עסקה כפולה

עסקה כפולה: יש עסקאות שאי אפשר לבצע אבל כאן מדובר בעסקה כפולה ומשתלמת במיוחד כשהיא נוגעת לבריאות שלנו. רחלי רקלס על הדיל הכי טוב בעיר!

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 16.03.21

במקום בו אני גרה רוב התושבים הם אנשים שומרי תורה ומצוות. אנשים נפלאים שמשקיעים בילדים, בשלום הבית שלהם, בבתים מטופחים, גינות ירוקות… רק לא בכושר הגופני שלהם. ואני לא מדברת על כמה קילוגרמים בודדים, אלא על הרבה יותר. גם ילדים סובלים מעודף משקל, וזה פשוט כואב. 

 

בטבלת חישוב פשוטה ונוחה שתמצאו ברשת, תוכלו לחשב את מסת השומן bmi ולראות היכן אתם אוחזים. מבטיחה לכם שברגע שתיגעו בנקודה הזאת (שלא פעם גם קצת כואבת) תגלו איזה חדורי מוטיבציה ומלאי מרץ תהיו.

 

מגפת ההשמנה מתפשטת וגדלה כל הזמן ופוגעת במדינות רבות מסביב לעולם. אבל מה שמפריע לי בעיקר הוא שאנשים לא משקיעים בעצמם, אפילו עשר דקות ביום!, לטיפוח הגוף. ואני לא מדברת על עניין החיצוניות והיופי, אלא דווקא בזה הנוגע לבריאות שלנו – פעילות גופנית שמועילה ומרפאה. 

 

לגבי האנשים בסביבתי, נראה לי שהם שמים את כל הפוקוס שלהם בעיקר על העניינים הרוחניים, כמו מתעלמים מהעובדה שהם יצורים פיזיים שחיים בעולם הפיזי-גשמי. כל כך כואב, ואפילו מטריד במקום כלשהו, שאנשים חיים את גישת ה״זה או זה״, ולא חושבים שיכול להיות איזון בריא בין לחיות בעולם הגשמי עם העולם הרוחני. 

 

אני אישה שומרת תורה ומצוות, אמא לחמישה בנים מקסימים, ואני מגיעה לחדר כושר 3-4 פעמים בשבוע. אני חברה בקבוצת נשים שנהנות משיעור זומבה שבועי. אני לא אוכלת ג׳אנק, חוץ מיום אחד בו אני מרשה לעצמי ׳לרמות׳ קצת. ובגיל 39 אני מרגישה שאני בכושר הכי טוב שחוויתי אי פעם בחיי. אני חזקה, מלאה באנרגיות, עם ביטחון עצמי נפלא, והכי חשוב – שמחה!

 

הקשר שלי עם בורא עולם לא ידע ימים יפים יותר והוא גדל מיום ליום. אני יודעת גם שההרגשה הנפלאה הזו, לפחות חלק גדול ממנה, נובעת מהעובדה שאני שומרת על הכושר הגופני שלי. אנשים כמו הרב ברוידא ואני  מהווים דוגמאות טובות לאנשים שחיים טוב עם שני העולמות. ולא רק שזה אפשרי, כך אנחנו צריכים לחיות!

 

מאמרים נוספים בנושא:

פעולות פשוטות לבריאות טובה

טבעי הכי בריא

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

זה הכרחי, כושר רוחני!

פרופסור שמחה

מה יעשה אותי שמח?

 

אני לא יודעת איך ומתי הפילוג בין הרוחני לפיזי התחיל בכלל, אבל זה חייב להשתנות. להזנחת הגוף יש מחיר לא קטן. אני מאמינה שהדרך הטובה ביותר להיות, ולהרגיש, רוחניים ומוארים ומחוברים לבורא עולם מתחילה בדאגה לבריאות שלנו. 

 

בואו ניכנס לעובי הקורה לרגע. הגוף הוא הכלי לנשמה שקיבלנו וכולם יודעים את זה. ואם כך, למה אנשים רבים לא דואגים לגוף שלהם? מה הקטע של לקנות טונות של סוכר על כל גווניו, להיות מכל למרכיבים האיומים האלה שמתחזים לתזונתיים ובריאים בגוף שלנו? 

 

זה שובר לי את הלב לראות עגלות עמוסות במלא ג׳אנק וקצת מלפפונים ועגבניות. אתם כמה פעמים אני שומעת סיפורים של אנשים שחולים בכל מיני מחלות כמו כולסטרול וסכרת שהמרכיבים "התזונתיים" למיניהם הם הגורמים העיקריים לחולי שלהם?

 

אם תרצו, יש לי גם ניסוח קצת יותר חזק לעניין: למה אנחנו בוכים לבורא עולם על הבריאות בזמן שאנו מזניחים את הגוף שלנו? הרי יש באפשרותנו למנוע מחלות רבות על ידי הימנעות מאכילת דברים לא בריאים, לא להכניס חומרים כימיים ורעילים לגוף שלנו, להיפטר מהסוכר והחומרים המשמרים למיניהם, להעניק לגוף לפחות עשר דקות ביום וליהנות מבריאות טובה ולשמור על המערכת החיסונית שלנו.

 

מה אנחנו רוצים מהבורא? למה אנחנו מתלוננים בפניו על בעיות בריאות שבידיים ובפה שלנו הבאנו אותן על עצמנו? האם יש יד שמימית עלומה שיורדת משמים ודוחפת לפה שלנו את חתיכת העוגה השלישית, בטענה שאנחנו מכבדים את המארחים או השבת ולא רוצים לפגוע בהם? האם זה לא יהיה מכובד יותר אם נשמור על אורח חיים בריא?

 

תארו לכם שאתם נותנים לחבר קרוב לליבכם גביע קידוש יקר מאוד. והוא, בטיפשותו, במקום לתחזק את הגביע כמו שצריך היה ממלא בו שתיה מתוקה מלאה בסוכר ועוד כמה דברים לא בריאים, מפיל אותו לרצפה, לא מנקה אותו לפי ההוראות ומזלזל בו, איך הייתם מרגישים? ולא רק, הוא עוד היה בא אליכם בטענות ואומר שזאת אשמתכם!

 

הגיע הזמן לחבר את שני העולמות האלה שוב. אם אנחנו רוצים נשמה בריאה, אנחנו צריכים גוף בריא! ולא משנה כמה רוחניים אתם חושבים שאתם אם לגוף נכנס ג׳אנק, סוכרים ואפס תחזוקה נכונה, אתם לא מעניקים לכלי השמימי שלכם כבוד ואכפתיות שהוא ראוי להם. במקרה כזה אין אל מי להפנות את האצבע המאשימה חוץ מאל עצמנו.

 

אם אנחנו רוצים לתחזק קשר עם הבורא ולהעצים אותו, תעשו משהו חכם וכנסו לכושר. תנו לגוף את התזונה הנכונה, הירשמו למכון כושר או עשו זאת מהבית, מה שנוח וטוב לכם, העיקר תתחילו עם משהו. 

 

נכון, לפעמים בא להתפנק קצת עם מה שאנחנו מכירים ואוהבים, אבל לא על בסיס קבוע. זה מרשם בדוק למחלות מאוד לא רצויות שאת כולן יש ביכולתנו למנוע.

 

חורף בריא וים של בריאות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה