על שמחה והמזלג שלכם

איך קשורה השמחה למזלג שלנו? או יותר נכון למה שנמצא עליו? פשוט מאוד, הדרך בה אנו מסתכלים על האוכל. גדליה פנסטר, מרצה בנושא הגשמה אישית, על השמחה והמזלג.

2 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

אוכל.

 

הוא טעים, אבל גם משהו שאוהבים לדבר עליו.

 

בעצם, חייבים לדבר עליו.

 

האם קרה לכם שאכלתם, נניח, הרבה עוגיות, סופגניות, ג'אנק, רק כדי לגלות שבסוף נשארתם חסרי כל, כלומר כוח ואנרגיות? או חלשים בלי מצב רוח ועם רצון לישון במשך היום?

 

זה די מוזר, אתם יודעים, שהאוכל שאתם אוכלים הוא למעשה מה שאמור לתת לכם בוסט של אנרגיות ומרץ, אבל בפועל עושה את האפקט ההפוך…

 

למה זה קורה?

 

ובכן, קודם כל זה קורה בעיקר כשהאכילה מופרזת. האוכל שאנו אוכלים לא רק שהוא משפיע על הבריאות הפיזית שלנו, אלא משפיע מאוד על איך שניפתח לרעיונות ומושגים כשננסה לגעת בממד הרוחני שלנו.

 

ישנן הרבה הוראות בתורה המכוונות לכל אספקט בחיינו, אולם לזו של "ונשמרתם" – הדאגה לגוף, אנו פחות מודעים או מתייחסים ברצינות.

 

הגוף הוא הכלי לאחסון הנשמה שלנו במסעה בעולם הזה. מסע של חיבור למהות הרוחנית שלנו עם הפיזי של ממד זה – הוא תמצית ההתמודדות האנושית. וההתמודדות זו, שהיא סוג של מאבק בין הרוחני לגשמי, יכולה להתכווץ אם נפגין מודעות לאוכל שאנו מכניסים לפה. וגם, על ידי ההבנה של איך בחירת האוכל היומי שלנו משפיעה על כל תחומי חיינו.

 

כידוע, 60% מהמערכת החיסונית שלנו ממוקמים במערכת העיכול, דבר הממחיש את הרעיון שהיכולת שלנו להתמודד עם מחלות קשורה בצורה ישירה לאוכל שאנחנו אוכלים. אם אדם לא מזין את עצמו בצורה נכונה ובריאה הוא יהיה יותר רגיש ופגיע למחלות, וכתוצאה מכך ימנע מלממש את מקסימום האנרגיות שלו. אותו רעיון מתאים לאכילה מעבר לנקודת השובע.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הרמב"ם ממליץ

כושר בחמש

מה בתפריט?

העיקר הבריאות, והסבלנות
16 סיבות לאכול נכון
חושבים חיובי, חיים בריא

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

 

ישנם מחקרים המצביעים על קשר בין שינה על בטן מלאה לחוויית סיוטים במהלך הלילה. המעניין הוא, שהרפואה הרוחנית למניעת סיוטים היא יום של צום… וצום, כידוע, הוא דרך נפלאה לספק לנשמה את הדברים הנכונים לה על ידי התגברות דרישות הגוף לאוכל, ועל ידי זה יותקן האוכל שהזיק לגוף.

 

למה אנחנו אוכלים הרבה?

 

אכילה מופרזת לרוב נובעת מלחץ וחרדות. אכילת אוכל שטעים וערב לחיך שלנו יוצרת תחושה של כאילו שמחה, כזו שהמוח פעמים רבות מתקשה לסרב לה במיוחד בזמנים בהם אנו חווים קשיים.

 

 

הקשר בין השמחה לגוף ונשמה בריאים נמצא על קצה המזלג שלכם…

 

ההבנה הראשונה והבסיסית – שהקב"ה אוהב כל אחת מאיתנו וכל מה שקורה לנו בחיים הוא השתקפות של אהבה זו – תסייע לנו קודם כל להיות שמחים באמת. בהמשך, אף להשפיע על הרגלי האכילה שלנו.

 

נקודת אמונה זו תוביל אותנו גם לבהירות ולשלוות הנפש. ושזה יקרה, נוכל לבחור באוכל בריא ומזין יותר וכך הגוף יקבל את המזון הנכון לו על מנת לתפקד בצורה טוב יותר, ליצור מומנטום של שליטה עצמית, דימוי עצמי חיובי.

 

ויותר מכל, להשכנה ההרמוניה והשלום בין הגוף לנשמה.

 

והנה, בצורה קצרה וקולעת, הקשר המיוחד בין השמחה לקצה המזלג שלכם…

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה