כבוד הדדי – הנוסחה לבית המושלם!

שתי המילים שעושות טוב לזוגיות! אמצו אותן בחום, השתמשו בהן בכל ויכוח ותראו מי המנצח הגדול! הרב שלום ארוש והמילים המובילות לפסגה.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

פעם שאל מישהו את ה"חזון איש", "מהי פסגת הרוחניות שאדם יכול להשיג בעולם הזה?". ה"חזון איש" חשב מעט ואמר לו, "לעבור את שבעים שנות חיינו בעולם הזה בלי לפגוע באף אדם!"

 

ואם כך בכל אדם, אז תארו לכם עד כמה צריך להיזהר כשמדובר בן או בת הזוג או הילדים שלנו. הרי כולנו נבראנו בצלם אלוקים, כולנו חתיכה אלוקית ממנו, הבריות והיצירות המופלאות שלו, לכן אין לאף אחד רשות לפגוע בזולתו!

 

היהדות שמה את הפוקוס על הקשר שבין אדם לחברו, מובילה לשלום ומעודדת את האדם לכבד ולהעריך את בן/בת הזוג שלו. זו סיבה מספיק טובה שכל בעל יקרא את הספר בגן השלום וכל אישה תיקרא את הספר חכמות נשים, ושניהם ביחד יקראו את חינוך באהבה! וכך קיבלת את הסט המושלם לשלום בית ולקיום משימת המשימות שכל הורה מתמודד איתה – חינוך הילדים באהבה! וזו, אם תרצו, הנוסחה המופלאה לבית חם ואוהב.

 

ולמה אני אומר את זה? כי לא מעט אנשים שפונים אלי, אחרי שהם משוחחים איתי על זה, מבינים שהם עושים טעויות איומות בתחומים אלה, שלא פעם לצערי הסתיימו בגירושין או במתחים איומים בין ההורים לילדים. היצר הרע גורם להם לחשוב שהתנהגות נוקשה, שגורמת רק צער והרס בבית, היא הדרך הנכונה 'להראות' לבן או בת הזוג או 'לחנך' את הילדים. זה הפייק ניוז הכי גדול שהיצר הרע 'מוכר' לאנשים!

 

לכן לעולם אל תעשו את זה. אל תבקרו, אל תכעסו, אל תגרמו צער. אלה דברים שמשאירים צלקות בנפש האדם, ואם מדובר בילדים אז הצלקות עמוקות וכואבות עד כדי הרס החיים שלהם. גלו סבלנות, התפללו, עשו את הפעולות הכי נכונות וחיוביות, אל תזלזלו ואל תשפילו. כשבני הזוג מתנהגים כך אחת לשני, או ההורים לילדיהם, הם מחלישים את הצד השני, שודדים את הכלים החיוניים להתמודדות עם מצבים שונים בחיים, ובעיקר, את היכולת והאמון בעצמם להצליח. ביקורת והשפלה חוזרת ונשנית מורידה את הביטחון והדימוי העצמי של האדם, וזה דבר כשלעצמו בעל השלכות רבות וקשות, שאחת מהן כמובן היא חוסר יכולת להצליח.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הדרך המהירה לחצי השני

כל יום מחדש

הרמוניה משפחתית בחמש

איפה החצי השני?

איך אדע?!?

לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן

סוד הזוגיות המוצלחת

החצי השני – טיפים של שדכנית

אני ואתה נשדך את העולם
יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?

מפוקסים על עצמם
עוד יהיו הרבה חתונות
למה קשה להתחתן

 

הכל צריך להיות בצורה יצירתית ומועילה. זוהי הפסגה שבני הזוג, ההורים וכל בני האדם בכלל – יכולים להגיע אליה, ואז לומר בסיפוק – 'היום לא גרמתי צער לאף אדם, כולל את אלה שנמצאים במעגל הכי קרוב אלי'.

 

וקרש הקפיצה האדיר להגיע לפסגה שכזו הוא – להיות מאוחדים בלב אחד! והדרך היחידה המובילה לקרש הזה היא האמונה. ברגע שנזכה להשיג אמונה אמיתית נהיה מוכנים ורוצים לעזור אחד לשני, לעשות חסדים ולגלות רחמים אחד על השני, לתת ולהעניק, ולהימנע מכל סוג של הרמת הקול, כל שכן בני הזוג או הילדים (דבר המעיד אך ורק על הרצון להשליט אימה על הסובבים).

 

הרבי מקוסוב נהג לומר, שישנם אנשים שנזהרים בכל דרך לא לאכול חלילה ביצה עם דם, והם יחפשו ויבדקו היטב היטב. אבל אין להם שום בעיה, ואת זה הם עושים עם יד קלה על ההדק, 'לבלוע' אנשים אחרים ולשפוך את דמם. ורבי חיים מצאנז היה אומר, 'התורה אוסרת לאכול את הדם (שהוא הנפש) בכל צורה – בבשר, בביצה וכן הלאה, אך יותר מכל – אוסרת לשפוך את דמו של האדם!

 

כדי לבנות אופי טוב כל אחד חייב לבלום כל סוג של דפוסי התנהגות לא הולמת ודיבור אסורים – לשון הרע, רכילות, אפילו את ה'מבזק' הכי קטן. כאשר אדם רואה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהחברה – ולא זאב בודד מלא גאווה – הוא יכול לתקשר עם הסובבים אותו ולהתקדם ברוחניות שלו. למה? כי התורה הקדושה ניתנה לנו בהר סיני, ובאותו מעמד היא מספרת שבאותם רגעים יקרים עם ישראל זכה ל"ויחן שם ישראל" – מלשון יחיד, שהיו כולם כאיש אחד בלב אחד.

 

זוהי אחדות יפה ומדהימה הנדרשת מאיתנו להשגת האמונה, העצמת הרוחניות שלנו והפצת אורו של בורא עולם בלב של כולם.

 

וכמובן, להגשמת חלום הבית המיוחל – זוגיות נפלאה וילדים מוצלחים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה