אוכל אוהב שיאהבו אותו

אוכל אוהב שיאהבו אותו? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם שמונה צעדים לקבלת אנרגיה טובה מהמזון ולדעת לאהוב אותו. לצחוק כל הדרך למטבח!

2 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

איך מקבלים אנרגיה טובה ממזון?

 

בשמונה צעדים, בעזרתם נרגיל את עצמנו לאכול בצורה הנכונה, נצחק כל הדרך למטבח.

 

צעד ראשון: לועסים לאט – הלעיסה האיטית היא המלצה חמה של הרמב"ם. הצעתי היא ללעוס לאט על מנת להוריד את מקצב האנרגיות שלנו לאנרגיה של נינוחות. מעבר לזה, לעיסה ממושכת מאפשרת הבססה של המזון על ידי אנזימי העיכול בפה ותורמת לבריאות.

 

צעד שני: הפסקה בין ביס לביס – חשוב מאוד לעשות הפסקת אוכל בין ביס לביס. פשוט, להניח לסכו"ם ולנשום. בצורה זו הגוף ימצה את האנרגיה העדינה והטובה שבמזון.

 

צעד שלישי: התנתקו מכל המכשירים – כבו את הניידים והמחשבים, את הרדיו או הטלוויזיה. זה כלל ברזל: לא מערבבים לתוך המזון אנרגיות חיצוניות. אכלו בשקט, עם עצמכם.

 

צעד רביעי: רמת שובע מתאימה – קומו מהשולחן רק כאשר הגעתם לרמת שובע מתאימה. אל תשבו שעות רבות ליד שולחן האוכל, אבל גם אל תשבו לשעה קצרה וחפוזה. או, עשו כפי שאומר הרמב"ם – בחרו את דרך האמצע, לא ארוך מדי אך גם לא קצר מדי.

 

צעד חמישי: שימו לב להלך הרוח – זה דבר מאוד חשוב. שימו לב להלך הרוח שלכם. השקיטו את המחשבות, הטרדות והמטלות למשך זמן האכילה. אל תביאו את הדאגות והבעיות שלכם לתוך הצלחת. עצרו לרגע וחושו את השקט והשלווה הפנימיים. זה סוג של "יוגה" באכילה. אותו המזון ייתן לכם טוב גדול הרבה יותר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

פרויקט "עשה זאת בעצמך"

לאכול פה ושם

דיאטה? לא נשארים רעבים!

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

פעולות פשוטות לבריאות

לאהוב את עצמי

היוגה של המזון

בריאות? הכי טבעית שיש
מה בתפריט?

בולעים בלי ללעוס

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

לא רק גוף בריא

לאכול כדי לחיות

 

צעד שישי: לפני האוכל, שוטפים ידיים – לפני שאתם ניגשים לשולחן, ורגע לפני שאתם נועצים את המזלג באוכל שבצלחת, שטפו את ידיכם במים ובסבון. ולא, לא רק בשביל ההיגיינה אלא גם לניקוי האנרגיות כפי שנטילת ידיים מאפשרת.

 

צעד שביעי: זמני ארוחות קבועים – קבעו לכם זמני ארוחות קבועים. הקביעות מסדרת הכלה של האנרגיה באופן זמין וטוב. נשנוש או אכילה אקראית אינם מאפשרים לקבל ולהכיל את אנרגית המזון העדינה והשקטה.

 

צעד שמיני: מברכים ומתפללים – ברכה או תפילה לפני הארוחה ובסיומה, מייצרת אפשרות ליהנות מהאנרגיה הרוחנית של המזון. התחברות לתדרי המזון חשובה לבריאות בתפילה, מדיטציה או התבוננות – צורות של תזונה.

 

ועוד כמה טיפים…

 

אכילה שלוש פעמים ביום היא זמן תרגול נפלא לאכילה נבונה ובריאה.

 

אם אכלתם באנרגיה טובה, גם מזון לא בריא הופך לטוב יותר!

 

המטרה היא – לחייך ולהתיידד עם המזון!

 

הדרך היא – ליצור תנאים לקבלת האנרגיה של המזון.

 

לכן זכרו,

 

אוכל אוהב שיאהבו אותו, ואז הוא אוהב ונותן בחזרה!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה