כושר בחמש

מתחילים לעשות כושר? נפלא, אבל קודם אתם חייבים לעצמכם את חמשת הגדולים של הרב ברוידא לפני שאתם עולים על המסלול ויוצאים לדרך בריאה.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

מתחילים לעשות כושר? נפלא, אבל קודם כל התייעצו עם המטפל המקצועי שלכם לפני שאתם מתחילים לעשות משהו כדי לוודא שהתרגילים והאימונים אכן מתאימים לכם.

 

אפשר להמשיך.

 

היצר הרע ידוע כרוצח הכי גדול של כל היוזמות הטובות של בני האדם, והוא משתמש בטענה הכי משכנעת והמפורסמת שלו – 'הכל לחינם!', וכמו תמיד הפרופגנדה שלו היא שקר אחד גדול.

 

ולהיות אדם בריא, זה לא אומר שאתם צריכים להיכנס למרתון של אימונים כדי להביא את המדליה באולימפיאדה הקרובה. ממש לא. גם לא סלטה משולשת עם סיבוב כמו המתעמלים על הטבעות המקבילות. אז מה כן? פשוט מאוד, להרגיש טוב ולהרחיק את עצמכם מסטטיסטיקות של כל מיני אחד לעשר, מאה או אלף של מחלות כאלה ואחרות.

 

אוהבים את זה? רוצים לשכוח מכאבים ומיחושים ועל הדרך גם להוריד את הקילוגרמים העקשניים שלא מרפים? אל תספרו לי שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם מנוי בחדר כושר או מאמן איש. גם אל תגידו שאין לכם שעה אחת ביום בשביל זה, גם החלטתם לעשות את זה בבית. אף אחד מהטיעונים האלה, כמו שכולנו יודעים, הוא לא באמת טיעון.

 

כדי להרגיש טוב, להיות בריאים ולשחרר מאיתנו כמה קילוגרמים מיותרים, אנחנו קודם כל צריכים חמש. חמש דקות. ואת חמשת הגדולים שיעשו לכם את זה ובגדול!

 

הראשון – צח"מ – (צריכת חמצן מרבית בזמן פעילות גופנית) – זה מושג שכל אדם שמגיע לחדר כושר מכיר. אם חמש דקות האימון היומי שלכם מלאות מספיק, ממריצות ומעלות כמה טיפות זיעה על המצח שלכם, תרשמו לעצמכם שאתם עומדים להמשיך לשרוף קלוריות גם אחרי שתסיימו את המיני סשן היומי. באופן מעשי, שריפת השומן תמשיך כל היום.

 

השני – תרגילים רגילים וקצרים של חמש דקות ביום משפרים את בריאות המוח. על ידי שמאתגרים את ההורמון הטבעי אנדורפמין תשמרו את עצמכם מדאגות, דיכאון, אלצהיימר ודמנציה.

 

השלישי – תרגילים קצרים מצטברים לחשבון אחד גדול! אפילו אם הדיאטה נשארת כפי שהיא ולא הורדתם שום דבר מהתפריט, אתם עומדים לשרוף עוד 1000 קלוריות בחודש, וגם יותר, תלוי באינטנסיביות של החמש דקות היומיות שלכם. תוך זמן קצר תגלו שאתם נראים נפלא ומרגישים נהדר, דבר שיעודד אתכם לכוון יותר אל הדיאטה שלכם. ואז הורדת המשקל תהיה מהירה ונכונה יותר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

יש לכם אומץ לעשות?

אל תגידו מחר!

סוד ההצלחה: מוטיבציה

הרגלים – חובה לשנות!
מדוכא? אז מה!
האלף-בית של החיים
מה בתפריט?

העיקר הבריאות, והסבלנות
16 סיבות לאכול נכון
הרמב"ם ממליץ
חושבים חיובי, חיים בריא

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

זה הכרחי, כושר רוחני!

 

הרביעי – חמש דקות ביום בונות את הביטחון שלכם, דבר שנמצא בהישג יד של כל אחד.

 

החמישי – קחו בחשבון את תרגילי הבונוס – הליכה לחנות במקום נסיעה ברכב, עלייה במדרגות במקום במעלית, לאסוף את העלים עם המגרפה בקצב מהיר וכן הלאה – רותמים את המטלות היומיות לשיפור הבריאות!

 

עלו במדרגות, לכו לעבודה ברגל (אם העבודה נמצאת במרחק הליכה, אל תתעצלו ותעלו לאוטובוס או לרכב), רכבו על אופניים (לא חשמליות!) במיוחד בעליות. הליכה בכל מצב עדיפה על כל אמצעי תחבורה, קפיצות בחבל ועוד.

 

הבנתם את הרעיון. האופציות לא מוגבלות אפילו לחמש דקות הפסקה כשאתם במשרד.

 

חמש, לא יותר.

 

הפעילות המועדפת עלי בעיקר מורכבת משכיבות סמיכה, ישיבה שפופה כמה דקות לחיזוק שרירי הרגליים וקפיצות. והכל כמובן צריך להיות בהתאם לרמת הכושר בה אתם נמצאים. אם אתם מתחילים, פעולות של מתקדמים לא יתאימו, אלא אפילו יזיקו. זה המקום להזכיר שצריך לנהוג בחכמה!

 

זכרו, קל יותר להגביל צריכת קלוריות מאשר לשרוף אותן. על ידי הימנעות מאכילת סופגנייה, שכבר נמכרת לכבוד חנוכה ויש בה לפחות 450 קלוריות, אתם חוסכים מעצמכם 45-60 דקות של פעילות נמרצת שתידרשו כדי לשרוף אותן. למעשה, כושר גופני טוב מהווה 80% מהדיאטה ו-20% תרגילים.

 

שלבו את חמש הדקות  של הכושר היומי שלכם עם הרגלי דיאטה נכונים וטובים – הימנעו מצריכת קלוריות ריקות, מתוקים, ג'אנק, קמח לבן, סוכר לבן, משקאות קלים ועוד ותראו שיפור מדהים בהרגשה ובמראה שלכם.

 

לכו על זה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה