חולים? קיבלתם צו 8

טעות נפוצה לחשוב שרק האדם החולה קיבל צו 8 – קריאת התעוררות לטפל ולבדוק על מה ולמה, זה צו שמיועד לכל האנשים הסובבים אותו.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

ישנן כמה מחלות כרוניות, כמו גם מחלת הסרטן, אשר נפוצות בשנים האחרונות. שומעים יותר ויותר על המחלות הללו וכמעט כל משפחה מתמודדת עם אחת מהן. אכן, יש פחד סביב מחלות כרוניות או מחלות סופניות, עד כדי כך שיש אנשים שאפילו חוששים לומר את שם המחלה ופשוט קוראים לה "המחלה".

 

בכל מחלה רצוי לטפל ברפואה משולבת. יש תועלת בשימוש בשיטות רפואה שונות ולהיעזר בטוב שכל שיטה מציעה. רפואה קונבנציונלית מציעה אבחון ברחמה גבוהה וטיפול מעולה במצבי חירום. בבעיות בריאות שונות ובמחלות ממושכות כדאי לשלב רפואה משלימה ואלטרנטיבית בהתאמה, על ידי אנשי מקצוע מורשים ומקצועיים.

 

אחרי שעוברים את ה"שוק הראשוני" וההלם עם קבלת האבחון והתחלת הטיפולים השונים, מגיע רגע בו ההתייחסות למחלה מקבלת הרחבה. אחרי הריצות סביב הבדיקות, ההמתנה לתוצאות והתחלת תכנית הטיפול – מגיע זמן בו מבינים שמתחיל שלב נוסף – שלב ההתעוררות.

 

ההתעוררות היא עבור החולה, אבל גם למי שמכיר את החולה. כל מעגלי האנשים שסובבים אותו – מקבלים קריאת התעוררות. כשאחד מהחבורה חולה – כולם קיבלו קריאת התעוררות, צו 8!

 

בטעות, נדמה לנו שהמחלה שייכת לאדם עצמו או לבני משפחתו ואולי אפילו לחבריו הקרובים. אנו מעדיפים להרגיש מחלה של האחר איננה הבעיה שלנו. כנראה הסיבה היא הפחד. הפחד שזה יקרה גם לנו או לאהובים והיקרים לנו חלילה. ואז, כשהפחד משתלט עלינו, ואנו מתרחקים מהחולה, אנו הופכים לאטומים. מאבדים רגישות לסבל של אחרים אבל גם נהיים אטומים ומתעלמים מעצמנו. לכן אנו מרשים לעצמנו להמשיך לאכול אוכל מזיק, ממשיכים באורח החיים התובעני המזיק, וחושבים מחשבות של ביקורת או שליליות, וממשיכים עם צורת החיים המוכרת לנו.

 

ואז מגיעה שפעת או מגרנה קשה, במקרה הטוב…

 

ואז מגיע התקף לב, חס ושלום…

 

ואז מגיעה "המחלה" (סרטן), חס ושלום…

 

זו בעצם קריאת התעוררות, כדי שנשים לב שמשהו לא בסדר. הגוף "מדבר" איתנו ומסב את תשומת ליבנו שעלינו לשנות משהו בסדר החיים.

 

ואנו? לימדו אותנו ולמדנו להתעלם מכל הסימנים והאותות האלו.

 

וכשיש סימפטום, כשהראש או הגרון או הגב כואבים – אנו לוקחים כדור, תרופה שמעלימה את הסימנים. ככה אפשר להתעלם מאיתותי הגוף. עד ש… אי אפשר להתעלם יותר ואולי כבר אין כוח לעשות שינוי. והאיתותים אינם רק לחולה, אלא לחבורה כולה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

האלף-בית של החיים

אני ערב לו

כואב? מה זה אומר?

רק כשכואב?

עסקה כפולה

פעולות פשוטות לבריאות טובה

טבעי הכי בריא

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

זה הכרחי, כושר רוחני!

פרופסור שמחה

מה יעשה אותי שמח?

 

המחלות מלמדות אותנו לעבור מהרגשות שליליות כמו, עלבונות, פגיעות, כעס, ריצוי וכן האלה לאהבה, אכפתיות, התחשבות ועוד.

 

מדובר במסע שבא לעורר לשינויים בתחומים רבים בחיינו – תזונה, מחשבה, הרגשות, שימת דגשים בחיים, באמונות ובצורת החיים הלכה למעשה.

 

מחלות קשורות מאוד לתודעה ותזונה. הן חלק מגורמי המחלה המשמעותיים (ועוקפים לעיתים רבות סיבות גנטיות או סביבתיות).

 

הבשורה היא שעל תודעה ועל תזונה יש לנו אפשרות בחירה ושליטה. אנו יכולים לנהל לעצמנו אורח חיים בריא ומבריא. הבעיה והקושי הם שהעולם לא מתנהג על פי טובת האדם הפרטי אלא מונע מאינטרסים כלכליים. לכן, למשל, תעשיית המזון מייצרת ומשווקת מוצרים מזיקים ביותר, ובלבד שיהיה רווח כלכלי.

 

ולמרות זאת, יש מקום לאופטימיות משום שכל אחד יכול לבחור לו את השינוי. טוב להתחיל בצעדים קטנים ולהוסיף כל פעם שינוי והרגלים טובים.

 

ההמלצה היא להכין רשימת התעוררות הכוללת לדוגמה: התעוררות ושינוי תזונה, התעוררות בתנועה וכושר גופני, שינוי דגשים בחיים וסדר עדיפות מאוזן, בחירה לחיות עם ראיית הטוב, לומר תודה על הכל וכן הלאה.

 

מספר מילים על תזונה: תזונה מתאימה היא שלוש ארוחות ביום של מזון אמיתי! הימנו ממזון מתועש ומעובד. רוב המזון יהיה בנוי מפירות, ירקות, חלבון, אגוזים ושקדים. יש לאכול מזון קל לעיכול, מזון שישאיר כמה שפחות פסולת בגוף, וכמובן מזון שיהיה עם ערך תזונתי גבוה.

 

בקבוצה שלי – "מידה טובה", הכוללת מפגשים אתי בקליניקה, אנו לומדים לאכול נכון, ללא סגפנות או קיצוניות ובצורה שהופכת לאורח חיים יומיומי.

 

בואו נתעורר ונעשה משהו עבור עצמנו! כי האדם יכול יותר טוב מכולם – לעזור, להקל ולרפא את עצמו.

 

כל אחד יכול וזה פשוט, מאוד נגיש ונח, קל ליישום וטעים.

 

הכי טוב להתחיל עם התזונה עוד השבוע. בעצם, אפילו היום!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה