכך התקשתה לעבור ממצב ישיבה לעמידה, במיוחד מספה רכה. היא עברה ניתוח להחלפת פרקי הברך בשנת 1990 אבל ללא הועיל. המצב נראה חסר תקווה עד שניסתה לקחת נוני. כבר שבעים ושתיים שעות לאחר תחילת הטיפול בנוני, היא הצליחה לקום מהספה ולעבור את רוב החדר בלי מקל או כאבים. נשמע קיצוני אולם היא מאמינה שזה הנוני שעזר לה, מכיוון שזה היה השינוי היחיד בכל התקופה האחרונה.
 
רופאים ומומחים לרפואה אלטרנטיבית אמרו בראיון איתם, שהנוני עזר לכשמונים אחוז מכלל החולים בהם טיפלו אשר סבלו מדלקת פרקים. נוני פעל כחומר אנטי-דלקתי ואנטי-היסטמין. ד"ר בלוס מציע את הנוני כתוסף מזון ולא כתרופה והרבה ממטופליו החליטו לנסות אותו. הוא מדווח שהנוני עזר לרוב החולים שלו ומסקירה שנעשתה התברר כי 69% מן המטופלים שלקחו נוני, המשיכו לקחת אותו ואף לא מוכנים לוותר עליו. ד"ר בלוס מסכם בדרכו המיוחדת: "נוני עשה הרבה לא רק לשיפור חיי, אלא גם של הרבה מן החולים שלי". רופאים אחרים מדווחים על הצלחות בטיפול של חולים הסובלים מבעיות דלקתיות כמו דלקת פרקים, טנוניטיס, בורזיטיס ותסמונת שורש כף היד.
 
כאב
 
מקובל, שאחד היתרונות הבולטים של הנוני הוא בכך שהוא מקל על רוב סוגי הכאב, הדבר מוסכם על המרפאים של המזרח הרחוק ועד לחוקרים מודרניים מסוגם של ד"ר רלף הייניקה ומרפאים ברפואה אלטרנטיבית. אלא שעל הדרך בה פועל הנוני בכדי להקל על הכאב אין מוסכמה גורפת בקהילה הרפואית. בעוד יש המצדדים בכך שהקלת הכאב מושגת באמצעות הסרונין, מרכיב בולט בנוני, הרי שיש המאמינים שהנוני מאפשר לגוף לרפאות את עצמו לכן מצטמצם הכאב.
 
מערכת העיכול ונזקי הלב
 
דיווחים מדעים שהופיעו בכתב-העת המדעי: "pacific science journal" מוכיחים כי לנוני תכונות אנטי-בקטריות שמסוגלות לשמור על מערכת העיכול והלב. ד"ר ג'רג'ון סקר והציג מידע משכנע המרמז על כל שהאינטרא-קינונים שונים (מרים ביותר) שנמצא בנוני היו כבר שנים בשימוש נגד דלקות לב ומחלת דיזנטריה. אינטרא-קינונים אלה מדרבנים את פעילות מערכת העיכול, מחזקים הפרשות חיוניות ואנזימים וזרימת מיצי המרה. מעקב אחרי חולים הנוטלים נוני הראה כי 89% דיווחו על הקלה בבעיות עיכול ו-80% דיווחו על הקלה סימפטומאטית ממחלות לב. נראה שהסירוטינין משחק תפקיד בהשפעה החיובית שיש לנוני על מערכת העיכול. קולטי סירוטינין קיימים לא רק במוח כי אם בהרבה מקומות בגוף. הריכוז הגבוה של קולטי סירוטינין נמצא דווקא במעי הדק. זאת ככל הנראה הסיבה למחקרים הרבים המדווחים על שיפור במערכת העיכול עם נטילת הנוני.
 
ייעול הטיפול במחלה
 
גולת הכותרת של התומכים הנלהבים בנוני הוא הטיפול בחולי סרטן. ישנם מחקרים רבים והשערות רבות עוד יותר על השפעת הנוני על גידולים ממאירים, לא עלינו. אולם בין אם הוא עוזר לתאים לא תקניים לתפקד טוב יותר, בין אם יש בו רכיב מיוחד ההופך תאים קדם-סרטניים לתאים המתפקדים באופן נורמאלי בכך שהוא מאט את התחלקות התא, ובין אם הוא הורס כלי דם המזינים את הגידול, (ואפילו הכל ביחד) אין להשתמש בו בלבד כטיפול למחלה, אלא כתוספת לטיפול הקונבנציונאלי. הנוני עשוי להגביר את השפעתם של הטיפולים הקונבנציונאליים ולחזק את החולה באופן כללי.
 
לגב' פישמן, הדואגת לייבוא של נוני לאנשים הזקוקים לו, ישנם אין סוף סיפורים על אנשים שלקחו בקביעות (ועדיין) ונעזרו בו לפיתרון בעיות מגוונות. "המיץ של הפרי משמש כבר מאות בשנים לטיפול בכאבי שרירים ופרקים וכן לטיפול בסוכרת, בחוסר איזון מערכת העיכול, המעיים, הנשימה והמערכת החיסונית. זמן ההשפעה משתנה מאדם לאדם. ההשפעה יכולה להיות מידית (יום יומיים) או לאורך זמן ממושך יותר, זה תלוי במצב הבריאותי ובגיל המשתמש". היא מספרת על הנוני שהעלה רמה של המוגלובין נמוך, הוריד סוכר, לחץ דם וכולסטרול גבוה. "היה אצלנו מקרה של הצטננות קשה", היא מוסיפה, "הצטננות שאף טופלה בעזרת אנטיביוטיקה והגוף לא הגיב לה, ואילו הנוני השפיע באופן חד משמעי. אולם הסיבה שאנו דואגים לייבא את הנוני היא למען אנשים החולים במחלה".
 
ייצור מיוחד
 
ההתחלה הייתה בקוסטריקה, שם במסגרת עבודתו פגש הרב פישמן בווטרינר. כששאל לשלומו ענה: "עכשיו כבר טוב יותר". התברר, כי היה חולה במחלה בתקופה האחרונה. הווטרינר סיפר לו כי לקח נוני ובזכות זה הוא פה. כך התוודע הרב פישמן לתרכיז הנוני אותו מצא בסופרמרקט, הוא הצטייד במספר בקבוקים והביא אותם ליהודי החולה במחלה. אותו יהודי דווקא שמע על כך אולם לא יכל לעמוד בתקציב של הנוני הנמכר בחנויות.
 
מאז התייעל הרב פישמן, דאג בהתנדבות לייצור מיוחד תחת השגחה, ייצור בו לא מערבים בנוני דבר אף לא מים (עובדה המצריכה תשומת לב, היות ובמפעלים אחרים עלולים לערב מיץ ענבים ולחשש יין נסך). לשם כך אף תרם מכשיר מיוחד על מנת למלא את הבקבוקים בנוזל הסמיך. את הבקבוקים הוא מביא לארץ במטרה אחת ויחידה והיא לעזור לאנשים.
 
"כמה וכמה אנשים החולים במחלה לוקחים את נוני באופן קבוע ומתמודדים בקלות יחסית עם הטיפולים הכימותרפיים ואף מחוסנים יותר. הנוני תורם להתאוששות מהטיפולים ונותן להם כוח להמשיך הלאה", מספרת גברת פישמן מניסיונה, "אישה אחת החולה במחלה לוקחת באופן קבוע ואינה מצטננת כלל. אדם אחר היה אחרי ניתוח ראש בעקבות גידול ממאיר, כמצופה הוא היה חלש ומדוכא ומאז שהחל לקחת נוני נהיה אדם אחר, החל לקום ואף להסתובב".
 
משיב נפש
 
מהו המינון המומלץ לנטילת נוני?
 
"אנו ממליצים לכל בעיה לגופה, לפי הצורך. מומלץ לשתות אותו בבוקר מינימום חצי שעה לפני הארוחה. עם הזמן ניתן להגדיל או להפחית במינון לפי הצורך. בטיפול בסרטן יש הממליצים על מנות גדולות יותר. מומלץ לשתות את הנוני נקי אולם היות והטעם שלו דוחה וקשה להתרגל אליו, ניתן למהול אותו במים או במיץ. באופן כללי מכל המשתמשים אנו מקבלים פידבק זהה: "הנוני משיב את הנעורים לגוף" – מסיימת גב' פישמן.
 
בראי הרפואה המשלימה
 
אחד מהכלים הרפואיים הטבעיים של הנטורופט, מנחם דקלבוים, הוא הנוני. "הנוני הוא כמין תרופת 'כל בו'". אומר דקלבוים. "משתמשים בו כמעט לכל המחלות, גם למחלות קשות ומשונות היות והוא משפר מערכות בגוף, אולם", מסתייג דקלבוים, "על כל אדם זה משפיע באופן שונה ויש גם כאלה שבכלל לא מושפעים ממנו ולכן צריך להתנסות. ראינו תוצאות בלא מעט מקרים ואף במחלות אוטואימוניות. שמעתי אף על מקרה של קנדידה שהתרפא. הנוני מאזן את מערכת העיכול וכלל ברור הוא – שכשמערכת העיכול בריאה האדם בריא. זהו דבר שטבעי לחלוטין ולכן מומלץ מאוד לנסות".
 
 
(באדיבות "שעה טובה")

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

י"ט אלול התשע"ט

9/19/2019

איפה אפשר לרכוש את פרי האנוני?

2. יפעת כהן סויסה

י"ב אלול התשע"ט

9/12/2019

היכן ניתן להשיג את המוני ומה מחירה???

3. Anonymous

ט"ו אייר התשע"ח

4/30/2018

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה