רגע לפני שזה נגמר

רגע לפני שזה נגמר, ועוד בטונים צורמים, עצרו ותרשמו לכם את הנוסחה שתעשה לכם ניסים ונפלאות בזוגיות, ובחיים בכלל.

3 דק' קריאה
רגע לפני שזה נגמר

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.09.22

כשבני הזוג התיישבו מולי, חשבתי שהם רוצים שאשכין ביניהם שלום בית. אחרי כמה דקות הבנתי שזה אומנם רצון הבעל. אבל האישה? לה הייתה מטרה אחרת, הפוכה ושונה מזו של בעלה. היא הגיעה אלי כדי שאשכנע את בעלה לתת לה גט. היא רצתה לעשות סוף לקשר ביניהם.
 
המקרה של הזוג הזה היה קשה ומורכב. במקרים רבים, ואפילו דומים, שהגיעו אלי אפשר היה עוד לדבר על לב בני הזוג, בעיקר על זה של האישה שלרוב רצתה לסיים את הקשר, ולהבטיח לה שאחרי שאדריך את הבעל יהיה שינוי מקצה לקצה, ושכדאי לתת עוד הזדמנות להציל את הבית. אבל במקרה של הזוג שישב מולי, האישה הייתה “נעולה” על הגט. מבחינתה לא היה על מה לדבר בכלל. הם כבר היו אצל כל היועצים, הרבנים, המגשרים, ושום דבר לא עזר. היא לא רוצה לשמוע על שלום בית. אז למה היא באה אלי? כי היא שמה לב שבעלה מאזין לדיסקים שלי ומדי פעם מגיע לשיעורים שלי, לכן חשבה שזו הזדמנות טובה בשבילה לבקש ממני שאשכנע אותו לתת לה גט ולעשות סוף למסכת הייסורים שהיא עוברת איתו שנים.
 
הבנתי שחבל על המילים ועל הזמן, לי אין מה לעשות כאן. האישה הזו כבר לא מאמינה שבעלה יכול להשתנות.
 

לקחתי את הבעל לשיחה אישית ואמרתי לו, “תשמע טוב, אשתך לא מוכנה לשמוע על שלום בית, היא רוצה גט. ישנו רק אחד שיכול לעזור כאן – בורא עולם. שמע לעצתי וקבל על עצמך לעשות כל יום שעת התבודדות שבה תעשה חשבון נפש ותתחנן ותבקש לבורא עולם שיציל את הבית שלך, תתפלל על שלום בית ותבקש מבורא עולם שייתן בלב אשתך למחול לך ושהיא תאמין שאתה אוהב אותה, שתרצה לתת עוד הזדמנות לחיים המשותפים שלכם”.
 
שמע ועשה. הבעל קיבל על עצמו להתבודד כל יום. היו פעמים שהיה מדובר ממש במסירות נפש, והיו גם ימים שכמעט עברו עליו בלי ההתבודדות, אך בסוף מצא את הזמן בשעות הערב המאוחרות והתבודד, למרות המניעות והמחסומים שהיצר הרע דואג לשים לאדם המתבודד בדרך, בלי שום קשר לשלום בית. בסופו של דבר, הבן אדם לא הניח את הראש במיטה בלי לעשות שעת התבודדות.
 
עברו חודשיים. יום אחד האישה התקשרה וביקשה לדבר איתי. לפני שניגשתי לטלפון התפללתי לבורא עולם שהיא תסכים עכשיו לשמוע על שלום בית, שתבין שריצות לעורכי דין, עריכת הסכמים וכדומה הם סבל וייסורים – לה, לבעלה ולילדיה, וזה עוד בלי להזכיר את סכומי הכסף שזוגות זורקים בלי לחשוב פעמיים על כל תהליך הגירושין, וזה עוד בלי להזכיר את הפגיעה שיש לכל הצדדים אם הגירושין צורמים ונעשים בקולי קולות.
 
לקחתי את הטלפון ומעברו השני של הקו נשמעה אישה… מאושרת! “תודה רבה, כבוד הרב. אני ממש לא יודעת איך להודות לרב. בעלי היום הוא אדם אחר, עדין, נפלא, מקסים, בעל ואבא אוהב. מאדם כעסן שעם הכעס שלו הטיל את אימתו על כולנו, אנחנו היום מחבקים אדם מבין, מתחשב ואוהב. לא האמנתי שהוא יצליח להשתנות אי פעם, ואני כל כך שמחה שחיזקת ועודדת אותי לתת לו את ההזדמנות הזו, גם אם מבחינתי היה מדובר בהזדמנות אחרונה, כי בתוך תוכי ידעתי שהיא תהיה כזו כי. לא האמנתי, פשוט לא האמנתי. תודה רבה לך. הפכת לנו את החיים, ועשית אותנו אנשים מאושרים”.
 
השיחה הייתה עכשיו הרבה יותר נעימה, מועילה, יכולתי להעלות עוד נקודות חשובות בשלום בית, להדריך ולכוון גם אותה. אך יותר מכל, שמחתי שבורא עולם זיכה אותי להציל עוד בית בישראל, כי אין דבר גדול יותר מזה.
 

אחרי שסיימתי את השיחה עם אותה אישה, מי שראה אותי בודאי היה בטוח שהשתגעתי. לא הפסקתי לחייך ולדבר לעצמי בהתפעלות על הכוח העצום של ההתבודדות, ויש לי עדות חיה וקיימת, אותה אישה!
 
“אדם עם שעת התבודדות פשוט הופך עולמות, משנה את החיים שלו מן הקצה אל הקצה, חי בגן עדן עוד בעולם הזה, ומי יודע איזה גן עדן מחכה לו בעולם הבא. אין דבר בעולם שאי אפשר להשיג בהתבודדות!…” היה ההסבר שלי לאותם אנשים שהסתכלו עלי בפה פעור ולא הבינו למה אני מדבר מתוך התפעלות כזו על אחד הדברים הכי יפים שרבי נחמן מברסלב לימד אותנו.
 
הייתי עד לניסים רבים שאנשים חוו כתוצאה מתפילות והתבודדות, אבל דבר כזה?! זה באמת משהו גדול. ואני לא סתם מתפעל, מכיוון שאנשים לא מבינים מה זה להציל בית. שהרי לא מדובר בלהציל את קירות הבית אלא את הנשמות השוכנות בין הקירות הללו, את ההורים, ובעיקר את הילדים שהרשמים של הגירושין וחוסר שלום הבית נחקקים בנשמתם הרכה ועושים בהם שמות, וזה עוד בלי להזכיר את ההשלכות שיש לרשמים אלה על התא המשפחתי שלהם, אם ירצו לבנות אחד כזה בעתיד.
 
המצב של הזוג הזה היה ממש סתום וחתום, שנים שום דבר לא השתנה שם. שום דבר לא עזר עד שהבעל קיבל על עצמו להתבודד כל יום! ואז בא השינוי, אז הייתה פריצת דרך. כמה שמחתי לשמוע את האישה מדברת דברי שבח על בעלה, דבר שהיא בעצמה לא זכרה מתי עשתה עד לפני שהוא החליט ליישם את עצת העצות של רבי נחמן מברסלב – התפילה האישית (ההתבודדות).
 
אז אם ביקשתם מרשם בדוק ומנוסה, או את הנוסחה שתעשה לכם ניסים ונפלאות בחיים, בזוגיות, עם הילדים, בקריירה, ובעצם בכל מה שתעסקו בו – אז תרשמו לכם: ההתבודדות של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. הודיה

י"ז כסלו התשע"ו

11/29/2015

צר לי לשמוע על המקרה שלך. אבל הרב במאמר זה לא דיבר על התבודדות אחת ויחידה, הוא דיבר על שעה התבודדות בכל יום ויום, שזו עבודה של חודשים, שנים וכו' והיא העבודה שמצילה אנשים. הוא דיבר על בעל שאחרי חודשיים של התבודדות כל יום הצליח לשנות את שלום הבית שלו. בכל זאת מאחלת לך מכל הלב חיים טובים ומאושרים, כל מה שהשם עושה הוא לטובה והלוואי ונזכה (גם אני!) תמיד להבין זאת. בהצלחה 🙂

2. הודיה

י"ז כסלו התשע"ו

11/29/2015

ל – 3.

צר לי לשמוע על המקרה שלך. אבל הרב במאמר זה לא דיבר על התבודדות אחת ויחידה, הוא דיבר על שעה התבודדות בכל יום ויום, שזו עבודה של חודשים, שנים וכו' והיא העבודה שמצילה אנשים. הוא דיבר על בעל שאחרי חודשיים של התבודדות כל יום הצליח לשנות את שלום הבית שלו. בכל זאת מאחלת לך מכל הלב חיים טובים ומאושרים, כל מה שהשם עושה הוא לטובה והלוואי ונזכה (גם אני!) תמיד להבין זאת. בהצלחה 🙂

3. Anonymous

ה' ניסן התשע"ה

3/25/2015

המאמר ככ נגע לי,ככ מזדהה עם הכתוב …אנחנו ממש במשבר גדול לפני פירוק הנישואין.הלוואי ובעלי היה מבין כמה עצוב וכמה חבל שאנחנו מפרקים את הנישואים, הוא בכלל לא במקום של להציל את הקשר ,לא במקום לבקש שלום בית-הוא לא יודע לקחת אחריות ומצידו האשמה למשבר טמונה רק בי

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה