הדרך המהירה לחצי השני

אומרים שלמצוא את החצי השני זה כמו זכייה בלוטו, או שיש מזל או שאין... האומנם? הרב שלום ארוש עם כל הטיפים שעובדים באמת והדרך המהירה למציאת הזיווג!

5 דק' קריאה
הדרך המהירה לחצי השני

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 28.09.22

ללא ספק, זו אחת הבעיות איתה מתמודדים בני הדור שלנו. לפעמים, נראה שמציאת הזיווג היא כמו זכייה בלוטו – לחלק מהאנשים יש מזל ולחלק אין…

 

האומנם? והאם יש עוד מה לחדש בנושא הזיווגים? מסתבר שכן. לתורה הקדושה יש תמיד מה לחדש. גם ב”סיפורים” שכולנו מכירים כבר מהגן – כאשר מתבוננים בהם מתוך רצון לראות את דבר הבורא, אפשר לראות הדרכה מדויקת ומענה ישיר לכל בעיות הדור שלנו, שהרי התורה היא אמת מוחלטת ונצחית. כל רווק ורווקה יכולים למצוא בה  את המפתחות המרכזיים ביותר למציאת הזיווג במהירות.

 

המודל לזיווג מהיר

 

בסקירה קצרה מאוד, אנו רואים שנקודת המוצא של מציאת הזיווג (כפי שהתורה מציגה בפרשת חיי שרה) היא אמונה ותמימות. היא גם נוגעת בנקודות המרכזיות של איך מחפשים ומה מחפשים. לאליעזר הייתה אמונה גדולה, אמונת חכמים, כוח תפילה, הבנה עמוקה שזיווג זה משמים, והוא מיקד את החיפוש רק בַּמִידות ובַמוכנות של האישה לבנות בית של קדושה. שום דבר אחר לא רלוונטי. כאשר משתמשים במודל המנצח – קפיצת הדרך והעזרה משמים מתבקשות מאליהן, הכל רץ.

 

מה אתם יודעים?

 

הגמרא אומרת, שארבעים יום קודם יצירת הוולד מכריזים בשמים ואומרים ‘בת פלוני לפלוני’. בזה אומרת היא אומרת לנו שמציאת הזיווג זה דבר גבוה ונסתר מאוד, כזה שנוגע לשורש של הנשמות. וזה סוד גדול, הרבה יותר עמוק ממה שניתן לחשוב. לכן אין מי שיכול להתאים זיווגים אלא רק בורא עולם בעצמו, כפי שאומר המדרש – שמאז בריאת העולם הקב”ה יושב ומזווג זיווגים.

 

ואם כך, המסקנה מתבקשת: כל אחד מאיתנו צריך לדעת שהוא לא יכול למצוא את הזיווג שלו בעצמו. זה “גדול עליו”. אבל מה הוא כן יכול לעשות? להתחזק בכל הכוחות באמונה ובתמימות ולבטוח בבורא עולם. “הולך בתום ילך בטח”. לגן גם צריך להרבות בתפילה. אין לאף אחד דרך או היכולת להחליט לבד. לכו לפי ההדרכות של רבותינו בהלכה ובהשקפה, הרבו בתפילה ואז בוודאי תצליחו.

 

על כך כותב רבי נתן מברסלב – שאין דבר נסתר ונעלם מעיני האדם כמו זיווגים, לכן אין מה להצטער אם זה לא הסתדר או התבטל גם אם חשבנו שהחצי הזה הוא החצי שלנו. בנוסף, הגמרא מלמדת אותנו שלא מבקשים להתחתן עם בחור או בחורה מסוימים. למה החלטתם שזה הזיווג שלכם? החצי השני של הנשמה שלכם? תתפללו בתמימות שאם היא/היא שלכם – אז שיעזרו לכם משמים ויקרבו ביניכם, ואם לא הרפו והמשיכו בתפילה פשוטה ומתוקה על החצי השני של נשמתכם.

 

 

 

זו הסיבה שלא נכון לקבוע מראש דרישות לנתונים חיצוניים לא הלכתיים. כי אולי הנשמה התאומה – החצי השני,  צריכה להיות גבוהה או נמוכה? מעדה כזו או אחרת? מהיכן אתם יודעים? למה לפסול מראש? הרי עם חשיבה כזו אפשר להפסיד את הזיווג המיועד משמים רק בגלל דברים זוטרים וחסרי משמעות.

 

ולא, לא מדובר כאן רק בתיאוריות אלא במציאות ממש. אנשים תוהים לא פעם כיצד בגזר הדתי הבחורים נפגשים כמה פגישות ואז מתחתנים ומצליחים בחיים. האם הוא מכיר אותה? היא אותו? ואיך בכלל מתחתנים כך? אך האמת היא, שאף אחד לא מכיר באמת את בן/בת הזוג לפני החתונה. אחרי החתונה מתחילים להכיר. ותמיד יש צורך לעבוד. זוגיות זה כמו אתר בנייה – כאן בונים, תמיד! כי הבסיס של זוגיות הוא לא התאמה אלא עבודה. ואם יש נכונות לעבוד – תהיה הצלחה. אם אין נכונות לעבוד – אין לבית הזה סיכוי גם אם תהיה בין בני הזוג התאמה מושלמת.

 

כשהולכים נכון מתקדמים תמיד

 

לכו בתמימות ותאמינו בבורא. חבל לבזבז את הזמן בחיפושים אחרי התאמה ושלמות. כשמציעים הצעה, לכו לפגישה. גם אם זה לא הזיווג, זה בהחלט חלק מתהליך מציאת הזיווג כפי שאומר רבי נחמן מברסלב (ספר המידות, סימן חיתון ח”ב, ז): “השידוך שדוברים אף על פי שאינו נגמר השידוך בעצמו, גם זה מן השמים, והשידוך לחוד עושה רושם בו ובה”.

 

בל נשכח כלל חשוב מאוד בנושא יקר זה – שמירה על כללי הצניעות ודרך ארץ, משום שאז כל פגישה מקרבת את הזוג. אם זה הזיווג שנקבע לכם משמים – יוליכו ויכוונו אתכם הלאה. אם לא, זה מקדם ועוזר לשני הצדדים לקרב את הזיווג האמיתי שלכם.

 

אולם, ופעמים רבות בהם נתקלתי בתופעה זו, שאנשים דוחים את החצי השני שלכם במו ידיהם. הם לא הולכים לפגישות, מסרבים להצעות מעולות בלי סיבה אמיתי. ואחר כך? בוכים. כך אמר פעם הסטייפלר הקדוש – רבי יעקב ישראל קנייבסקי זיע”א, לבחור רווק מבוגר ששאל את הרב “הרב, איפה ה’בת פלוני שלי’?” והרב ענה לו שהוא פגש אותה כבר לפני שנים, אולם דחה את ההצעה בגל סיבה טיפשית…

 

שלמות? טעות בכתובת!

 

למצוא חסרונות בבן או בת הזוג זה הדבר הכי מגוחך ושטות שאין גדולה ממנה. האם מישהו מושלם? אתה? את? כולנו הגענו לכאן כדי לתקן, זו הסיבה שאף אחד לא יכול להיות מושלם. העבודה על הזוגיות-חיי הנישואין היא על מנת לקבל את החסרונות של בני הזוג כפי שהם, בדיוק כמו שהם צריכים לקבל את החסרונות שלכם.

 

התמימים רואים שהשידוך מתאים באופן כללי ולא עושים עניין מחסרונות כאלה ואחרים. כך הם מוצאים את הזיווג מהר מאוד ומתקדמים. אך ה’חכמים בעיניהם’ מחפשים ומחפשים ומוצאים חיסרון בכולם. אז אני אומר להם: אם חיסרון זה סיבה לבטל שידוך אז אל תתחתנו בכלל, כי אני כבר מודיע לכם מראש שאין בחור/ה בלי חסרונות!

 

ולפעמים משמים מתחכמים עם החכמים, מביאים להם בחור/ה שנראים בעיניהם מושלמים אבל אחרי כחתונה מגלים את החסרונות (שמן הסתם יש בכל אדם!) ובוכים, ‘לא ידעתי שהוא/היא כאלה’… למה? כי משמים ראו שהם לא תמימים ולכן העלימו מהם את החסרונות על מנת שיתחתנו משום שזה הזיווג שלהם. עכשיו אין כבר מה לחשוב ‘טעיתי’, ‘עבדו עלי’ ועוד מחשבות הזויות כאלה. כי אף אחד לא עבד עליכם, זה הזיווג שהקב”ה זימן לכם! הזיווג שלכם!

 

לחשוב שטעיתם בבחירת הזיווג זה לא רק חוסר תמימות, אלא ממש חוסר אמונה. הגמרא אומרת “מה’ אישה לאיש”. האריז”ל אומר שמי שעומד/ת איתך מתחת לחופה הוא/היא הזיווג שלך ואין סיכוי בזה לטעויות. אם זה לא הזיווג, יש בשמים דרכים לעצור ולבטל הכל. ועכשיו, אחרי שהתחתנתם, תאמינו בבורא עולם שזה החצי השני שלכם, זה התיקון והעובדה שלכם בעולם הזה. רק כך תצליחו.

 

איך מוצאים חן?

 

אנשים אומרים לי תמיד, “כל הפרטים מצוינים אבל אין מציאת חן…” אז רגע, מה חשבתם שמציאת חן באה לבד? מעצמה? ממש לא. מציאת חן זו עבודה יומיומית כל הזמן. אהבה זו עבודה. כל אח מבני הזוג במעשיו ובעבודה על מידות הנפש שלו מגביר את החן שלו. ובנוסף, לכל אחד מבני הזוג יש את החלק המוטל עליו. על זה כתבתי שני ספרי הדרכה נפלאים – אחד לגבר – בגן השלום, ואחד לאישה – חכמות נשים, עם דרכים נפלאות והכוונה נכונה להגיע למציאת החן, ליהנות מאהבה פורחת ומשגשגת בין בני הזוג ובית איתן. ואלה באמת לא דברים מובנים מאליהם בדור שלנו.

 

“נקי יהיה לביתו שנה אחת ושימח את אשתו אשר לקח” – אומרת לנו התורה, וזו לפחות שנה של עבודה פעילה עד שזוכים לחיבור ולמציאת חן. ניתן לומר בדרך רמז “יגעת ומצאת” – מציאת החן זה דבר שמוצאים אחרי יגיעה רבה. וכשדבר בא אחרי יגיעה הוא בר קיום נצחי. לעומת זאת, כולנו גם יודעים היטב שמה שבא בקלות גם הולך בקלות…

 

אז כמובן שהפעולות והעבודה על מידות הנפש ועשיית החלק שלנו – הם חלק נפלא וגדול בעבודה שלנו, אך גם צריך להרבות בתפילה. להתפלל כל יום ולבקש מבורא עולם “תבנה לי את הבית”. רק כך מצליחים בחיים. מי שמבין את זה מתחתן בלי הרבה חשבונות, עובד ומצליח. וכמובן שצריך לתת את הדעת על הפנימיות – משום שהיא העיקר. שהאדם מולכם יהיה בעל/ת מידות. אנשים שקיימו את העצות הללו מודים לי כל הזמן כשהם פוגשים אותי, הם זוכו לאהבה אמיתית, שלום בית וילדים מוצלחים.

 

ויש לי סיפורים רבים מחזקים ועדויות אישיות שהמאמר הזה לא יכול להכיל את כולם, אבל אחד כן:

 

בחור אחד שהיה מגיע לשיעורים שלי, שמע פעם ששמתי דגש על כך שלא צריך לחפש חסרונות, ואם ישנה הצעה טובה ואיכותית – אפשר להיפגש גם אם ‘מגלים’ חיסרון כזה או אחר. באותו יום הציעו לו בחורה מדהימה… אבל מוגבלת במידה מסוימת. בחורים רבים, אם לא כולם, היו דוחים את ההצעה ולא רוצים להיפגש. אבל הוא, שהיה בהשפעת הדברים ששמע בשיעור, אמר לעצמו, ‘אם היא בחורה טובה ואיכותית למה שאדחה את ההצעה על הסף? לפחות אפשר לנסות להיפגש. זה המינימום’.

 

אחרי הפגישה הראשונה הייתה עוד פגישה ועוד אחת… עד שהם התחתנו. והם אחד הזוגות המאושרים שאני מכיר. הוא כל פעם מספר לי כמה הוא שמח באשתו וכמה היא מושלמת, אך בעיקר – איך היה עלול להפסיד את מתנת חייו בגלל עקשנות רגעית… לזוג המקסים הזה יש ילדים מיוחדים מאוד. “השגחה פרטית ברורה ועצומה” הוא תמיד אומר לי. הוא ויתר על יתרון גשמי וחולף וקיבל מתנות רוחניות ונצחיות!

 

נכון שיש נתונים בסיסיים שכדאי לבדוק אצל כל אחד מבני הזוג, כמו שאיפות טובות וקצת לתהות על המידות ההתחלתיות שלהם, כל השאר זה סתם הבלים. שמחו בבני הזוג, החצי השני שיועד לכם משמים ותזכו בברכתו של אליהו הנביא זכור לטוב, האומר ש”אדם הנושא אישה לשם שמים יהיו לו בנים שירבו תורה ומצוות ויושיעו את ישראל בעת צרה”, אמן כן יהי רצון.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה