אלוקים לא יוצא להפסקת קפה

הפחד הכי גדול שלנו, ברגעים של משברים וסערות בחיים, הוא שאלוקים יצא פתאום להפסקת קפה וישאיר אותנו להתמודד עם כל העסק הזה לבד.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

פיצוץ קורה כשגזים מתפשטים בשטח בהיקף פראי. כוחו כל כך גדול, עד הוא מסוגל להרוס כל דבר שנמצא ברדיוס של מוקד הפיצוץ.
 
קריסה (שגורמת לדברים להישאב פנימה) היא ההיפך מפיצוץ שמעיף דברים למרחקים. קריסה היא כאשר המרכז מתמוטט. ההתמוטטות יוצרת מעין חלל ריק שמושך אליו את כל מה שנמצא מסביב.
 
שתי נקודות קיימות במערכת האנושית – שאם תתרחש בהן קריסה אנו נתמוטט, והן הלב והמוח.
 
מה קורה כאשר אנו חווים משבר באמונה? מה יקרה אם נאבד, חלילה, את האמונה שלנו לחלוטין? זה יהיה כאילו הלב יקרוס. המוח, שהוא מקום משכנה של הנשמה, יכול להתמוטט ולקרוס אף הוא.
 
אמונה היא החלק הכי חשוב של הקיום שלנו.
 
אלוקים אוהב אותנו. הוא לא שם אותנו בעולם הזה כדי שנחיה חיים סטטיים. כל חלק שלנו, מהקיום שלנו, חייב להיות במצב תמידי של צמיחה. כאשר נעשה לנו נוח במצב מסוים, זה אומר שאנו עוברים, תודה לא-ל, את כל המבחנים. עכשיו, אנחנו מוכנים לניסיונות הבאים. כי אם לא נקבל על עצמנו להתמודד עם אתגרים חדשים, איך נוכל למשוך את האור הגדול לעולם? איך נזכה בעוד זכויות בעולם הזה ובעולם הבא? איך נוכל להתקרב לבורא עולם?
 
כל מה שקורה בעולם – קורה ומגיע ישירות מהיוצר. הוא מנער את האמונה שלנו למטרה אחת ויחידה – לחזק אותה.
 
כמעט כל מבחן בחיים ניתן לעבור. אבל חלק לא גדול אנו עוברים כשהניקוד על הלוח גבוה מן הרגיל.
 
אלוף העולם באגרוף לא יוצא מזירת הקרב בלי לחטוף כמה אגרופים, ושחקן טניס אף הוא צריך להפסיד כמה נקודות במהלך המשחק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בית ספר לאמונה

 

לעיתים רחוקות נעבור את המבחן עם אמונה מבלי לחוות מניעה או שתיים. וגם כשאנו עוברים את המבחן, ישנם הרבה רגעים בהם קול ממקום כלשהו בודק תמיד את הנחישות שלנו. יכול להיות שיהיו פעמים בזמן הניסיון בהן נצטרך להיאבק עם תחושת הפחד שאלוקים, כביכול, יצא להפסקת קפה והשאיר אותנו לבד, או שהרגעים הכי מייסרים וקשים הם משהו אקראי ולא חלק מתוכנית אדירה ומדויקת.
 
מה קורה כשאנו מתחילים להראות סימנים של הישחקות? מה קורה אחרי שהיצר הרע שלנו מנחית את מכת המחץ ואנו מתחילים לשאול אם אלוקים באמת משגיח עלינו עכשיו?
 
מה קורה כשהמבחן מסתיים ואנו שבים לאלוקים, אבל עם הידיעה שלרגע אחד הטלנו ספק באמונה? מה קורה כשסוחר המניות מתקשר ומברך אותנו על העלייה במניות שהשקענו, כשהרופא מודיע לנו שהמחלה הנוראה והקטלנית של אחד ההורים נמצאת בשלבי נסיגה ודברים נראים יותר טוב, או כשמתקשרים ומודיעים לנו שהתקבלנו לעבודה – ואנחנו לא באמת יכולים לומר לאלוקים: 'אתה יודע, מעולם לא הטלתי בך ספק…'?
 
האם יש באפשרותנו לעשות משהו שיכול למנוע את התחושה הממש לא נעימה, שברגע שדברים מתחילים להסתדר לא נצטרך להתחרט בגלל מחשבות מלאות בספקות? האם יש דרך לעבור מבחן אמונה בידיעה ברורה שנעבור אותו בהצטיינות?
 
בודאי!
 
אם קריסה מורגשת באוויר, המפתח הוא לחזק את הקירות. חפשו את המקום הרחוק ביותר מהחלל הריק אליו נשאבים כל הדברים, וחזקו אותו. גם אם הקריסה 'בולעת' כל מה שנמצא ברדיוס, היא תיעצר בנקודה בה אנו מתמקדים בהשקעת המאמצים.
 
כשנחוש שמישהו דוחף או מזעזע אותנו, הרגשות יהיו הראשונים לעמוד בסכנת הפשרה. ואז, המחשבות יהפכו לאויב הכי הגדול שלנו ונגדנו.
 
כן, המשברים אוכלים כל מה שנקרה בדרכם.
 
איפה הקו על החול יעבור? באיזו נקודה נקבע את העמדה שלנו?
 
במעשים שלנו.
 
הדרך הטובה לעבור מבחן בחיים היא לגדול ממנו. גלו למה בורא עולם שלח דווקא את הניסיון הזה. ברגע שיש לכם הרגשה טובה ונחושה למה שאתם צריכים לתקן ולשפר, עשו את השינוי! זה יכול להיות מעשה קטן ביומיום. וזו גם יכולה להיות התפילה האישית (התבודדות) אותה נקדיש לשינוי המיוחל.
 
ברגע שנעשה את זה, הנה לנו מבצר אמונה שהקמנו במו ידינו. הניסיונות יכולים להיות קשים כמה שהם רוצים. הזמנים יכולים להיות מאתגרים יותר מתמיד. גם כשהלב והמוח מראים סימנים של מתח ולחץ, הגוף לא יראה את זה. גם כשאנו צריכים להילחם בחושים שלנו, לא נוותר ונעשה משהו לטובת הידיעה שהשם תמיד, אבל תמיד, איתנו בכל רגע, וכל הפעולות שלו הן פשוט חסדים ורחמים עצומים שהוא משפיע עלינו.
 
גם כשגרעין הפנימיות שלנו נסחט ונלחץ על ידי היצר הרע, המעשים שלנו תמיד יכולים לאחוז באמת ובמה שאנו באמת מאמינים בו!
 
כל זמן שהשינוי שאנו בונים בחיינו נשאר ללא פגע, למרות הסערות שפוקדות אותנו, כשהאבק יתפזר ברוח והניסיון יסתיים – או אז, נוכל באמת ובכנות לומר לאבא שבשמים – מעולם לא הטלתי בך ספק!
 
כי אלוקים אף פעם לא יוצא להפסקת קפה. הוא שם תמיד, מסתכל ובוחן, מוביל אותנו בדרך הטובה ביותר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה