תגרמו למישהו לחייך: המתנה הכי גדולה שלכם!

לחייך לא עולה כסף וזה שווה המון. לא סתם, חיוך זה משהו עם השפעה עצומה לא רק על העומד מולנו אל גם עלינו. אז תעשו טוב ותגרמו למישהו לחייך.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

לא מזמן יצאתי מהבית… לבד… בערב!

 

סוף סוף, בלי 'מזדנבים' למיניהם – ילדיי המתוקים או החצי השני שנשאר לשמור עליהם.

 

ולא מזמן, גם חוויתי מבחן חיים לא קטן.

 

באחת הפעמים שחלפתי ליד לוח המודעות השכונתיע, ראיתי מודעה על רב מוכר שצריך להגיע לאזור בו אני גרה ולתת הרצאה מאלפת מיד במוצאי שבת. בעיר שלי. במעלה הרחוב!

 

תלשתי את המודעה והצמדתי למקרר שלי עם מגנט בצורת בננה ליד העבודות של הילדים, תזכורות מבית הספר, הזמנות של בר מצוות ועוד כמה ניירות. ואני ממש לא סובלת בלגאן, במיוחד כשהוא על המקרר שלי. אבל אין לי פתרון אחר. והדבר האירוני הוא, שכאשר אתה רואה משהו על בסיס קבוע זה כאילו שאתה כבר לא רואה אותו. אז אתם מבינים שכמעט פספסתי לא מעט פגישות חשובות עם המורים, רופאי שיניים, טיפולי מסז' ועוד כמה דברים חשובים רק בגלל שאני כבר לא רואה את הפתקים האלה יותר!!!

 

חיכיתי להרצאה הזו כל השבוע. ואז, המורה לזומבה העבירה הודעה שהיא החליטה לעשות מסיבת שעתיים זומבה וכיף בדיוק בזמן של ההרצאה! והדובדבן של כל העניין הזה היה, שאחרי המסיבה נצא למסעדה ביחד כל החברות משיעור הזומבה.

 

באמת, בורא עולם?!?

 

הקרב הפנימי היה עז מאין כמותו במשך שבוע שלם! לצאת עם החברות – כי זה משהו נדיר במחוזותיי הפרטיים (העיסוקים המשפחתיים קודמים לכל) ולזכות בהזדמנות כיפית כזאת, או – ללכת להרצאה הנפלאה של הרב היקר שממש חיכיתי לה? תהיו גאים בי, כי במערכה האחרונה של הקרב ההרצאה ניצחה ואני קיבלתי את הניצחון בשמחה.

 

ההרצאה הייתה מדהימה. הרב דיבר על המושג קידוש השם. הרבה אנשים חושבים שהרצון למות ולקדש שם שמים במסירות נפש זה מה שנקרא קידוש השם. אבל זה הרבה מעבר לזה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

ממ"ח: מבט, מילה וחיוך

בשבילי חיוך, בשבילו כל עולם

חוק חיוך חובה!

גלגול של חיוך

זה חיוך!

חיוך לא פשוט

החיוך של הרב שלי

שירות עם חיוך

אין כמו מחמאה

מילה טובה או תרופה?
לתת ולקבל מחמאה

לב טוב, מילה טובה

 

נקודה מעניינת נוספת שהוא ציין היא, שחילול השם מתכפר לאדם רק במוות שלו. וזה גורם לי להרגיש הרבה יותר טוב. כי יש כל כך הרבה דרכים לחלל שם שמים, ורכילות והתנהגות לא ראויה שגורמת לחילול שם שמים – אלה דברים שמן הסתם כלולים בקטגוריה הזו, ואולי אפילו מהדברים הגרועים ביותר. לכן כדאי מאוד לאנשים לתת את הדעת על עניין זה ולחשוב פעמיים לפני שהם מרכלים, מדברים לשון הרע, מוציאים דיבה רעה, מתנהגים בצורה שמבזה ציבור שלם, ואחר כך צריך לשלם את החשבון. ומדובר בחשבון לא קטן בכלל.

 

אבל!

 

הוא גם אמר שיש דרך אחת נפלאה לגרום לדברים להיות טובים יותר. מן הסתם, אף אחד לא יכול ללחוץ על כפתור ה"אנדו" ולשנות את המצב לפני שנגרם הנזק, כי חילול השם מרעיל את קבלת הדברים מזווית הראיה של האנשים הנוכחים במצב הזה. לכן אי אפשר לעשות 'אנדו'. ואם כך, הדרך היחידה לתקן את המעוות היא על ידי קידוש השם.

 

והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי שעושים משהו שמקרב את האדם לבורא עולם, אפילו דבר קטן. וזה אומר שאנחנו צריכים לעשות את הטוב ביותר כדי לגרום למישהו להרגיש טוב! ואני לא מדברת על להטיף תורה ולספר לאנשים שאם הם לא יתקרבו לבורא עולם אז הם ישרפו בגיהינום. זאת הדת הלא נכונה, חברים. איומים זה לא בלקסיקון של היהדות.

 

אתם מבינים שיש כאן אינסוף אפשרויות לעשות את זה – לקדש שם שמים, כל יום, נכון? זה יכול להיות בלפתוח את הדלת למישהו שצריך עזרה. לחייך ולומר שלום לאנשים. אין דבר יותר גדול יותר מלחשוף את השיניים שלנו מתוך חיוך, אפילו לא שק מלא כסף. ממש כך. תנו לרכב שמנסה להיכנס לטור לעשות את זה בלי לכעוס, לצפור ובלי סוף ולעשות לו דווקא. וותרו על הרעיון, זה משתלם. תעשו משהו לא רגיל כדי לגרום למישהו, ובעיקר ליקרים לכם, להרגיש שהוא מיוחד.

 

ואיך תדעו שעשיתם את הדבר הנכון? פשוט, אם יחייכו אליכם בחזרה אז אתם בדרך הנכונה.

 

להעלות חיוך על פניו של אדם אחר זו מצווה ענקית, נראה לי שהיא אפילו אחת הגדולות שיש בתורה כולה. אנחנו לא יודעים באיזה מתח האדם מולנו נתון ומה עובר עליו. אנחנו לא יכולים לראות מה קורה בתוכו וכמה הוא סובל. לגרום לו לחייך, אפילו לשבריר שנייה, זה בעצם לשלוף אותו מתוך הכאב והסבל שהוא חווה – בגוף ובנפש, ולשים אותו במציאות אחרת לגמרי!

 

זה משהו אדיר. וזה לא קל.

 

זאת עצה נפלאה בה אני משתפת אתכם בשמחה, ומקווה שכולנו נזכה ליישם אותה כל יום. אני בטוחה שנופתע לגלות עד כמה זה יגרום לנו להרגיש טוב אם נגרום למישהו אחר להרגיש טוב ולחייך.

 

כי בסוף, להיות אדם שמח זאת המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Esther Elbazis

כ"א טבת התשע"ח

1/08/2018

Jaime

thanks

2. Esther Elbazis

כ"א טבת התשע"ח

1/08/2018

thanks

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה