כוחה של מעלת השמחה!

השמחה נותנת לנו כוחות נפש להצליח באתגרים שנקרים בדרכנו. אפילו דברים שנראים קשים ביותר ו/או חסרי סיכוי, אם יש לנו שמחה וגילה בלב אזי זה בעצמו נותן כוחות בנפש

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 26.11.20

כוחה של מעלת השמחה!

 

  "וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת רָחֵל בַּת לָבָן אֲחִי אִמּוֹ וְאֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ"    (בראשית כט י)

 

יעקב מגיע לחרן וליד הבאר רואה תכונה רבה, שבה קבוצת רועים אשר מנסים להסיר אבן ענקית מעל פי הבאר ואינם מצליחים בשל גודלה ומשקלה הכבד.

 

כאשר יעקב רואה את רחל מגיעה עם הצאן הוא נגש אל הבאר ומסיר את האבן ביד אחת וממש בקלות. ידוע שיעקב אבינו ע"ה היה איש בריא בגופו וחזק מאד; התורה הקדושה מציעה לנו פירוש נוסף מלבד הכוח הפיזי ; "וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר"

 

"וַיָּגֶל" = שורש ג.י.ל, מלשון גילה, שמחה.  בראות יעקב את רחל התמלא ליבו גילה ושמחה וזה נתן לו כוחות עצומים בנפש ואז הצליח להרים את האבן בקלות רבה. כלומר השמחה נותנת לנו כוחות נפש להצליח באתגרים ובקשיים שנקרים בדרכנו. אפילו דברים שנראים קשים ביותר ו/או חסרי סיכוי, אם יש לנו שמחה וגילה בלב אזי זה בעצמו נותן כוחות בנפש, מוטיבציה ואופטימיות להצליח ואפילו מרפא אותנו מכל מיני תחלואים רעים.

 

הדברים ידועים גם ברפואה הקונבנציונלית שהשמחה מרפאית, וכפי שרבי נחמן כתב שהשמחה היא בריאות הנפש והגוף, ומאריך בזה בכתביו ובתורותיו ובעיקר בתורת "אזמרה". לכן עלינו לחנך את עצמנו לשמחה כדרך חיים, לראות את הכוס המלאה, לצחוק, לאהוב, לפרגן וליהנות מהחיים וממה שהשם יתברך נותן ושולח. אנחנו יכולים לבחור לחיות בשמחה חרף הקשיים והניסיונות שבחיים. הבחירה להיות שמח ולחיות חיים מאושרים וטובים היא בידנו!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה