שפת האהבה

אם אתה אומר לאשתך "אני אוהב אותך", תן לה לפחות חמש סיבות למה אתה אומר את זה. למה? כי ככה מדברים בשפת האהבה! יהודית חנן על השפה הכי מדוברת.

3 דק' קריאה

יהודית חנן

פורסם בתאריך 17.03.21

את כוחן של מילים אי אפשר לתאר ולקפל בשום ספר, כל שכן מאמר.

 

לדיבור נכון, מיומן וטוב, יש השפעה עצומה על הקשרים הכי עמוקים, כל שכן על אלה היומיומיים. מילה כנה של עידוד או תודה יכולה להיות מתנה גדולה ונפלאה מאוד עבור המקבל אותה, וזה שנותן אותה קוצר בהמשך את הפירות שלה.

 

היכולת לתקשר בצורה אפקטיבית יכולה גם ליצור סביבה אוהבת ומגינה בכל מקום שאדם נמצא, ובעיקר, בחיי הנישואין שלו.

 

מחמאות.

 

על כוחה של מילה זו אני רוצה לכתוב.

 

מחמאות הן מרכיב חשוב מאוד במידת השמחה בבית ובאהבה בין איש לאשתו. ילדים שואפים למחמאות כנות, וקשרי חברות מתעצמים עם כל פידבק חיובי שנאמר בהם.

 

הערכה ווקאלית, זו הבאה באמצעות הדיבור שלנו, יכולה לדחוף את גלגלי היום של כל אחד מאיתנו! של הפקיד, של נהג המונית, של המוכרת בסופר, של הרופא. וכן, אפילו של הכלב שלנו.

 

שני צעדים

 

הצעד הראשון בנתינת מחמאה אמיתית וכנה הוא – לפתח מודעות גבוהה מאוד לאנשים סביבנו ורגישות לטוב שהם עושים.

 

הצעד השני הוא – ללמוד לבטא ולהביע את עצמנו בצורה ברורה, לא בדיבור כולל אלא פרטני, תוך שימת לב למה שקורה מסביב.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אנחנו אוהבות מחמאות

אין כמו מחמאה
מה שאישה רוצה
הבעל שאני צריך להיות

סוד הזוגיות המוצלחת
מועסקים לנצח
זה מרפא את הכל

 

לא מזמן טיפלתי בזוג מקסים. הבעל, ג'קי, היה החלק העיקרי בטיפול לקראת זוגיות נפלאה בין השניים. ג'קי מאוד אוהב את אשתו, אבל הוא כל כך הזיק לקשר ביניהם על ידי הכעסים והמילים הקשות כלפי אשתו. אחרי שלמד את הספרים – הראשון: בגן השלום של הרב שלום ארוש, מדריך נפלא לזוגיות אמיתית! והשני: הדרך לשלווה של הרב אליעזר רפאל ברוידא (כרגע רק בשפה האנגלית), כולל טיפול ואימון באמונה, ג'קי למד להגיב אחרת לאכזבות והלחצים שתופסים אותו מדי פעם בחיים. עם המודעות שכל מה שקורה הכל מאת השם ושאנחנו כאן כדי לתקן את מידות הנפש שלנו, זווית הראיה שלו על העולם השתנתה פלאים. ג'קי הפך לאדם מאוד חיובי וכבר לא מרגיש שהוא קורבן לכל דבר. הוא כבר לא משתלח באשתו כשדברים לא קורים כפי שהוא רוצה.

 

ג'קי עובד קשה כדי להחליף את דרך הדיבור הישנה שלו עם קול של ענווה והכרת הטוב על כל הברכות שיש לו בחייו, כשהעיקרית בהן היא אשתו המסורה.

 

באחד המפגשים שהיו לנו, ג'קי אמר לי שהוא באמת מנסה להחמיא לאשתו אבל לא נראה שהיא מתלהבת מהן.

 

"תן לי דוגמה למחמאות שאתה נותן לה", ביקשתי ממנו.

 

"במוצאי שבת פניתי לאשתי ואמרתי לה, 'תודה לך על השבת הנפלאה'…"

 

הכל בסדר עם זה, נכון?

 

אז זהו, שזה ממש לא בסדר. נכון, זו התחלה טובה ונפלאה, אבל כמחמאה – חסר את הצעד השני – לרדת לפרטים הקטנים ולהביע אותם. זו מחמאה כללית למוצאי שבת, אחרי 24 שעות שהכינו וטרחו בשבילכם. אין פה שום פידבק שמופנה באופן ישיר לאדם שמקבל את המחמאה. כדי להחמיא עם יותר משמעות צריך לומר:

 

"העוף היה ממש טעים. תודה לך. אהבתי את התבלינים ששמת בו".

 

"מאוד נהניתי מהאורחים שהזמנת, הזוג הזה היה באמת מעניין. תודה לך על התוספת המעניינת לשולחן השבת".

 

"זה היה נחמד לחוות שבת כזוג לבד, לשם שינוי".

 

"הרעיון שלך לצאת לטיול קצר אחרי האוכל בערב היה מדהים, אנחנו צריכים לעשות את זה יותר".

 

אלו מחמאות ספציפיות ואינפורמטיביות שיכולות להוביל בקלות לשיחה קולחת ונעימה. ומעל לכל, הן מראות לאשתו של ג'קי שהוא אכן שם לב לפרטים הקטנים. הוא מודע למאמצים שלה להכין את השבת הכי נעימה וכיפית לשניהם. מאמצים ליהנות מחוויית השבת. ואין דבר יותר מחמיא מזה!

 

לימדתי את ג'קי לגבות כל מחמאה שהוא נותן לאשתו בצורה ישירה. למשל, כשהוא אומר לה שהיא נראית טוב, הוא יכול להוסיף שהוא אוהב את החולצה שהיא לובשת וכן הלאה.

 

מחמאה מסוג זה מאפשרת לה לדעת שהוא באמת מסתכל עליה ושם לב לכל מה שקשור אליה, למאמצים שלה ולכל מה שהיא עושה כדי שיהיה טוב לשניהם, שהרי הכל ראוי להערכה.

 

כשגבר אומר לאשתו "אני אוהב אותך", הוא צריך למנות לפחות חמש סיבות למה. כי כמה נעים לאישה לשמוע מבעלה את הסיבות שגורמות לו לאהוב אותה. גם נשים מוזמנות לעשות את זה ולשמח את בעליהן. זו דרך יפה וקלה להעצים את רגש האהבה בזוגיות.

 

מעל הכל, מחמאה חייבת להיות אמיתית!

 

אומרים, שאם אתה לא מתכוון לזה אז אל תגיד את זה!

 

הרעיון הוא, להעניק תשומת לב וקרבה לבן/בת הזוג ולתת מחמאות כנות ואמיתיות, ולא להמציא משהו שנשמע טוב וגורם לך להרגיש טוב עם עצמך. ממש לא. כי על ידי חיפוש הדברים הקטנים שראויים להערכת בן/בת הזוג, תפתיעו את בני הזוג שיגלו כמה דברים יש בחצי השני שצריך לפרגן לו ולהעצים!

 

כשמעניקים מחמאה, תהיו ממוקדים. תהיו אמיתיים ונדיבים. ככה מדברים בשפת האהבה. ועם מעט מאמצים, תצליחו לדבר אותה בצורה שוטפת ורהוטה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה