בעלי קמצן

איך מתמודדים עם בעל קמצן? דליה אובדת עצות אבל לא המומחית שלנו, רחלי רקלס, שמגלה לנו כמה סודות ומהיכן מתחילה בעיית הקמצנות. אל תפספסו!

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

שלום לך רחלי היקרה!

 

שוב זה קרה, לפני כמה דקות הסתיים עוד ריב קולני ולא נעים עם בעלי. ושוב, זה היה על כסף. האמת, שאנחנו רבים הרבה בגלל הכסף. הוא כל הזמן רומז ופעמים גם אומר בצורה גלויה שכל מה שאני מבקשת שהוא יקנה תמיד, אבל תמיד, יקר! אני, לעומת זאת, מודעת ומחושבת ואחראית ולא מבקשת דברים שהם מעבר לתקציב שלנו. אבל זה מאוד מעצבן אותי, בגלל שהוא קמצן! מה עושים?

 

מחכה לתשובה, דליה.

 

דליה היקרה שלום גם לך!

 

ברוכה הבאה למועדון! פגשת פעם זוג שלא רב בגלל כסף? ילדה, אני חושבת שזה אחד הדברים שהקב"ה הכניס לכרטיס התכנות שלנו. בעלים, בדרך כלל, קמצנים מטבעם, ולנשים יש עיניים שמעריכות דברים בצורה גדולה יותר מחשבון הבנק, אלא אם כן חשבון הבנק שלך מסתיים ב – 8 או 9 אפסים בסוף. ואז, דליה היקרה, "תחלקי את האהבה, אחותי!"

 

בכנות, גם אם זוג התברך בעושר רב, אבל ממש רב, תאמיני לי הם עדיין רבים על כסף. כן, כסף הוא רק אחד מאותם הדברים ששייכים לנושא כל כך נגיש ומורכב, במקביל לפוליטיקה וההחלטה מי יחליף לתינוק את הטיטול. במקרים כאלה, זוגות רבים לא מצליחים להגיע להסכמה.

 

דליה, אני רוצה שתביני שאת לא באמת רבה איתו על כסף. כסף, הוא כלי גשמי מאוד ומלא בסמלים שכליים ורגשיים גם יחד. כסף, משמעו כוח, חמדנות, תאוות בצע, גאווה, שליטה, שיתוף, חמלה, ואפילו אהבה – בין כל שאר הדברים שמתארים אותו ולא עולים לי עכשיו בראש.

 

אני לא יכולה לומר לך בדיוק איזו דינמיקה מתרחשת בזוגיות שלך, אבל אני כן יכולה לגלות לך מעט על איך שאני מסתכלת על כסף. ויש לי הרגשה שיש עוד אנשים שם בחוץ שחושבים ומרגישים כמוני.

 

אני משווה ומייחסת את הכסף עם רגש, ולא סתם – אלא עם אהבה. לקח לי הרבה מאוד זמן להבין את זה ואני לא חושבת שזה דבר טוב, אבל עדיין לא הצלחתי להתגבר עליו. מכיוון שלא קיבלתי אהבה רגשית ותשומת לב, הדברים שקיבלתי מההורים שלי הפכו איכשהו עבורי כמשהו שסימל את אהבת אלי, כי כך ראיתי את הדברים כילדה. וכמובן, לא כל ילד צריך את אותה דרגת אהבה ותשומת לב. יש ילדים שיכולים להיות שמחים מצרכים רגשיים יותר מאחרים, והורים בדרך כלל מסוגלים להצביע על כל ילד וילד ולומר אם הוא כזה או אחר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תהיה קמצן!

גברת פרח השני

די לקמצנות!

הקמצן

שפת האהבה

עם מי התחתנתי?

זוגיות מעל הטבע

הנסיכה ואיש המערות

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית

וגר זאב עם כבש

 

ולא שאני אומרת חלילה שההורים שלי לא הפגינו כלפי אהבה, אבל מאיזושהי סיבה, זה המושג שהמוח הצעיר שלי תפס. לכן, אם בעלי מסרב לקנות לי משהו אני מיד שולפת את הקלף הישן והחביב של 'אז אתה לא אוהב אותי?!'… למעשה, אני צריכה לומר "סירב" בלשון עבר, כי הטלתי את אימתי עליו עד כדי פחד בכלל להתחיל לומר את המילה "לא".

 

בהנחה שאת אומרת את האמת ולא מבקשת דברים שהם מעבר למה שסגנון החיים שלכם יכול לאפשר, אז יכול להיות שהמהות והעיקר של הוויכוחים שלכם הם על הצורך שלך להרגיש מיוחדת ואהובה. וזה בהחלט נורמאלי, וזו בושה גדולה מאוד שגברים לא מבינים את המושג הפשוט הזה, ואני עדיין לא מבינה למה. זאת אומרת, אחרי כל אלפי השנים שעברו מאז שנבראנו איך יכול להיות שגברים עדיין לא פיתחו את הגן שגורם להבין את רגשותיה של האישה, הא?

 

אומר לך למה, כי גברים לעולם, אבל לעולם לא יהיו מסוגלים להבין נשים! לעולם לא! אנחנו זן יותר מדי מתקדם בשבילם, יקירתי. לפעמים אני תוהה למה אנחנו צריכות אותם בכלל… כלומר, לא אנחנו אלה שעושות את רוב העבודה במשפחה?!? את מתארת לעצמך גברים שהיו צריכים לנהל עבודה מחוץ לבית, לחזור הביתה ולעבוד במשרה מלאה עם הילדים והבית על כל המשתמע מכך? נראה לי שהם היו קופצים מהצוק הראשון שהיה נקרא בדרכם…

 

כן, אני בהחלט מודעת לאבות החד הוריים שבאמת עושים את זה, ולהם אני אומרת מכל הלב – חבר'ה! תמשיכו עם העבודה המקסימה שאתם עושים! הגברים האלה הם הגאווה והשמחה של זן הגברים, ואני באמת מעריכה ומעריצה אותם!

 

דליה, אני מקווה שלא הסחתי את דעתך מהנקודה אליה אני מנסה להגיע: גברים מסתכלים על כסף בפירוש כעל היגיון פרקטי, ונשים נוטות לקשר כסף עם רגשות. לכן, את צריכה לעשות שני דברים: הראשון, לומר לבעלך איך הוא גורם לך להרגיש כשהוא מסרב לקנות לך משהו. אם את מרגישה פגועה, כעוסה או כל רגש אחר, אמרי לו את זה. אני מבטיחה לך שאין לו מושג שהוא גורם לך להרגיש כך.

 

אבל בבקשה ממך, אל תתקפי אותו! עד כמה שזה באמת בלתי אפשרי, אל תשימי אותו בעמדת התגוננות ממתקפת צעקות, כי הוא לעולם לא יבין את המסר שלך. הוא רק יראה מולו אישה ממורמרת שיורה לעברו מילים, לכן יתעלם, לא יקשיב ויגרום לך להיראות מאוד לא טוב.

 

אמרי לו שאת צריכה שהוא יגרום לך להרגיש שאת ראויה במלוא מובן המילה לכל מה שהוא מעניק לך, גם אם לא נוח לו עם זה. מצטערת גברים, ככה זה עובד. אתם אמורים להעניק לנשים שלכם יותר ממה שיש לכם. תבדקו את זה. אישה שמחה גורמת לכל צינורות השפע בשמים להיפתח. אין כמו התורה, נכון?! וחוץ מזה, "ושמח את אשתו" זה ישר מן התורה. ועוד משהו, אישה עצובה וממורמרת, כואבת ופגועה זה הדבר הכי יקר שיש בבית!

 

דבר שני, קני לו דחוף את רב המכר משנה-החיים של הרב שלום ארוש – בגן השלום! הוא צריך ללמוד מהמאסטר לחיי נישואין שמחים ומאושרים בדיוק מה הופך חיי נישואין לשמחים ומאושרים. ואני מבטיחה לך, שאם הוא יקרא את הספר חיי הנישואין והזוגיות שלכם יהיו מדהימים, עוד תחשבי שהתחתנת עם מתחזה…

 

בהצלחה מכל הלב, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מתקמצנים איתו

ה' תמוז התשע"ז

6/29/2017

מתקמצנים…

2. מתקמצנים איתו

ה' תמוז התשע"ז

6/29/2017

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה