רוצים להצליח? תעלו במדרגות!

הצלחה ומדרגות זה שני דברים שהולכים יחד. איך? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מסבירה שתואמות זה שם המשחק והדרך הנכונה והבטוחה להגיע לפסגה. תנסו!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

אז מה המצב אצלכם?

 

עד כמה חשובה לכם המשפחה? הזוגיות? התזונה? הבישול הביתי? פעילות גופנית? קריירה? חברים? שעות פנאי? התפתחות אישית? מצב כלכלי טוב? והרשימה עוד ארוכה…

 

ומה אתם עושים בשביל זה?

כמה זמן אתם מקדישים לזה?

 

תואמות, זה שם המשחק.

 

ומה זה אומר?

 

תואמות, זו ההתאמה בין הערך שאנחנו רוצים לבין הזמן שאנחנו מקדישים לו. תואמות, זה לחיות באופן מעשי כמו שאנחנו חשים ורוצים. אם יש פער בין הרצון לשגרת החיים, הרי שזה יוצר קונפליקט ותחושה לא נוחה. לכל דבר חשוב נקדיש זמן ומעשה.

 

למדתי שהטוב ביותר זה להתמקד במשהו אחד, ולצעוד בו. צעד אחר צעד, מדרגה אחרי מדרגה, כי אין מעלית ישירה להצלחה.

 

למדתי גם, שזאת המשמעות של לקיחת אחריות. והאחריות לדברים שאני רוצה נמצאת רק אצלי.

 

אחריות, היא לא מטלות ויעדים, מטרות ועול שיש לעשות. אחריות, היא תשומת לב לדבר אותו אנחנו רוצים. אם לא הצלחתי, זה לא אומר שאני 'כישלון'. מה כן? רק דבר אחד – שלא נתתי לזה תשומת לב. הסחתי את דעתי מהרצון שיש לי למשהו אחר. ואת זה קל לתקן, נכון? זה פשוט, להחזיר את תשומת הלב כמו קרן לייזר ממוקדת לכיוון שאנחנו רוצים.

 

כי על מנת לצמצם את הפער בין החיים במציאות ובין החיים שרוצים, יש צורך באנרגיה. ומהיכן מגיעה אנרגיה? מרגשות חיוביים. הם מטעינים אותנו ונקראים אנרגיה נותנת. לעומתם, רגשות שליליים שואבים אנרגיה ולכן הם נקראים אנרגיה לוקחת.

 

מאמרים נוספים לנושא:

יש סוד להצלחה

מרשם להצלחה

מי ערב להצלחה?

סוד ההצלחה

מקדם ההצלחה של רבי נחמן

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הצלחה באה עם עבודה

חמישה צעדים להצלחה

רק השמחה!

אנשים שמחים

תודה. הכי פשוט.

 

במקום להעיר, אפשר להאיר, להודות, להכיר בטוב ולאסוף רגשות ומחשבות חיוביות. אך כמו תמיד, המפריעים למיניהם יחפשו כל דרך ופתח לאפשר לנו להגיע למצב של איסוף רגשות ומחשבות חיוביות. כמו מי? תרשמו לכם: התלונתיות וקבלת הדברים כאילו הם מובנים מאליו ולא ניתנים לשינוי.

 

בנקודה זו היהדות מביאה לנו בשורה נפלאה: לא משנה כמה שליליות אתם מחזיקים ברגשות ובמחשבות, לא משנה אם אחרים חושבים עליכם דברים שליליים ואם אתם מרגישים שלא מעריכים ולא אוהבים אתכם, גם לא משנה שבמשך שנים רבות התנהגתם לא יפה או בצורה שאחרים לא אהבו, ואפילו אם אתם מרגישים שיש עליכם סטיגמה של תכונות שליליות – כל אלה לא חשובים אל מול הבשורה היהודית: לא משנה מה היה – משנה מה תעשו מרגע זה והלאה!

 

כשאדם עושה שינוי, כשעושים "תשובה", לא נשארים במקום של האשמה עצמית או של הסובבים, אלא מתנקים ממש. יצירת עתיד חדש מוחקת את העבר. בנייה של שינוי ועתיד טוב זה כמו למחוק משהו במחשב בלי יכולת לשחזר אותו. לעשות תשובה על המעשים שלנו זה כמו להיוולד מחדש. מה שנעשה בשנים הבאות יקבע מי אנחנו, ולא מה שעשינו בשנים הקודמות.

 

כי העבר אין, העתיד מניין, אך ההווה עדיין. יש לנו רק את עכשיו, את ההווה.

 

איך מוחקים עבר?

 

כשאנחנו בהווה ומייצרים עתיד, כלומר מסתכלים קדימה אל משהו טוב יותר, מתוקן ויפה. החדש מוחק את הישן. הנה לנו סטיקר מעניין ומחזק שצריך להדביק אותו מולנו כל הזמן. לא משנה מה היה – משנה מה אעשה מהיום והלאה!

 

כלומר, אנחנו יכולים למכור ולשווק את המוצר שאנחנו רוצים, והמוצר הוא – אני. או, שאנחנו יכולים ליצור חיים שאנחנו רוצים… אלו מילים של 'ניו אייג'' שכביכול נראות שטחיות, אבל היהדות מלמדת אותנו שיש לנו הזדמנות כזו בכל רגע בחיים. ראיתי מוצר שלא הלך טוב במכירות, שינו לו מרכיב אחד או שניים ואריזה חיצונית ופתאום המכירות שלו עלו פלאים.

 

ככה זה גם בני אדם, שינוי של מרכיב אחד, התנהגות חיצונית חדשה, אלה דברים שיכולים להביא לטוב גדול.

 

אין מעלית ישירה להצלחה, תצטרכו לעלות במדרגות.

 

וכשעליכם לבחור בין להיות צודקים ובין לעשות טוב, בחרו תמיד לעשות טוב! זה בדוק, מנוסה ומוצלח.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה