לאהוב את עצמכם בחמש דקות

אוהבים את עצמכם? הנה חמש דקות נפלאות בהן תתאהבו בעצמכם עד כלות, ועם האהבה המיוחדת הזו תגשימו את החלומות הכי אמיתיים שלכם!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

תשאלו כל אדם ברחוב אם הוא אוהב את עצמו, והתגובות ישאירו אתכם פעורי פה.

 

נכון, הבנתם שלא יהיה קל להוציא מאנשים 'כן' מוחץ. אבל "מה, אני נראה לך נרקיסיסט?" תשמעו לא פעם.

 

העולם מאוד מבולבל מעניין הנרקיסיזם – התנהגות בהחלט לא רצויה או נאותה, ובין לאהוב את עצמנו – שזה המפתח לאושר והשמחה, להצלחה ולבריאות הנפשית שלנו. וזה עוד בלי להזכיר שלאהוב את עצמנו מהמקום הזה זו התוספת שהכי תופסת אותנו מבחינת החיוניות הפנימית שלנו. ולא רק, אלא גם האלמנט החשוב שמשפיע על הזוגיות, הילדים והסובבים אותנו. ובעיקר, בקשר שלנו עם עצמנו ועם בורא עולם.

 

נרקיסיזם הוא מונח המתאר אנשים שמפוקסים על עצמם בצורה מגוזמת וקיצונית, חסרי אמפתיה כלפי אחרים ועסוקים רק בעצמם ובמשוב שיקבלו מהסובבים אותם (ובמקרים רבים אפילו לא מהססים לפגוע בסובבים אותם על מנת להאדיר את עצמם או להדגיש את ערכם!… אכן, נורא ואיום!). הנרקיסיסט רחוק מאוד ממושג השמחה, הוא לא אדם שמח כי הוא עסוק רק בשבחים וההערצה שהוא רוצה לקבל מהחברה. הוא רוצה להיות המסמר לא רק של המסיבה אלא של כל אירוע, מפגש ושיחה. שיאדירו אותו ויגידו לו 'איזה ענק אתה'. הוא ללא ספק נכה רגשית ותלוי באחרים.

 

אדם שאוהב את עצמו הוא ההיפך המוחלט מהנרקיסיסט, לכן התכונה המאפיינת אותו בעיקר היא שהוא לא טיפוס תלותי. כמו התם בסיפור המעשייה "מעשה מחכם ותם" של רבי נחמן מברסלב, שלא צריך שום אישור חיצוני. הוא שמח עם עצמו ולא משנה כמה 'לא יוצלח' או 'מוגבל' הוא נראה.

 

כמובן, כולנו רוצים לגדול ולהיות טובים יותר, אבל אנחנו לא יכולים לעבור תהליך אמיתי עד שאנו אוהבים את עצמנו. למה? כי אם לא נאהב את עצמנו לא נהיה מסוגלים לאהוב את הסובבים אותנו. אדם ללא אהבה עצמית בריאה לעולם אינו שמח, מסופק, לא מרוצה מעצמו ומהקרובים אליו, מהחברים, מעמיתים לעבודה ועוד, וכמובן גם לא מבורא עולם.

 

אם אתם רוצים להיות שמחים ממש עכשיו ולא לחכות עד שתהיו עשירים, או עד שתמצאו את בן/בת הזוג החלומיים שאינם קיימים, אז אתם חייבים ללמוד לאהוב את עצמכם. כי אם תחכו שהחלום יתגשם תגלו שגם אז אתם לא אנשים שמחים ומאושרים, כי לאהוב את עצמכם זה דבר שלא תלוי בשום חלום!

 

מאמרים נוספים בנושא:

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש
כי שם האלוקים
לאהוב גם את הרחוקים
עסקים עם אלוקים

הוא לא יוצא להפסקת קפה
אלוקים, אפשר שאלה?
להטריד את אלוקים

להרגיש טוב בחמש

 

אז אתם רוצים לאהוב את עצמכם? הנה חמש דקות נפלאות ונעימות לעשות את הדבר הכי מתבקש מכל אחד מאיתנו, צעדים קלים ופשוטים שיהפכו אתכם לאנשים שמחים!

 

הדקה הראשונה – הסתכלו במראה, אם אפשר בקלוז אפ. אל תתמקדו בנקודות השחורות. אל תספרו שערות לבנות. תסתכלו ישר לתוך העיניים שלכם. תסתכלו על הנשמה המיוחדת והנפלאה המשתקפת מהעיניים שלכם. עשו זאת במשך דקה. אם יש לכם דמעות בעיניים, מצוין. אם אתם מתחילים לבכות, זה אפילו יותר ממצוין. אם אתם פתאום משחררים לחלל החדר "אני אוהב אותך" – זה הדבר הכי נפלא שיכול לקרות לכם. זו אולי הפעם הראשונה שהסתכלתם אי פעם על עצמכם באמת במראה.

 

הדקה השנייה – חזרו על 13 עיקרי האמונה של הרמב"ם: אמרו לעצמכם שאתם מאמינים שהכל מהשם ושהוא לבדו והיחיד שעשה, עושה ויעשה הכל. עשו את זה במשך דקה.

 

הדקה השלישית – התורה אומרת לנו שאנחנו ילדיו של בורא עולם ושהוא אוהב אותנו אהבת אינסוף. במשך שישים שניות, קרי הדקה הבאה, אמרו לעצמכם "בורא עולם אוהב אותי". אל תחזרו על זה סתם כך, אלא תרגישו את זה, תפנימו את מה שאתם אומרים, תרגישו את הכרת הטוב בלב שלכם על החיים שהוא נתן לכם ועל אינספור הברכות שהוא מברך אתכם בהן.

 

הדקה הרביעית – תחשבו עכשיו, שמכיוון שבורא עולם הוא אבא אוהב והוא אוהב אותי במיוחד, לכן הוא יצר אותי עם כל מה שאני צריך כדי להיות אדם מאושר. תחשבו איך החסרונות שנהגתם לראות כל הזמן כדבר שלילי הם בכלל לא חסרונות. אלא, שהקב"ה לא נותן לכם דברים שאתם לא צריכים לתפקיד שלכם בעולם הזה. עכשיו, חפשו את הנקודות הטובות שלכם. חשבו על שלוש המיומנויות הכי יפות ומיוחדות שלכם. עכשיו תגלו שדקה מספר 4 כבר הסתיימה וזה הזמן לעבור לדקה החמישית…

 

הדקה החמישית – אמרו לעצמכם כמה אתם אוהבים את עצמכם בדיוק כפי שאתם, ממש עכשיו, את כל החבילה כפי שהיא. ומכיוון שאתם אוהבים את עצמכם, עכשיו אתם מוכנים לאהוב את כולם. תחשבו כמה אתם אוהבים את החיים, את בורא עולם. אמרו לו תודה על חמש הדקות הנפלאות שהוא העניק לכם, ושיהיה לכם יום נפלא!

 

האם אתם מתארים לעצמכם מה השגתם בחמש דקות הללו?

 

אדם שאוהב את עצמו לעולם לא ישקר, בגלל שהוא לא צריך להמציא סיפורים או לנסות לגרום לעצמו להיראות טוב בעיני אחרים.

 

אדם שאוהב את עצמו לעולם לא ידבר לשון הרע על שום אדם.

 

אדם שאוהב את עצמו לעולם לא ילעג לאף אדם.

 

אדם שאוהב את עצמו לעולם לא יתחנף לאנשים רעים או לרע בכלל, ולעולם לא יאמר להם (הן מפחד והן מהחשש שמא יאבד את מקום העבודה שלו) שהמעשים הרעים שהם עושים הם בסדר גמור ואין שום דבר רע באיך שהם מתנהגים.

 

שקר, לשון הרע, לעג וחנפנות – אלה ארבעה חטאים איומים שאדם לא זוכה לראות פני שכינה אם חלילה הוא חוטא בהם. הנשמה, על מנת להיות שמחה, צריכה להיות מחוברת ליוצרה. ועל ידי שנאהב את עצמנו לא רק שנזכה לקשר המיוחד הזה עם עצמנו, אלא גם נחייך כל היום ונאיר פנים לסובבים אותנו.

 

ואין דבר יותר גדול ושווה מזה בעולם!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה