י"ח בתמוז תשע"ט / יום ראשון 21 יולי 2019 | פרשת השבוע: מטות
 
dot  הוסף למועדפים   dot  הפוך לעמוד הבית  
 
   
    הירשם    |    התחבר
  
    החשבון שלי     מעקב הזמנות     עזרה
 
 
  המדינה שלי:  
  ארצות הברית   
 
   שפה:  
  עברית   
 
   המטבע שלי:  
  דולר ארה"ב   
 
   
עמוד הבית ברסלב יהדות משפחה וזוגיות חגים ומועדים רוחניות חברה סיפורים מהחיים
   הכרות ונישואין     הורים וילדים     משפחה ובריאות     ברסלב ילדים             
 
  הצג את כל הקטגוריות...  
 
 
 
משפחה ובריאות  
 
דף ראשימשפחה וזוגיותמשפחה ובריאותדיאטה והפרעות אכילה
 
  חיפוש מתקדם
   מאמרים
 
   חיפוש
 
            
 

דיאטה והפרעות אכילה    

דיאטה והפרעות אכילה



כבר שנים שהחברה בת ימינו מאמינה שיופי ורזון הם קרש קפיצה להצלחה. אבל עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מגלה את המחיר הכואב שמאחורי הטעות הנפוצה הזו.

 



העיסוק במראה החיצוני הולך וגובר, הן בקרב נשים והן בקרב הגברים.

 

כבר כמה עשורים שחברת השפע ותרבות הרזון יצרה תפישה מחשבתית, שמודל היופי והרזון מחובר ומקושר להצלחה, שליטה וכוח. העיסוק במראה החיצוני הביא בהדרגה לעליה בשכיחות הפרעות אכילה.

 

ישנן הפרעות אכילה חמורות שהציבור מודע להן ומטפל בהן. למשל, אנורקסיה ובולימיה. אלו הפרעות אכילה עם סכנה קיומית. ישנה הסכמה בין החוקרים והמטפלים לכל סוגיהם שמדובר בשילוב של גורמים גנטיים, ביולוגיים, תרבותיים וחברתיים. רוב הסובלים מהפרעות האכילה הן נשים ונערות, אך עם זאת קיים אחוז לא מבוטל של גברים ונערים הסובלים מתופעות של הפרעות אכילה. אלו תופעות עם סיכון גבוה במיוחד מכיוון שההפרעה מלווה בהסתרה. וכאשר יודעים לשים לב לתסמינים, אפשר לחשוף את הבעיה ולטפל בה בשלב מוקדם. פעמים רבות יש התנגדות לקבל טיפול.

 

בעידן הדיאטות, יש לשים לב שגישת הדיאטה תהיה מאוזנת, ואם מתעוררת הפרעת אכילה, עדיף שתתגלה כמה שיותר מהר. אכן, ריבוי הדיאטות וההבטחות על הרזיה מהירה על ידי תחתוני הרזיה, מדבקות הרזיה, ספריי ועוד אשליות מפוקפקות, יכולות לעורר הפרעת אכילה כדי להגיע לרזיה מהירה.

 

ישנן גם הפרעות אכילה מתוחכמות, מוסתרות וכאלה שנראות כהתנהגות נורמאלית בתהליך ההרזיה – אך אינן מטופלות, והן מתעוררות בקבוצות הרזיה, קבוצות דיאטה. לכן, על מנחה הקבוצה לתת את ליבו לנושא ולזהות בקבוצתו הפרעה זו על מנת להפנות לטיפול המתאים.

 

כיצד מבחינים בין אלה העוסקים בדיאטה נורמטיבית, לבין אלה שיפתחו הפרעת אכילה?

 

ישנם כמה סימני אזהרה:

 

* דיאטה בה משקל היעד אינו סביר ונמוך מדי.

 

* אנשים שלא מרוצים מקצב הירידה במשקל, וככל שיורדים מרגישים יותר שמנים.

 

* אנשים שנשקלים באובססיה, לפני ואחרי כניסתם לנוחיות, לפני ואחרי אכילה, מזיזים את המשקל לבלטה אחרת ברצפה ועוד...

 

מאמרים נוספים בנושא:

לאכול פה ושם

דיאטה? לא נשארים רעבים!

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

לב לאבן – ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

פעולות פשוטות לבריאות

לאהוב את עצמי

היוגה של המזון

הנכס הכי יקר שלנו

אל תגיד מחר

האזורים הכחולים

משברי דיאטה

יש מה להפסיד
בריאות? הכי טבעית שיש
מה בתפריט?

 

* כאשר לפני השקילה במפגש הקבוצתי באם עם הבגדים הכי דקים, מורידים את התכשיטים, עולים על המשקל כמה פעמים מתוך ציפייה למשקל נמוך.

 

* צמים ביום השקילה.

 

* מדקדקים ומקפידים בהגזמה על אכילת ירקות "מרזים", כמו חסה ומלפפון, ונמנעים מגזר, בטטה וסלק, או מדקדקים בחישוב כמויות אוכל באופן אובססיבי.

 

* שינויים בדפוסי אכילה, צמצום קיצוני או אכילה ללא לשיטה, שינוי חד במראה הגוף, הליכה לנוחיות מיד אחרי האכילה, הימנעות מאכילה בחברה, התעסקות בצלחת מבלי לאכול.

 

* שינויים גופניים: קור, חולשה, עייפות, התעלפות, התייבשות, ציפורניים סדוקות, שברים ספונטאניים, שינויים הורמונאליים כמו הפסקת הווסת החודשית ועוד.

 

* שפשוף באצבע קיים אצל מי שמכניס אצבע בתדירות גבוהה לפיו כדי להקיא.

 

מאפיינים

 

מצבים שונים בחיים מקבלים התייחסות על ידי אוכל. במחקרים רבים מצאו שאנשים שחוו בדידות, עייפות, עצבות, דיכאון, מתח וכעס – הגיבו באכילה. כאשר מצבים אלו היו לזמן קצר – הם אכלו פחות. כאשר מצבים אלו היו למשך תקופה ארוכה – הם אכלו הרבה.

 

התופעה החדשה היא - שיש הפרעות אכילה תוך כדי ההרזיה בקבוצות הרזיה. לכן, מנחי קבוצות אלה צריכים לתת את דעתם וליבם לנושא זה. אם התופעות חוזרות על עצמן, יש להפנות את האדם לטיפול. וכל אדם, ראוי שייתן דעתו על שמירת דרך מאוזנת ובריאה בדיאטה.

 

גישה נבונה

 

* להיות בן אדם. אדם מודע לדרך התזונה שבחר, מודע למטרה וליכולת שלו.

 

* להיות מודע לכך שלאדם יש נטייה ומשיכה לפיתויים, לקבל את זה ולנהל את הנקודה הזו באופן מושכל והגיוני.

 

* ללכת על תהליך לתקופת זמן מתאימה, ולא משהו קצר ומזיק.

 

* לתחזק את ההחלטה והאמונה בתהליך ובעצמנו.

 

* לתחזק חשיבה חיובית.

 

* לקבל הדרכה, ליווי מקצועי, השגחה וסיוע.

 

* לעשות דיאטה מאוזנת, בריאה והגיונית.

 

והנה התרגיל:

 

התבוננו ורשמו: האם כשאני אוכל, אני משתמש בהיגיון? מהו תפריט האכילה שלי? האם שעות האכילה מתאימות לי באופן אישי? מהי האסטרטגיה שתעזור לי לשמור על אורח חיים תזונתי נבון?

 

טיפ: לפני כל אכילה יש לומר: זהו רגע ההחלטה שלי!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com





תגובה למאמר    תגובה למאמר
   הצג מאמרים נוספים של עדנה קדוש
   חזור לדף הבית של משפחה ובריאות




לראש המאמר    לראש המאמר       שלח לחבר    שלח לחבר          שתף       גרסת הדפסה    גרסת הדפסה


 הצטרפו לרשימת התפוצה הצטרפו לרשימת התפוצה
 
 
  
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל מדי שבוע את רשימת המאמרים החדשים באתר. המנוי חינם וניתן לביטול בכל עת. הקליקו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם.

   

 מאמרים נוספים בנושא זה מאמרים נוספים בנושא זה
 
 

 
היוגה של המזון               גלולת הקסם               תרופה ושמה ביקור חולים
 
 היוגה של המזון  גלולת הקסם  תרופה ושמה ביקור חולים


  0 תגובות למאמר זה     

הוסף תגובההוסף תגובה    הוסף תגובה    

 
 
  
יעמדו על הברכה    ולהבדיל לע"נ:
  
 
מה אנחנו עושים ואיך אתם יכולים לעזור?
 
אין אנו פועלים לשום מטרות רווח ואיננו נתמכים משום גוף או ארגון.
כל פעילות האתרים נועדה אך ורק כדי לזכות את הרבים ולעזור לכל הפונים אלינו.
 
לחץ כאן כדי להיות שותף
  
 
 
 מבצעי היום בחנות מבצעי היום בחנות
 
 
 
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 
 
  •  
  •  
     
  •  
     
  •  
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 הכי מדובר הכי מדובר
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 הכי נקרא הכי נקרא
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 Facebook Facebook
 
 
 
 רשימת תפוצה רשימת תפוצה
 
 
 
הכניסו כתובת:   
 
   
 

 
 



  
 
 
פתח ארגז כלים