מתכון ללביבות גבינה מלוחות

הכי קל שיש: מתכון לביבות גבינה מלוחות טעימות. לא רק לחג, הן גם מתאימות כארוחת בוקר או ארוחת ערב. מתכון מנצח של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 04.04.21

זמן הכנה: 30 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

לביבות הגבינה הן קרובות רחוקות של הפנקייקס, שאופייניות לרוסיה ולמזרח אירופה. יש להן גירסאות רבות, עם משחקים שונים בכמויות ובמרקמים – אחרי שתלמדו להכין אותן תתקשו שלא לערוך ניסיונות בעצמכם.

 

הן יכולות להיות מתוקות או מלוחות, אווריריות או דחוסות, ואפשר להגיש אותן כפי שהן או עם רטבים שונים, בליווי אבקת סוכר או פירות (כשהן מתוקות) או כמו בגירסה שלפניכם – עם שמנת חמוצה ועירית, שמוסיפות להן רעננות וטעם.

 

הגירסה הזו היא פשוטה להכנה, בעיקר אחרי שמתאמנים קצת, ומתקבלת עשירה בטעמים ואוורירית במיוחד, כמו ענן גבינה חמים וריחני. הן יכולות לשמש כתוספת מפתיעה לסופגניות או לביבות מתוקות, לטובת אלו שמעקמים את האף כי הם "לא אוהבים מתוק" ואפילו כבסיס לארוחת חנוכה קלה, עם סלט, יוגורט ולחם טוב.

 

המצרכים

 

כמויות ל-20-25 לביבות

 

1 חבילה גבינה רזה 250 גרם (כנען, טוב טעם וכדומה)

1 קופסת גבינה לבנה

6 כפות גדושות קמח תופח

2 ביצים

3 כפות גבינה קשה מגוררת דק (פרמזן, קשקבל, עמק או אפילו פטה/בולגרית)

 

קורט או שניים מלח, פלפל שחור

 

להגשה: שמנת חמוצה, כמה גבעולי עירית

 

אופן ההכנה

 

1. טורפים את הביצים, מוסיפים את הקמח ומערבבים, מוסיפים את הגבינות והתבלינים ומערבבים היטב. מניחים בצד ל-5-10 דקות.

 

2. מחממים מעט שמן במחבת נון סטיק (טפלון / קרמית / אינדוקציה) ומטגנים לביבה אחת: לוקחים כמות של כף אחת ו"הופכים" אותה אל המחבת. התערובת תיצור גבעה קטנה שאותה נשטח כשנהפוך את הלביבה לצד השני. מטגנים את הלביבה יפה משני הצדדים, מעבירים לצלחת עם נייר סופג ונותנים לה כמה דקות להתקרר. טועמים ומתקנים תיבול.

 

זה גם הזמן לשחק קצת עם המרקם – אם התערובת ניתקה בקושי מהכף אפשר להוסיף לה כף או שתיים של חלב. אם היא החליקה ממנה בקלות-יתר אפשר להוסיף כפית או שתיים של קמח.

 

3. מטגנים את שאר הלביבות. שמים לב שהמחבת לא מתחממת מדי והלביבות מספיקות לקבל כמה דקות טיגון מכל צד לפני שהן משחימות (אחרת הן יהיו לא-עשויות מבפנים). בין כל שני סבבים של לביבות אפשר להוסיף מעט שמן למחבת. בסיום הטיגון מעבירים לצלחת עם נייר סופג ומכסים בעוד שכבה של נייר מעל ללביבות כדי לספוג היטב את עודפי השמן.

 

מגישים עם שמנת חמוצה ועירית קצוצה.

 

טריק לעירית: במקום לקצוץ עם סכין אוספים כמה גבעולים יחד וחוזרים במרווחים של 1-2 מ"מ ישירות מעל לצלחת עם הלביבות.

 

בתיאבון!

 

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה