לא יכולה לשחרר

מה עושים עם מטען רגשי מהקשר הקודם שצף ועולה חודשיים לפני החתונה, כזה שלא מצליחים להשתחרר ממנו? רחלי רקלס עונה לליאת, הכלה שבדרך.

5 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

רחלי היקרה שלום לך,
 
אני בחורה בשנות ה-20 המאוחרות, בעלת תשובה, וחודשיים לפני חתונה עם בחיר ליבי בעל תשובה אף הוא. העניין הוא, שלאחרונה עולים בי כל מיני רגשות זעם וכעס על בן הזוג הקודם שלי שבגד בי פעמים רבות בתקופה בה היינו ביחד, ואני מדברת על קשר של כמה שנים טובות. האמת, אני די מפחדת שהעניין הלא פתור הזה יהרוס לי בקשר החדש, במיוחד את חיי הנישואין ובעיקר בגלל העובדה שהבנתי שהוא חי את החיים הטובים למרות שפגע בי. השאלה שלי היא, למה אני תקועה עם מטען רגשי כזה בעוד הוא נהנה מהחיים וטוב לו?
 
מחכה לתשובה, ליאת.
 
ליאת היקרה שלום גם לך,
 
את צריכה קורס מזורז באמונה, ו-מ-ה-ר-!!! אבל קודם כל, הרשי לי לאחל לך מזל טוב לרגל נישואייך הקרבים.
 
בואי ניגע ברגשות האלה. זה בהחלט נורמאלי שדברים ישנים צפים בתוכנו מאי שם לפני שינוי או אירוע גדול בחיינו. המוח שלך מתכונן לעתיד ועושה כל שביכולתו לפתור עניינים מהעבר ולהיפטר מהם. באופן טבעי, את רוצה לפתור את העניין הזה הכי מהר שאפשר, וזה נפלא עוד יותר שאת מודעת לעובדה שהרגשות הללו פשוט מטרידים אותך. וזה אומר, שאת רוצה להתמודד איתם ולהמשיך הלאה במקום לקבור אותם אי שם בפנים. כי אם היית עושה דבר כזה, הם היו צצים מאוחר יותר תוך כדי חיי הנישואין והיו גורמים לנזקים לא מעטים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
האם הוא הבחור הנכון?
שניים זה  ביחד
בחור  ביישן
היא רוצה תינוק
 
בואי נמשיך הלאה. אז ככה, את עצבנית על האקס שלך ואת המומה. זו הסיבה שהוא האקס, נכון?
 
על פני השטח, החיים נראים לא הוגנים בעליל. האיש הרע נראה יוצא מנצח ומחויך אחרי שרצח, לפעמים פשוטו כמשמעו, ואילו הקורבן, הצד הטוב, נשאר ללקק את הפצעים ולסבול את הטראומה במשך זמן רב. הרב אליעזר רפאל ברוידא לימד אותנו שיש מושג כזה שנקרא מודעות רוחנית, שבלעדיו העולם הזה היה נראה לנו כמקום הכי אכזרי ולא הוגן ביקום. כשאנשים מסתכלים על ניסיונות ואתגרי החיים איתם הם מתמודדים בצורה שטחית, רק מבחוץ, הם נדונים למצב בו לעולם לא ילמדו מהחיים שום דבר. וגרוע מזה, הם מאשימים את אלוקים על כך שמעניש אותם בלי שום סיבה בגלל מה שהם חווים, או שהם פשוט שוכחים ממנו.
 
המסקנות השגויות הללו הן ההיפך המוחלט ממה שאלוקים מקווה ללמד אותנו מכל הניסיונות הכואבים שאנו חווים. וכאן האמונה נכנסת לתמונה. ישנו חוק רוחני של סיבה ותוצאה שכולם חיים על פיו, בין אם הם מבינים אותו או לא. וזה לא מה שאנשים נוטים לחשוב: אם אתה עושה משהו רע אז יקרה לך משהו רע. השקפת עולם זו חסרה את המודעות הרוחנית.
 
לעומת זאת, השקפת התורה והיהדות מגלה רחמים עצומים! את מבינה, ליאת, פעמים רבות אנחנו נמצאים במצבים שאנחנו מזיקים לעצמנו. הבעיה היא שאנחנו לא רואים את הסכנה עד שאנחנו נמצאים עמוק בתוך הבוץ שלה, ובהמשך לא רואים באופק את הדרך הכי מהירה וקלה לצאת ממנה. את יודעת, אנחנו כמו זבובים שנוחתים לרגע על מלכודת הזבובים של ונוס (צמח שטורף חרקים) ומתהלכים  להנאתנו על שני כפות העלים המרשימים כאילו היינו בטיילת, כלומר על מרכז הסכנה האיומה והקטלנית, אבל אנחנו לא מבינים את זה עד שהצמח המטורף הזה נועל עלינו את הכפות, נעילה קטלנית ללא ספק.
 
והנה הדבר הגדול: בורא עולם הוא אבא אוהב! הוא לא רוצה שניתקע במלכודת מוות ובטח לא במקום שאין ממנו דרך החוצה! לכן הוא שולח לנו מצבים מסוימים שמנערים אותנו מתרדמת הפייסבוק שנפלנו אליה, כדי למנוע תוצאות בלתי הפיכות שלא נוכל לתקן או לשנות! למשל, האקס שלך שבגד בך שוב ושוב – תארי לעצמך מה היה קורה אם לא היית יודעת שהוא בוגד בך, יכול להיות שהייתם מתחתנים, בהמשך כמה ילדים, ורק אז היית מגלה איזה נוכל ולוזר חסר ערך פירסט-קלאס הוא. זה מה שקרה לחברה שלי…
 
השם יתברך רצה שתראי איזה בן אדם לא ישר והגון הוא, אז הוא חשף את האקס שלך במלוא "זוהר" בגידותיו.
 
והאם יכול להיות שישנם דברים נוספים בסיפור הזה? אילו עוד שיעורים או מסרים בורא עולם מנסה להעביר לך וללמד אותך?
 
הנה הסיבה למה האמונה – האמונה שהכל מאת השם ולטובתנו הנצחית – היא כל כך מצילת חיים. כי עם אמונה את יכולה להשיג את הגישה הזו בצורה טובה יותר, במקום להפוך לקורבן כואב ומנוצל.
 
ליאת, אין לי מושג אם ידעת על הבגידות שלו וחזרת אליו אחרי שהבטיח לך הרים וגבעות וכמה זרי פרחים, או שלא ידעת בכלל והעניין התגלה רק כשהקשר ביניכם הסתיים, אבל העובדה שהוא אדם לא נאמן גורמת לי לחשוש שלא היית מאושר בזוגיות הזו. ואם זה המקרה, את יכולה לעשות התבוננות פנימית בתקווה שתצליחי להבין למה אפשרת לעצמך להישאר בקשר שלילי כזה. מה בורא עולם רוצה להראות לך על עצמך שאת בעצמך צריכה לשנות, האם לא הערכת את עצמך כראוי? אולי בורא עולם ניסה לומר לך, "ליאת היקרה שלי, את הרבה יותר טובה ממנו! צאי מהקיבעון שאת נמצאת בו! יש לי משהו הרבה יותר טוב בשבילך, תבטחי בי!…"
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לא שם בשבילה
כל יום מחדש
זוג טוב עושה שיעורי בית
סיפור הדרכה מהסרטים
 
הדרך הכי טובה לגלות את המסרים הסמויים בחיינו היא בעזרת התפילה  האישית (ההתבודדות כפי שרבי  נחמן מברסלב מכנה אותה). פשוט, לדבר  עם אלוקים על כל מה שעובר עליך, ולבקש ממנו עזרה  והדרכה. מכיוון שקשה לך לשחרר את הרגשות שמכאיבים לך, בקשי מאלוקים שיעזור לך לעשות את זה כדי שתוכלי להמשיך הלאה, רעננה ושמחה, ובעיקר – מוכנה לקשר עם בעלך לעתיד. והדרך היחידה לפתח ולחזק את האמונה שלך היא בעזרת השיחה עם אלוקים. אין שום דרך אחרת. אדם לא יכול לומר לעצמו 'אני מאמין שהכל לטובה' וללכת עם זה בחייו אם אין לו קשר חזק עם בורא עולם. וככל שהדברים מסתבכים ונהיים קשים יותר, אפילו הדברן הכי גדול מתגלה כמו חתלתול מיילל שבורח לפינה כשגל של התמודדויות ובעיות שוטף אותו, כמובן, אם אין לו אמונה.
 
זכרי דבר חשוב: התפילה האישית היא המפתח לאמונה! וזה אומר שלא נפסיק לומר תודה רבה לך בורא עולם! כי אמירת התודה על הכל! על הכאב, הקושי והאתגרים בחיינו, על המעברים והדמעות וכל הניסיונות – הכל לטובתנו הנצחית! וברגע שאומרים את זה בקול רם, ומאמינים גם בלי להבין, נראה איך הכל מסתדר לטובה. זה עובד וזה בדוק ומנוסה. ואת, וכל הגולשים, מוזמנים לנסות. אמרי תודה במשך חצי שעה כל יום (ותאמיני לי שיש על מה להודות וחצי שעה גם לא תספיק) ותראי ישועות נפלאות. אמרי תודה על העבר ותראי איך את מתקדמת בצורה מדהימה לתוך ההווה עם הפנים אל העתיד המקסים שמחכה לך.
 
ועוד דבר, לאלוקים יש את ציר הזמן שלו, ואפילו שנראה לך שהאקס עושה חיים משוגעים וטוב לו למרות שפגע בך ומי יודע בעוד כמה בחורות, על החוב הרוחני הזה יוגש לו חשבון לא כולל שירות. אבל זה לא משהו שצריך להעסיק אותך בכלל.
 
אגב הערה, גם לך ליאת וגם לכל הגולשים והגולשות – ראו במקרה של ליאת מסר חשוב מאוד: אל תיכנסו לקשרי זוגיות של מגורים משותפים מבלי להתחתן ולהגיע לתכלית והמטרה שלכם כזוג נשוי. מניסיון של פניות רבות אלינו, זוגות רבים שחיו אפילו עשר שנים פלוס נפרדו בטונים צורמים והטחות איומות. קשר שאין בו מחויבות הדדית, הבנה ואהבה, כבוד אחת לשני – התרחקו ממנו כמו מאש!
 
וכאן המקום להציע לכם את סדרת "וחיו באושר ובעושר" – הספרים הנפלאים ומשני-החיים של הרב שלום ארוש – לגברים בגן  השלום, לנשים חכמות  נשים, ולשניכם ביחד – שעריו  בתודה! ושיהיה רק בהצלחה!
 
ולך ליאת היקרה, אני מאחלת מזל טוב מכל הלב ושתזכי שאת ובעלך לעתיד לבנות בית יהודי לתפארת, בית שהשלום והשכינה ישכנו בו לנצח עם שפע של ברכות והצלחה. שלך, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

כ"ג תשרי התשע"ט

10/02/2018

כדיי לשחרר רגשות כועסים .צריך לעשות תהליך טיפולי ולשחרר את הכעס.הבעל שם טוב לימד אותנו שכדי תובנה תרד מה שכל לרגש צריך לנקות את הרגש מכעסים.ויש לזה טיפול .עד שלא עושים כלים טיפולים .מבינים השכל שהכל לטובה .אבל הרגש מאמן לקבל את זה .והפתרון לעבור תהליך טיפולי אצל מכוונות רוחניות שלמדו בשיטת בעשט.שיטה יהודית.בהצלחה

2. אורית

כ"ב תשרי התשע"ט

10/01/2018

בדיוק בזמן!!!

3. אורית

כ"ב תשרי התשע"ט

10/01/2018

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה