איך נוצרות מחלות?

אם כל אחד מחזיק מעצמו כאילו הוא הנהר הראשי, יהיו ויכוחים ומריבות. אבל לא רק, אלא גם מחלות. עדנה קדוש על אחת המחלות הקשות בדורנו.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

האמת היא נהר שנחלק כל העת ליובלים המתחברים מחדש. באיים שבין היובלים מתווכחים התושבים כל חייהם – "איזה מבין היובלים הוא הנהר הראשי?…" (סיריל קונולי).

 

כך מתנהלים החיים בין האנשים, בחברה, בעבודה או במשפחה. אם כל אחד מחזיק מעצמו כאילו הוא הנהר הראשי – יהיו ויכוחים ומריבות. אך אם כל אחד יראה עצמו כיובל של הנהר עם תפקיד ייחודי וספציפי – יש סיכוי שיתחבר מחדש לנהר הגדול, יוזן ממנו ויזין בדרכו את האדמה.

 

כך גם בגוף, אם כל איבר עושה את תפקידו, והוא יובל אחד של נהר החיים, הרי שהאיבר יעשה את פעולתו כראוי. זה מצב מאוזן הנקרא בריאות. אבל אם האדם ימשוך את האיבר לתפקד באופן שונה ממה שנברא, או יוסיף לו תפקיד מעבר למה שהוא במהותו – אזי יפעל האיבר נגד הגוף עצמו.

 

הרוח והחומר חיים יחד. תפישות מחשבתיות, הרגשות ואיברים פיזיים אינם נפרדים. הגוף בריא כאשר התוכן הרוחני של האיבר הפיזי מחובר. הגוף חולה כאשר התוכן הרוחני של האיבר נפרד ממנו. כיצד זה קורה? מי גורם להיפרדות זו?

 

נתבונן במספר איברים כדוגמה, ונגלה איך הבריאות נשמרת ואיך היא מתפוגגת. נבין שהתרופה איננה רק חומר פיזי, אלא תוכן רגשי.

 

מערכת הלב

 

הלב – הוא גם מבנה רוחני המכיל תפקיד רגשי. בלב מצויה אהבה, סליחה, חכמת הלב, אטימות הלב, לב חומל, לב גועש, לב זהב, לב אבן… ועוד ביטויים רבים המתארים את תפקידי הלב. ללב תוכן רוחני-רגשי מעבר לפריצת הדם ממנו לגוף. פעמים רבות אדם מעמיס על ליבו דאגות, כעסים, חרדות, פחדים, שתלטנות ועוד, עד שהלב קורס מכיוון שהתרחק ממהותו. קוראים לזה התקף לב. האדם התקיף את עצמו. לכן עליו לבדוק: מה הכרחתי את ליבי לעשות?

 

העורקים – מובילים דם מזין מלא חמצן לגוף. כאשר העורקים חולים או נסתמים, נתבונן בהיבט הרוחני שלהם. הם מבטאים את הפריצה והרצון להצליח. שאלו את עצמכם – האם אתם רוצים שהדברים יקרו לפי דעתם והבנתכם בלבד? אגב, זו אחת הסיבות לסתימת עורקים בהיבט הרוחני.

 

מאמרים נוספים בנושא:

פרויקט עשה זאת בעצמך

פעולות פשוטות לבריאות

לאהוב את עצמי

היוגה של המזון

הנכס הכי יקר שלנו

אל תגיד מחר

האזורים הכחולים

משברי דיאטה

יש מה להפסיד
בריאות? הכי טבעית שיש
מה בתפריט?

 

הוורידים – מייצגם את הדם החוזר מן הגוף עם חומרי הפסולת על מנת לשחררם ולהפרישם. זהו תוכן שנאסף כדי לשחררו. בעיה בוורידים מייצגת חשיבה בה לא משחררים תפישות ואמונות ישנות, התפישה "תקועה", הוורידים גדושים ועמוסים. כשאין התחדשות רגשית יש התמצקות וכל דבר שעומד ואינו בתנועה יוצר מחלה.

 

מערכת העיכול

 

הקיבה – מעכלת ומפרידה. כשיש כיב קיבה האדם מעכל את עצמו ולא מפריד בינו לבין אחרים. הוא חווה מלחמות וקונפליקטים בינו לבין עצמו.

 

עצירות – פירושה, הטלת צואה קשה או אי יכולת להפריש את הפסולת המצטברת בסוף המעי. בהיבט המטאפיזי, מדובר בחוסר יכולת לבטא רגשות ולשחרר. האדם אוגר ואוגר… עצור… חסר רכות וגמישות בנושא מסוים.

 

השלד

 

שלד אמור להיות ניטראלי ואובייקטיבי, ולא להחזיק תפישות ואמונות. שלד נגוע בתפישות ואמונות לא עומד בזה "ונשבר". כאשר אדם לוקח על עצמו את הבעיות של אחרים, הוא "יוצר" בעיות שלדיות. כשהוא נושא משא של מישהו אחר, זה משפיע על השלד. למשל, כאבי כתפיים וכדומה.

 

כאב

 

ישנו כאב אקוטי, ויש כאב כרוני.

 

כאב כרוני, מבטא מצב בו האדם "חנוק", יש לו שיפוט, ביקורת ופרשנות פוגענית כרונית. כאב ראש המופיע ברקות מבטא שפיטה עצמית וכאילו האדם שם על עצמו "מלחציים", מאשים את עמו.

 

כאב ראש אחר מייצג משהו שונה ויש צורך בהתכנסות פנימית. כאב אוזניים, עיניים, שיניים, בטן – לכל כאב יש את הרגשות המלווים והתפישות האופייניות לו.

 

ישנם כאבים המבטאים השתלטות החומר על האדם, במקום שיהיו כלי שרת.

 

כל כאב לגופו. כל כאב יש לו את הקידוד האנרגטי הספציפי. הדוגמאות שהבאתי כאן הן בודדות והמספרות לנו כיצד התפישה יוצרת מחלה.

 

והתרופה

 

אם אנו מדברים על סיבות לא פיזיות להיווצרות מחלה – הרי התרופה גם היא איננה פיזית בלבד. שינוי תפישה או מחשבה, שינוי הרגשה או פרשנות – משפיעים על החלמה והבראה. יש לקחת את הכוח שמסרנו לאחרים בחזרה, לקחת אחריות ולתת ביטוי לרגשותינו. לזהות מהי התפישה הטעותית – ולשחרר. תרופה זו קיימת במלאי גדול "בבית המרקחת של הקוסמוס".

 

זכרו! אל תיתנו לאנשים לשאוב אתכם לסערה שלהם, תמשכו אותם אל השלום שלכם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה