מפלים של הזדמנויות

אוהבים הזדמנויות? המאמר הזה בדיוק בשבילכם! בואו להכיר מפלים מסוג אחר שנפתחים בתזמון מדויק ואם תכינו עצמכם לתפוס את הרגע תוכלו למלא להגשים את מה שחלמתם!

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 14.03.21

זה מאמר לאלה שאוהבים לנצל הזדמנויות. נכון, כולנו מחפשים הזדמנויות, דלתות וחלונות שנפתחים לרגע ואנחנו נכנסים לתוכם ומודים על הרגע הזה כל החיים. ישנם חלונות הזדמנויות כלכליים, כמו לקנות את הדירה במקום הנכון ובזמן הנכון, או לקנות את המניות של החברה הנכונה בעיתוי הנכון, או לעלות על הרעיון לסטרט־אפ הבא שיכבוש את העולם. וישנם חלונות הזדמנויות אישיים כמו מציאת זוגיות טובה, ללמוד את הקורס הנכון – החלטות שמשנות את כל החיים לטובה.

 

אז לכל אלה שמחפשים הזדמנות טובה – יש כאן בשורה! מעגל השנה נקרא "מעגל", כי בכל פעם שחוזרים לתאריך מסוים בלוח העברי חוזרים לאותו מקום בדיוק, לאותה "תחנה" בזמן, לכן כל האירועים שקרו בנקודת זמן זו גם לפני מאות ואלפי שנים עדיין חיים וקיימים ומאירים באותה נקודת זמן.

 

יום ההולדת הוא לא ציון לאירוע שקרה לנו בשנה שבה נולדנו, אלא יש בו כוח של התחדשות בכל שנה מחדש.

 

ההבדל הגדול בין השנה המקורית שבה נולדתם או שבה התרחש המאורע, לבין כל שנה אחרת שבה אנחנו חוזרים לאותה נקודה הוא – שבשנה המקורית המאורע קרה בפועל, נולדתם בפועל, ואילו בכל שנה ושנה לאחר מכן – זה תלוי בעבודה שלכם, במשמעות ובהתייחסות שאתם מעניקים לאותו יום מיוחד. והעבודה שלכם היא לגלות, לחשוף ולנצל את הכוח המיוחד שביום זה.

 

כך הוא דבר ביום הנישואים. מדוע כל כך חשוב לבני זוג לעשות פעילות מחברת ומאחדת ביום הנישואין? מה זה משנה מתי התחתנתם, הרי זה כבר עבר? אלא שהמצפן הפנימי שבלב האדם מעניק לו את ההרגשה שביום זה אכן ישנו פוטנציאל גדול לחידוש ולחיזוק הקשר – אבל זה תלוי במעשים ובפעולות.

 

אותו דבר והרבה מעבר בחגים ובזמנים שבמעגל השנה היהודי, שהרי באותם ימים התחוללו מאורעות כבירים ששינו את פני ההיסטוריה, וכתוצאה מכך בכל שנה ושנה מתעורר אותו כוח מחדש ויש בהם הזדמנות לשינוי מוחלט של כל מציאות החיים של האדם באופן פרטי ובאופן כללי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עשרה צעדים לחופש

כיף לקום בבוקר

מחליפים משקפיים

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

פשוט, לזרוק את השכל

במקום שהשכל נגמר

זה לא מה שרואים

תמסור את עצמך

המקום שאין בו גבולות

 

חג הפסח בכלל וליל הסדר בפרט הם לא ציון למאורע היסטורי גרידא, אלא מעין "תחנות" בלוח השנה בהן כל אותם מאורעות שאירעו בעבר חיים וקיימים ומאירים ומשפיעים. העבודה שלנו היא לנצל את ההזדמנות ולמשוך על עצמנו את אותם מאורעות ולתת להם להשפיע עלינו בפועל, לשנות את החיים שלנו לטובה.

 

על זה מתפללים בתפילה: "והשיאנו את ברכת מועדיך" – בכל מועד וחג ישנה ברכה גדולה. מי לא רוצה ברכות? כולם רוצים. אבל זה לא בא באופן אוטומטי, צריכים להרים עיניים למרום ולבקש מאבא שבשמים "תן לנו לטעום את הברכה שבחגים, זכה אותנו שהחג הזה ישפיע עלינו את כל ההשפעות הברוכות שלו".

 

הסוד של חג הפסח

 

אבל לפני שמבקשים צריכים לדעת מה מבקשים, איזו ברכה טמונה בכל אחד מהימים הטובים. יש הרבה מה לדבר על הברכה העצומה של חג הפסח. אבל לפני הכל – הברכה היא הגאולה. כולנו רוצים להיגאל. ברור. כל דבר שמֵצֵר עלינו בחיים הוא גלות. כל צער, כל חושך, כל בלבול, כל קושי, כל הרגשה רעה, כל הסתר פנים – כל אלה נקראים גלות. בפסח ישנה ברכה מיוחדת ומושלמת של גאולה. כלומר, ישנו כוח לצאת מהעבדות, מהחושך, מהיגון, מהצער, מהמחלות, מהבדידות, ומכל הדברים השליליים בחיים שלנו.

 

אבל הברכה האמיתית היא לא רק הגאולה הטכנית, אלא לזכות לשורש של הגאולה. השורש של ברכת הגאולה הוא ברכת האמונה. גלות היא רק תוצאה – תוצאה של חוסר דעת, חוסר אמונה. אדם סובל לא בגלל הצרות אלא בגלל שאין לו דעת, חסרה לו התייחסות נכונה לתפקידו בעולם ולמשמעות של כל מה שעובר עליו. ברגע שזוכים להאמין ולדעת שיש תכלית ושהכל לטובה – כל צער מתבטל ונעלם., כל צער!

 

 

העבודה שלנו היא לנצל את ההזדמנות ולמשוך על עצמנו את אותם מאורעות ולתת להם להשפיע עלינו בפועל, לשנות את החיים שלנו לטובה…

 

איך נגאלנו בפסח? זה לא היה סתם שחרור של אסיר מהכלא. אסיר משתחרר כאשר תם הזמן שהוקצב לעונש שלו והוא יוצא לחירות, וזה לא משנה אם בתוך תוכו הוא באמת השתנה או לא. אבל גאולה היא עניין אחר. כדי להיגאל על ידי הבורא חייבים להיות מוכנים לגאולה, חייבים לעבור שינוי פנימי – לקבל דעת, לקבל אמונה.

 

עם ישראל קיבלו בפסח אור שמימי מופלא של אמונה, שערי דעת, שערי בינה, שערי הבנה, שערי הכרה במציאות הבורא, בהשגחה שלו, באהבה שלו לבניו האהובים. וההכרה הזו – זה מה שהכין והכשיר אותם לגאולה. זה השורש של הגאולה. ובכל שנה ושנה האור הנפלא הזה מתעורר מחדש ובעוצמה גדולה יותר.

 

ממלאים מאגרים באור

 

וגם אתם וכל בני משפחתכם, החברים והילדים – כולם יכולים לנצל את הימים הגדולים שלפנינו לקבל ברכה גדולה ומיוחדת שתאיר לכם כל פינה חשוכה בחיים, ברכה שתיתן לכם התייחסות נכונה לכל מהלך החיים שלכם, ברכה שתאפשר לכם להיגאל באמת ממצרים. כלומר, מכל המֵצרים הכלכליים, הבריאותיים, הנפשיים, הפסיכולוגיים והחברתיים.

 

איך? על ידי ברכת האמונה, שהיא הידיעה וההרגשה הנפלאה שהבורא נוכח בחיים שלכם ומשגיח על כל פרט, וההרגשה שכל החיים שלכם נמצאים בשליטתו לבד ושהוא רוצה שיהיה לכם רק טוב, הוא רוצה לגאול אתכם.

 

ובמי זה תלוי? אך רק בעבודה האישית שלכם.

 

בחג הפסח הקרוב נחזור לאותה תחנת זמן שבה הקב"ה פתח לראשונה את "מפל" האמונה, אורות של אמונה וגאולה שוטפים ויורדים מן השמים בלי גבול, והם ממשיכים לרדת בכל שנה ושנה. אבל כדי לשאוב מתוך הזרם האדיר הזה צריכים להכין דליים וחביות, לקחת ממקור השפע הגדול ולהשאיר אצלנו אוצרות יקרים.

 

את החביות מכינים על ידי התפילות. מילה בלשון הקודש נקרא "תיבה" כלומר קופסה, וכשמה כן היא: כל מילה היא כלי קיבול ואחסון שבכוחה לאגור ולנצור מהאור הנפלא שיורד בחג הפסח ולהביא ברכה אל בתינו למשך כל השנה כולה.

 

פסח כשר ושמח!!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה