אנשים שמחים

שמחה היא כמו שריר, תעבוד עליו הוא יתחזק וישפיע על כל החיים שלך. תזניח, ייחלש וישאיר חלל גדול בתוכך. דב בער הלוי על איך להיות האנשים השמחים שבאמצע הדרך.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 04.04.21

איך אפשר להיות שמחים כל הזמן? וגם, איך מגיעים לנקודה בה שום דבר לא יכול להזיז אותנו מהשמחה הפנימית שלנו? ובכלל, איך כל הרגשות החיוביים משפיעים על חיינו?

 

שאלות לא פשוטות.

 

אז ככה, שמחה היא… קדושה! כן, ממש כך. היא חלק אלוקי שנמצא בתוכנו, משהו שהוא הרבה מעבר למציאות בה אנו חיים. היא מונחת בתוכנו. ככל שנשאף יותר לקדושה כך השמחה תהפוך לחלק בלתי נפרד מאיתנו.

 

אתם יודעים, זה כמו שריר, תעבוד עליו הוא יתחזק, ישפיע על כל היבט בחייך. תזניח אותו הוא ייחלש, ישאיר חלל גדול של הדבר המיוחד שהיה צריך להיות שם, למלא אותו.

 

וקדושה, היא אמונה. ככל שמבינים, אם אפשר מרגע לרגע, שכל מה שקורה לנו בחיים בא ישר ורק מבורא עולם! זו הסיבה שכל מה שקורה לנו הוא הדבר הכי טוב, לטובתנו הנצחית, אפילו אם במבט ראשון ואפילו שלישי זה עדיין לא נראה כך, חשוב שנדע שזה טוב.

 

אם אתם שואלים אותי, זאת סיבה מספיק טובה להיות שמחים עם כל מה שאנו חווים, מתמודדים או שקורה לנו.

 

אני יודע. צריך זמן להתרגל לעניין הזה. צריך הרבה מאוד מאמצים להשתכנע, עד לנקודה בה אנו משתנים והופכים לאדם אחר ומגיבים בשמחה למה שקורה איתנו.

 

מהיום שאני זוכר את עצמי, בערך, לא היה מצב שלא האשמתי את כל העולם על כל מה שקורה לי, וכמובן שלא הפסקתי להתלונן בגלל זה. עד לרגע שפגשתי את הרב שלום ארוש, ובעיקר, את יצירת הפאר שלו – רב המכר בגן האמונה, אז שריר האמונה שלי התחזק והחיים קיבלו זווית ראיה אחרת לגמרי, ובעיקר, מקסימה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק השמחה

סוחרי השמחה אף פעם לא נכנעים

לא נפסיק את השמחה – בריו חקשור

החוקים של השמחה

21 נקודות לשמחה

מוכרחים? כן!

האלף-בית של החיים

למה הם כאלה שמחים?

תודה. הכי פשוט.

עושים מסיבה מהתודה

 

הקב"ה שם אותי בחברת סטרט-אפ בה הלחץ והקצב המהיר של התפתחות הדברים הכריחו אותי ליישם את מה שהרב שלום ארוש מלמד בספרו. וגם, להפנים את המסרים הנפלאים שקיבלתי כל פעם מאשתי. ככה, אמונה ושמחה הפכו גלגלי הצלה בשבילי, כוחות שבעזרתם שרדתי תקופות וימים לא קלים בחיי.

 

וזה עבד. התהליך של לראות את הטוב בכל אדם ובכל דבר היה מהיר. השינויים נראו לעיין ממש.

 

כי מה קורה כשאתם שמחים? מה קורה כשדברים "רעים" יכולים באופן זמני להתערבב עם השמחה ולגרום לכם לחיות ב-99% מהחיים שלכם בניסיונות?

 

קיימתם מצווה נפלאה של להיות בשמחה, ואלוקים מחייך אליכם. החיים הפכו מתוקים יותר. איך, שימו לב:

 

אנשים שמחים בריאים יותר. למעשה, שמחה יכולה להגביר את הנוגדנים בגוף שלכם, כנגד מחלות, לפחות ב-50%.

 

אנשים שמחים מרוויחים יותר מאנשים לא שמחים. אנשים שמחים מצליחים לעשות יותר בכל תחום בו הם נוגעים – למשל, בעבודה הם יותר יעילים. לאנשים שמחים יש פוטנציאל גדול יותר להרוויח כסף.

 

אנשים שמחים לא שופטים אנשים אחרים. זה חלק חשוב מאוד בלהיות טיפוס חברתי, וזה למעשה עושה אתכם הרבה יותר שמחים.

 

אנשים שמרוויחים משכורות גבוהות מאוד – רק 3.5% מהם הם אנשים שמחים יותר מאיתנו. כסף לא עושה אותנו שמחים יותר, והוא בהחלט מרחיק את האדם מהשמחה. וחבר'ה, המספרים לא משקרים!

 

לאנשים שמחים יש יותר מזל. אבל גם ידוע שאין דבר כזה מזל כי הכל מאת מהשם! אנשים עם אמונה עושים את המזל שלהם (הברכה מגיעה אליהם ישירות מבורא עולם) עם הגישה החיובית שלהם לחיים. לראות את הטוב בכל מצב בחיים – זה מקור ברכה אדיר! זו גם דרך נפלאה לכוון את עצמכם בחיפוש אחרי ההזדמנויות הטמונות בכל מצב, כדי להיות יותר "ברי מזל" בעתיד.

 

כתוצאה, אנשים שמחים הרבה יותר מסופקים ומכירי טובה ותודה על הדברים שיש להם בחיים. הם מודים לבני הזוג שלהם, לילדים שלהם, לחברים שלהם, ויותר מכל – לבורא עולם!

 

קחו כל מה שאתם קוראים או שומעים בתקשורת, בעיקר את ההכרזות של המנהיגים, החלטות ואירועים שגורמים לכם לכעוס או שמצערים אתכם. נצלו את ההזדמנות להזכיר לעצמכם שהכל, כולל הכל, מאת השם, רק שעדיין לא ראיתם את הטוב הזה. קחו כל מצב שגורם לכם לחץ והודו לבורא עולם על הטוב שיש בו. צאו מהחדר/בית למשך חמש דקות ואמרו תודה על חמישה דברים שאלוקים נתן לכם. קראו כמה עמודים מהספרים המקסימים ומשני-החיים של הרב שלום ארוש, בעיקר את בגן האמונה ושעריו בתודה, שוב ושוב, ואל תשכחו לומר תודה.

 

ואז תראו איך הקדושה מתעצמת בכם. תרגישו את השמחה מתפשטת בתוכם. תיהנו מכל הרווחים שיש בכל רגע שאתם נושמים.

 

חיים שמחים, חברים!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אסתר

כ"ט סיון התשע"ו

7/05/2016

שמחה והרבה

מאמר מצויין קצת קצר למרות שהוא תמציתי . האמת היא שבאמת צריך לקרוא את הספרים של כב' הרב ולהתחזק , יישר כוח .

2. Anonymous

כ"ט סיון התשע"ו

7/05/2016

מאמר מצויין קצת קצר למרות שהוא תמציתי . האמת היא שבאמת צריך לקרוא את הספרים של כב' הרב ולהתחזק , יישר כוח .

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה