אני ערב לו

בספרה "אני ערב לו" המבוסס על שיטת קינגסטון קליניק מביאה מ. לוי דרכים לשיפור אורח חיים בשיטת 'עשה זאת בעצמך'. כי איך אומרים? העיקר הבריאות!

6 דק' קריאה

ה. יהלום

פורסם בתאריך 06.04.21

"העיקר הבריאות", אומרים אנשים ונושמים זיהום.

 

"שתהיה לי בריא", מרגיעה אמא את הבכיין, ומושיטה לו חבילת ביסלי.

 

"רפואה שלמה" – רושם ידיד על כרטיס מצורף לבונבוניירת שוקולד.

 

והרפואה הקונבנציונאלית אמורה לפתוח את כל הבעיות הרפואיות לכולם.

 

???… מה?

 

ומה בדבר ההשתדלות של עצמנו, לגופנו שלנו, לפתור בעיות, למנוע אותן?

 

זה לא קל, אה? להגיע למסיבה משפחתית ולהינזר מכל צבעי הקשת של המאכלים. ונזכיר אפילו משהו צנוע יותר: הילדים השאירו שאריות לחם, 'ומה, שאזרוק לפח? בל תשחית! אני מוסיפה לזה פלפל שחור, מלח, סוכר, קטשופ, חרדל, אבקת מרק, ומטגנת…'

 

תגידו את זה לגב' מ. לוי. היא תקפוץ ממקומה ותפתח בהרצאה בנשימה אחת, ולא תצאו מזה בזול: מינימום תיקנו את הספר שהיא חיברה.

 

מה יש בו בספר?

 

"יש בו רצון כן להחדיר לציבור כללי יסוד לבריאות תקינה. יותר מכך, לגרום לגוף להתחסן נגד מחלות שעלולות, חלילה, לתקוף אותו. הקב"ה בראה לנו גוף המסוגל לרפא את עצמו! בספר מובאת שיטת 'עשה זאת בעצמך', המאפשרת ריפוי עצמי ללא רופא בשר ודם, ללא תרופות וללא תוספי מזון. הרמב"ם כותב: 'כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורנו, אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות, ואינו צריך לרופא ויהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו'. עשרות אלפי אנשים בעולם הבריאו ממחלות קשות, ואינספור אנשים מנעו מעצמם מחלות, ואף רזו על ידי שיטה זו".

 

אם חולי או עייפות אינם מניעים אתכם עדיין לשנות אורחות חיים, מבשרת לנו מ. לוי על דיאטת הרזיה שלא ניסיתם עדיין. ונראה אתכם עומדים מנגד. "אתם תרוויחו גם בריאות", היא מבטיחה.

 

איך עושים את זה?

 

בספרה אני ערב לו, המבוסס על שיטת קינגסטון קליניק, מביאה מ. לוי דרכים לשיפור אורח חיים, "במקביל לתזונה המכילה אבות מזון בצורה מאוזנת. אדם רציני ואחראי, לומד מהם הצרכים האמיתיים של גופו שלו, וההדגשה היא על – לגופו שלו, שאינו דומה לגוף של זולתו. בספר שיטה הגיונית מאוד, הגורמת לאיזון מערכות הגוף והמערכת החיסונית".

 

מדוע אם כן, לא אימצנו כולנו את השיטה הזו, שהוכיחה את עצמה רבות, גם במקום שהרפואה הקונבנציונאלית נכשלה?

 

"כי קשה לנו לשנות הרגלים. וגם, כי אנו מחפשים חיים קלים של אינסטנט: הופ, כדור, וגמרנו! שהמעבדות, הכימיה והרפואה הגרעינית יעבדו בשבילנו".

 

ולמה לא בעצם?

 

מ. לוי תסביר לכם בספרה 'למה לא'. ועוד משהו: "יש גם את דעת הקהל. יש את העדריות – כולם. יש אפילו בתי משפט שאסרו לפעמים, עזרה טבעית לחולה. ויש גם את ה'מה יגיד הפרופסור ששילמנו לו אלפים רבים' ונכשל. אבל לעומתם, יש גם הוכחות חיות. יש כאלה שחלו, כמעט הלכו… ונשארו לחיות. בריאים יותר ממה שהיו. הם אימצו את שיטת קינגסטון קליניק".

 

מ. לוי מביאה בספרה סיפורים, דוגמאות ודברי חז"ל משכנעים, כולם בשבח השיטה. "זה לא 'עוד ספר' בזכות הטבעונות", היא מסבירה, "את השיטה המתפרסמת בספר, יישם בארץ הרופא המפורסם דוקטור שטראוס ז"ל, שטיפל וריפא ב"ה, אנשים רבים ממחלות שונות, ואף קשות. ספרים אחרים נכתבו בזכות שיטה זו, וכשקראתי אחד מהם, התחלתי ליישם על פיו אורח חיים בריא, ולשנות אורחות חיים שהורגלתי אליהם. השיפור שחל במצבי הכללי, היה כל כך משמעותי שהחלטתי כי חשוב להפיץ את השיטה ברבים. הספר שקראתי לא התאים לציבור החרדי, ביקשתי ממחברת הספר שתדפיס מהדורה מותאמת לציבור שלנו. היא העדיפה להעביר אלי את השרביט, ולכן יצאתי לדרך מסורבלת וארוכה להוצאת ספר חדש. זכיתי, וכבר הודפסו מספר מהדורות, למרות שבשוני מזערי שהצעתי, יכול היה הספר להיכתב מחדש, בידי אותה מחברת עצמה".

 

אורח חיים בריא, מהו? אנו מבקשים מלוא חופניים עצות ממומחית לדבר.

 

"הספר מביא בהרחבה, כללים לתחזוק הגוף במצב אידיאלי כפי שהקב"ה הפקידו בידינו: תזונה מאוזנת, זמני ארוחות, כמות מזון, שינה נכונה, התייחסות לרגישויות ולאלרגיות, נשימה, הוראות לשבת קודש ועוד. השיטה מאפשרת לפי כללים משלה, אכילת בשר ודגים, ולא רק בשבת", היא מלקטת רק על קצה האצבע, אך חוזרת ומדגישה: "המהדורה האחרונה היא המעודכנת ביותר. חשוב לעדכן את קוראי המהדורות הישנות בשינויים שהודפסו במהדורה החדשה, כדי למנוע התלבטויות, ואפילו שאלות הנוגעות לבריאות".

 

למשל?

 

"הוספנו פרק ששמו 'טוב מעט מלא כלום', למתקשים למלא אחר כל הוראות השיטה, וזאת מפני שברור שגם בשינוי חלקי, ישנן לעיתים תוצאות חיוביות. העדכון החשוב ביותר מבחינתי נמצא בעמודים 125 עד 134. כגון, בנוגע למוצרי החלב: דוקטור דנגור שלמד ב'קינגסטון' לפני 16 שנה, אמר שהיום כבר שינו את ההמלצה לגבי סוג החלבון: בשיטת 'קינגסטון קליניק' שנוסדה לפני כמאה שנים – התפריט כלל קופסת גבינה כל יום, אך דוקטור דנגור מספר שכיום ההמלצה היא שהמנה היומית של החלבון, לא חייבת לכלול מוצרי חלב, אלא, מנת חלבון: אם אדם מרגיש שמוצרי החלב מוסיפים לו אנרגיה – שיאכל אותם, ואם לא – אז חלבון אחר.

 

השוני בא לאור העובדה שכיום לאנשים רבים מאוד מוצרי החלב לא מוסיפים אנרגיה ובריאות, כלומר שהם רגישים אליהם. רגישות אינה דווקא פריחה או נפיחות וכו'. רגישות הינה גם קושי לנתב כוח לריפוי עצמי, כי הכוח הטבעי מנותב לעכל מזון שקשה לגוף הרגיש לעכלו. לכן, גם אלה שאימצו את השיטה כמפורט בספר, והינם רגישים לחלב, לא ראו שיפור בבריאותם או בכמות האנרגיה שלהם, או שראו שיפור חלקי בלבד, והתאכזבו. ומה גרם לשינוי זה? מצד אחד, כל מיני דברים באיכות מוצרי החלב השתנו (פירטנו בספר). ומצד שני, גם גופנו חלוש יותר מעומס רעלים. ובספר פירטנו באריכות רשימות מאכלים שהם יכולים להוות תחליף לחלבון, לסידן ולדברים נוספים שיש במוצרי החלב. לעומתם, אלה שאינם רגישים למוצרים אלה, ראו שיפור עצום. ראוי לציין, שאם מוצרי החלב אינם משפיעים לרעה, יש להמשיך לצרוך את הכמות שמורגלים אליה, ולא להגדיל את הכמות, רק בגלל שבתפריט של קינגסטון קליניק, לפני מאה שנה היה כתוב אחרת.

 

חשוב להדגיש שלפי שיטת רופאים טבעונים, אנשים שאינם צורכים גבינה (המכילה מלח), חייבים להוסיף מעט מלח לתפריט. במהדורה החדשה כתוב מדוע וכן מעודכן שם סוג המלח. המהדורה המעודכנת כוללת שלוש טבלאות: האחת – לבריאים ופעילים, השנייה – לבעלי חולי קל, והשלישית – לבעלי חולי רציני שזקוקים לשינוי מהיר יותר. בספר הישן מופיעה טבלה אחת בלבד, קוראים שלא הבחינו במדויק מה מתאים להם, טעו והתאכזבו מן התוצאות. המהדורה החדשה אינה חלק ב' של הספר הראשון, אלא עדכון אחרון לאותו ספר. כדי שהקונים יבחינו בספר החדש במהדורה האחרונה, סימנו על הכריכה מלבן אדום בו נכתב: 'מהדורה מעודכנת ומורחבת'".

 

האם זו המהדורה האחרונה? טבעי שנחשוש… אבל מ. לוי, שהוזילה מכספה סכומי עתק לזיכוי הרבים בהדפסת הספר, מבינה גם לכיסנו, ומרגיעה: "אם בעתיד, אאלץ להוסיף מידע לרוכשי הספר, אדפיס אותו בדף נפרד, ולא אשנה שוב בתוך הספר. לדוגמא, אינני יודעת אם זה בתוקף אחריותי או לא, להודיע לאנשים שכיום גם רופאים טבעונים מתנגדים לכך שכאילו יש מצבים בהם מספיק לאדם לשתות לפי הצמא בלבד, הם טוענים שאם מרפאת 'קינגסטון' הייתה עדיין פתוחה – הם היו משנים זאת לאור דברים רבים שהשתנו בעולם, כגון כמות הזיהום הרבה, כמות החמצן שהופחתה מאוד באוויר מהרבה סיבות, ועוד.

 

למרות תחושת האחריות, וההשתדלות לבל תצא שגגה תחת ידי, הבהרת הדברים הכתובים, חזרה עליהם, מתן תשובות למתלבטים ופרסום הדברים בכתב, לא ניתן לקבל אחריות. ישנם המתים בפשיעה (בהזיקם לבריאותם), ויש בידי שמים (שכך נגזר). הקב"ה קוצב חיים לכל חי – איננו יכולים להאריך חיים אך עלינו לדאוג שלא לקצרם. אם נגזר חולי על אדם, הוא יחלה, אלא שלדאבון לב, רבים מביאים על עצמם חולי, במו ידיהם.

 

מי שמחליש את המערכת החיסונית שלו על ידי מזון קלוקל – אינו יכול לסמוך על האפשרות שנתן הקב"ה לגופו לרפא את עצמו, אם הוא לא עושה השתדלות, שלא יצפה לנס גלוי, ועליו להישמע להוראות הרופאים. הנוהגים על פי שיטת קינגסטון קליניק, זוכים לחיים בריאים ולהרגשה טובה. "בארכיון" שלי סיפורים אמיתיים על חולים שהבריאו ממחלות שונות, ועל אנשים בריאים בעלי כושר עבודה מעולה. אברכי כולל מעידים על שעות לימוד שנוספו ליממה שלהם, וילדים עוברים את החורף בריאים, מאז אימצו את שיטת 'קינגסטון קליניק'. עם זאת, כאשר מתעוררות שאלות, אין לסמוך על הספר בלבד, יש לפנות לרופא טבעוני מוסמך, או להיוועץ ברופא קונבנציונאלי, ולא להמתין לרגע שיהיה חלילה מאוחר מדי", מדגישה מ. לוי.

 

אדם שהחל לנהוג לפי שיטת קינגסטון קליניק, האם גופו יגיב מיד בחיוב לשינוי?

 

"הנושא מורכב מעט, וכדאי מאוד להבהיר את המושג "תופעת ניקוי" שהינו מאמץ "חכם" של הגוף להיפטר מרעלים שבתוכו, בכוחות עצמו. כשמתחילים בשיטת 'קינגסטון קליניק', הגוף מנקה את עצמו לפעמים על יד הוצאת ליחה/גירוי עור/שלשול/חולשה או כאבים וכדומה. כל אדם מגיב בהתאם לכמות הרעלים שבגופו. משך הניקוי שונה מאדם לאדם ויכול להימשך כשבוע, חודש ולעיתים הרבה יותר, אך לא לזמן רצוף. בכלליות מרגיש האדם בריא וחיוני מאוד, אלא שמדי פעם חוזרת אליו 'תופעת הניקוי' וחוזר חלילה, עד לניקוי הגוף לגמרי. כאשר תופעת ניקוי קשה אחת מתמשכת למעלה משבועיים, חובה לבדוק מה באוכל אינו מתאים לכם! לעיתים התופעה נראית כ'ניקוי', כשלמעשה, זו תופעת רגישות למזון מסוים ויש צורך לשנות מהתפריט. לפעמים הרגישות הינה לקמח מחיטה מלאה ויש צורך להחליפו בקמח מסוג אחר. הרגישות יכולה להיות ממצרכי מזון שונים.

 

השיטה לא תמיד מעלימה את הרגישות, אך בכל מקרה היא מקלה עליה, ולכן אם קיימת רגישות, צריך לאתרה על ידי הימנעות או מעקב של מזונות שונים, למרות שיתכן שאותו מזון בריא לאדם אחר וכלול בשיטת 'קינגסטון קליניק'. כשהגוף מסיים לנקות עצמו מן הרעלים שאגר הוא חש בריא מאוד, חיוני וערני, לפעמים ההשפעה החיובית מורגשת מיד עם תחילת יישום השיטה, מלבד תקופות הניקוי הקצרות. כאן המקום להעיר שכדאי בתקופת 'הניקוי' בלבד, להימנע ממוצרי חיטה וממוצרי חלב, המלצה זו כדאית גם לבריאים, כי יתכן שבלעדיהם יגלו שהם אנרגטיים יותר. אך שלא יסיקו מסקנות מדי מהר, כי תיתכן 'תקופת ניקוי' קצרה, אם הנ"ל לא הועילו לבריאותם עד היום.

 

אנשים בודדים טוענים, ששיטה זו תמיד מעלימה לגמרי רגישויות ואלרגיות, ובספר הסברתי שלא תמיד זה כך. ישנם אנשים שהרגישו שינוי משמעותי בבריאותם או ברמת האנרגטיות שלהם, כששינו דברים בתפריט האישי", בכך מנסה מ. לוי לסיים, ואינה מצליחה, מכיוון שהיריעה קצרה.

 

מ. לוי מרגישה כממלאת חובה לדאוג לזולת. ואל נחשוד כי דאגת חיי הגוף בלבד, מעסיקה אותה. מ. לוי בת למשפחה חשובה מאוד, של לומדי תורה, ידועים ומקובלים בעולם החרדי. היא לא הורגלה לעסוק במזון, שינה או פעילות גופנית כמניע גשמי. אווירת התורה מילאה באמת את עולמה, אלא שנזדמן בידה הנושא, ונתגלגלה לידה הזכות לזכות את הרבים, לשמור את הגוף במיטבו, בבריאותו המלאה, לצרכי הרוח, להתעלות בתורה ולקיום אומתנו הקדושה לקבלת פני משיח צדקנו.

 

לרכישת הספר "אני ערב לו" לחץ כאן.

(באדיבות מגזין "הבית שלנו")

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה