ט"ז באייר תשע"ט / יום שלישי 21 מאי 2019 | פרשת השבוע: בחוקותי
 
dot  הוסף למועדפים   dot  הפוך לעמוד הבית  
 
   
    הירשם    |    התחבר
  
    החשבון שלי     מעקב הזמנות     עזרה
 
 
  המדינה שלי:  
  ארצות הברית   
 
   שפה:  
  עברית   
 
   המטבע שלי:  
  דולר ארה"ב   
 
   
עמוד הבית ברסלב יהדות משפחה וזוגיות חגים ומועדים רוחניות חברה סיפורים מהחיים
   הכרות ונישואין     הורים וילדים     משפחה ובריאות     ברסלב ילדים             
 
  הצג את כל הקטגוריות...  
 
 
 
משפחה ובריאות  
 
דף ראשימשפחה וזוגיותמשפחה ובריאותפעולות פשוטות לבריאות טובה
 
  חיפוש מתקדם
   מאמרים
 
   חיפוש
 
            
 

פעולות פשוטות לבריאות טובה    

פעולות פשוטות לבריאות טובה



בריאות, הקלה, שמחה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם פעולות פשוטות לבריאות טובה על פי שיטתו ועצותיו של הרמב"ם, גדול הרופאים בכל הדורות.

 



התחשבות בטבע שלנו תביא לבריאות, לריפוי והקלה, היגיינה פיזית, היגיינה נפשית, היגיינה רוחנית – פרמטרים חשובים המאפשרים לנו להגיע לאיזון. וכמובן, תשומת לב לאזורי חולשה המרחיבה את הריפוי.

 

הנה כמה עצות מעשיות מגדול הרופאים – רבי משה בן מימון, הרמב"ם זיע"א, בצורה קצרה ומתומצתת.

 

פעילות תזונתית

 

מתי אוכלים? כאשר מתעוררת תחושת רעב. כמה אוכלים? עוצרים את האכילה לפני "שמתפוצצים" משובע. עדיף להישאר מעט רעבים על מנת שהקיבה לא תימתח יתר על המידה ותוכל לעכל את המזון. איך לאכול? טוב ללעוס את המזון היטב בפה. להימנע מלאכול בחיפזון ו"לבלוע" אותו.

 

נכון יהיה לשבת לאכול בתשומת לב וריכוז. מה לאכול? בכל ארוחה יש לאכול תבשיל אחד ולידו אפשר ירקות חיים או מבושלים. אין צרוך בכל אבות המזון בארוחה אחת. איפה לאכול? עדיף בבית. למעט אכילה בחוץ, כי סביר להניח שבמקומות כאלה משתמשים בשמן זול או שאינו עולה בקנה האחד עם הבריאות. בחורף טוב לאכול תבשיל חם. טוב להימנע מלאכול כשלוש שעות לפני השינה.

 

פעילות פיזיולוגית

 

שינה בלילה מטיבה עם הגוף ועם הנפש. שינה תורמת למערכת החיסון, היא משפיעה על הכוח הנפשי, הכושר המנטאלי והבריאות. חוסר שעות שינה ועודף שעות שינה מזיקים הם. זמני השינה העדיפים הם שינה המתחילה בשעות הערב וקימה בזריחה. בתקופתנו בה אור הניאון שולט, זה משתנה. בכל אופן, שינה בין עשר בלילה לשתיים לפנות בוקר תואמת לתהליכי הגוף וחיונית להבראה, לבריאות ואריכות ימים. צורת השינה – עדיף להירדם על צד שמאל ולהתעורר על צד ימין.

 

פעילות פיזית

 

פעילות גופנית נחוצה ואין טוב ממנה לבריאות! גם מי שאוכל מאכלים מזיקים, אם יעשה פעילות גופנית הנזק יקטן. פעילות מתונה, קבועה, ולהתמיד בה עד שחום הגוף וקצב הנשימה יגברו. הליכה בשמש של הבוקר או של אחר הצהריים בריאה מאוד. רצוי ללבוש בגדים נוחים ורפויים המאפשרים לזיעה להתאדות. היגיינה ורחצה הם מדרכי הבריאות - רחיצת הגוף ורחיצת השיניים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

 

פעילות מוחית

 

טוב להגביר תרגול מוחי, למידת מילים חדשות, חידונים, תשבצים, תרגילי זיכרון, תרגילי חשבון, האזנה לאנשים יצירתיים, למידה, שמיעת מוסיקה, התנסות בתחומים חדשים ולא מוכרים, להשתתף בשיעורי תורה. בתקופתנו כדאי להציל את המוח מהתנוונות הנגרמת ממחשבון, ממשחקי מחשב, מרישום מספרי טלפון בזיכרון של הסלולארי, מצפייה רבה בטלוויזיה וכדומה. טוב לתת תשומת לב לדפוס חשיבה יצירתי.

 

פעילות תעסוקתית

 

הנהגות חיים נכונות מיטיבות ומבריאות. ניהול חיי העבודה והממון וניהול משאבי כוח האדם שבבית. ניהול נכון עם סלחנות ואמונה. ניהול עם האצלת סמכויות כדי להקל על מאמצים יומיומיים. גם שעות העבודה צריכות להיות במינון נכון. לפי הרמב"ם, 1/3 יום מוקדש לעבודה. השקעה כספית מאוזנת, חיי יושר ותעסוקה שתיתן רגיעה, גם אלה בגדר פעילות תעסוקתית בריאה ומאוזנת.

 

פעילות נפשית

 

תחושת שייכות לבית או לקהילה תורמת לבריאות ומסלקת תחושת בדידות. פעילות מיטיבה התורמת לחברה משפרת את ההרגשה. התעסקות בדברים נעימים, קריאת ספרים, נגינה, סדר וניקיון, הגשמת חלום – אלה דברים שמוסיפים בריאות. גמישות נפשית וענווה גם הן טובות מאוד.

 

פעילות רגשית

 

מטרה ויעד משפרים את המצב הרגשי. פעילות פיזית וחברה חשובים למצב הרגשי של האדם. פעילות ותעסוקה מפחיתות מתח ולחץ, וגם הן חשובות להרגשה. שחרור וביטוי רגשות במקום לצבור אותם מעולים לבריאות. סלחנות והורדת רף הביקורתיות טובים מאוד להרגשה.

 

פעילות חברתית

 

סבר פנים יפות, להעז להכיר אנשים חדשים, להתעניין באחרים ולא רק בעצמנו, לכנס סביבנו חברה חיובית. גם הקשבה לחברים, נתינה, ביטוי גלוי ודיבור אמיתי הם הדרך לחברה חזקה.

 

פעילות רוחנית

 

חיים רוחניים קובעים את בריאות האדם! תפילות בציבור מוכר, מעשה טוב, אמירת תהלים במחויבות חברתית משותפת, לימוד יהדות על כל רבדיה בקבוצת לימוד, לימוד בחברותא, ניגונים ושירה ביחד, התבודדות, התבוננות ומדיטציה – כל אלה ועוד תורמים לבריאות גדולה!

 

הבריאות אינה דבר רחוק או בלתי מושג, היא אוסף של פעולות פשוטות וקבועות שנמצאות בהישג ידו של כל אדם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com





תגובה למאמר    תגובה למאמר
   הצג מאמרים נוספים של עדנה קדוש
   חזור לדף הבית של משפחה ובריאות




לראש המאמר    לראש המאמר       שלח לחבר    שלח לחבר          שתף       גרסת הדפסה    גרסת הדפסה


 הצטרפו לרשימת התפוצה הצטרפו לרשימת התפוצה
 
 
  
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל מדי שבוע את רשימת המאמרים החדשים באתר. המנוי חינם וניתן לביטול בכל עת. הקליקו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם.

   

 מאמרים נוספים בנושא זה מאמרים נוספים בנושא זה
 
 


  0 תגובות למאמר זה     

הוסף תגובההוסף תגובה    הוסף תגובה    

 
 
  
יעמדו על הברכה    ולהבדיל לע"נ:
  
 
מה אנחנו עושים ואיך אתם יכולים לעזור?
 
אין אנו פועלים לשום מטרות רווח ואיננו נתמכים משום גוף או ארגון.
כל פעילות האתרים נועדה אך ורק כדי לזכות את הרבים ולעזור לכל הפונים אלינו.
 
לחץ כאן כדי להיות שותף
  
 
 
 מבצעי היום בחנות מבצעי היום בחנות
 
 
 
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 
 
  •  
  •  
  •  
     
  •  
     
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 הכי מדובר הכי מדובר
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 הכי נקרא הכי נקרא
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 Facebook Facebook
 
 
 
 רשימת תפוצה רשימת תפוצה
 
 
 
הכניסו כתובת:   
 
   
 

 
 



  
 
 
פתח ארגז כלים