תודה בת ארבעים שנה

סיפור מרגש על כוחה של הכרת הטוב בעקבות מעשה קטן ששינה את חיים שלמים. רחלי רקלס חזרה בזמן וגילתה מה בדיוק קרה שם.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 16.03.21

לפני שנים רבות, כשקינג דויד (בעלי היום) היה ילד קטן ודינוזאורים עוד שוטטו בסביבה, אבא שלו – זיסקינד רקלס, עבד בחברת גביית כספים. זיסקינד היה בוגר קולג' צעיר שלאחר מכן שירת בצבא ובגיל 25 כבר היה אבא לשני ילדים ועבד לפרנסתו.

 

אחד התפקידים שלו בחברה בה עבד היה להגיע אל בתי חייבים ולגבות את הכסף. אלא שרוב המשפחות החייבות כספים היו מאוד עניות והן חיו בשכונות העוני הקשות של שיקגו. וכשאני אומרת עניות, זה במלוא מובן המילה. ותודה לא-ל שאנחנו לא חווים עוני כזה.

 

בוקר אחד, כשהלך לגבות את הכספים של החייבים הוא הגיע לבית משפחה איתה הספיק להתיידד עם הזמן. חמי, זיסקינד רקלס, הוא באמת מומחה ביצירת קשרים עם אנשים. הוא באמת אדם אכפתי כלפי האנשים ואני חושבת שזו אפילו המומחיות שלו, ובמיוחד עם אותם אנשים מהם אסף את הכספים. הוא התיידד איתם, הבין את ליבם ועזר להם בכל דרך אפשרית. (למה התכונה המקסימה הזאת לא עברה בירושה לבנו קינג דויד?…)

 

אז אותה משפחה אליה הגיע באותו בוקר גרה באזור המסוכן של אותן שכונות עוני, ולאדם לבן זו הייתה ממש סכנת נפשות להיכנס למקום כזה. תוך כדי הביקור הקצר ואיסוף הכסף הוא תמיד התעניין בשלומם ושאל איך הם מסתדרים. הבת שלהם, שהייתה בת 17 באותו זמן, ביקשה ממנו שיעזור לה למלא טפסים כדי שתוכל להגיש לקולג' אליו רצתה להתקבל. אחרי הכל, לא מדובר במשפחה משכילה, הלימוד היה מאוד בסיסי וניהול הטפסים הללו היה פרויקט לא פשוט עבורה. זיסקינד היה האדם הנכון לפנות אליו.

 

הוא ישב איתה ובמשך כמה דקות ומילא את הטפסים על הצד הטוב ביותר. מה גם, שהטפסים היו מאוד מסורבלים ומורכבים, עמוסים בפרטים שבחורה בת 17 משכונת עוני בשיקגו ממש לא הייתה מצליחה למלא לבד. כשסיים, חייך אליה, אמר שלום והמשיך את איסוף הכספים באזור.

 

בשבילו זה היה דבר קטן ושולי שנשכח ממנו, נדמה לי כפי שסיפר לי, אפילו מהרגע שיצא מהבית והמשיך הלאה.

 

40 שנה קדימה.

 

באותו יום הוא קיבל הודעה פרטית בדף הפייסבוק שלו. אישה אחת התעניינה אם הוא אותו זיסקינד רקלס שאסף את הכסף שהמשפחה שלה הייתה חייבת. והיא הייתה עוד יותר מופתעת גלות שזה אכן הוא.

 

ואני רק שאלה: ריבונו של עולם, כמה אנשים בעולם יש כבר עם השם הזה – זיסקינד רקלס? זה לא שקוראים לו ג'ון סמית' או משה סילבר….

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק מילה אחת!

המעשה הטוב של השנה

העשיר והמובטל

מה הוא יאכל בחג?

חסד עולם יבנה

תגרמו למישהו לחייך

ממ"ח: מבט, מילה וחיוך

בשבילי חיוך, בשבילו כל עולם

חוק חיוך חובה!

גלגול של חיוך

מילה טובה או תרופה?
לתת ולקבל מחמאה

לב טוב, מילה טובה

החסד תמיד שם
 

בכל אופן, היא סיפרה לו למה היא יצרה איתו קשר אחרי 40 שנה – כי היא פשוט רצתה להודות לו!!! על שהעניק לה באותו יום מהזמן שלו ומילא איתה את הטפסים.

 

"לעולם לא שכחתי את המעשה הטוב הזה שלך, מר זיסקינד" אמרה לו. "ורציתי שתדע שאותן דקות שעזרת לי בהן שינו את כל חיי! כי אם לא היית עוזר לי" הסבירה, "לא הייתי מגיעה לקולג', לא עושה תואר ולא ממשיכה למאסטר" (שאני לא זוכרת במה).

 

היא הייתה סטודנטית מאוד מוצלחת, ובהמשך גם זכתה לקריירה מוצלחת כמדענית חוקרת בחברה גדולה מאוד, ובעקבות זאת הצליחה לתת לילדים שלה השכלה טובה וגבוהה (היא התחתנה צעירה ולכן הילדים שלה גם עובדים במקומות עבודה טובים ומוצלחים).

 

ובאותו יום, 40 שנה אחרי ושבוע מאז שיצאה לגמלאות, היא רצתה ליצור קשר עם האדם שהתחיל את כל הסרט המיוחד הזה בשבילה.

 

וואוו!

 

תארו לכם. כמה דקות מהחיים שלו שמו את החיים שלה במסלול אחר לגמרי ממה שצפוי לרוב הצעירים בשכונות כאלה. ומי שמכיר את השכונות הללו בשיקגו יודע על מה אני מדברת.

 

וחוץ מזה, איזה מסר מאלף יש כאן!

 

אנחנו אף פעם לא יכולים לראות מה מעשה טוב וקטן שלנו יכול לעשות בטווח הרחוק ואלו השלכות יש לו. אפילו מעשה החסד הקטן והפשוט ביותר יכול להיות ענק ולהגיע רחוק מאוד. זו סיבה מספיק טובה למה אנחנו צריכים להעריך כל הזדמנות שניתנת לנו לעזור לאחרים, וכמובן כל עזרה שאנחנו מקבלים.

 

ואני שונאת להיות זו שמפוצצת את הבועות, אבל אותו הדבר תקף גם לגבי הצד השני. כלומר הדברים הלא טובים שאנחנו עושים. אי אפשר אפילו להתחיל לדמיין מה גורמת מילה שלילית, פרצוף זועם ורציני או מעשה כואב, אפילו שנאמרו או נעשו בלי כוונה וגם אם חשבנו שהצד השני לא צריך לעשות מזה כזה עניין.

 

ועוד דבר, אותה אישה הפגינה הכרת הטוב על הצד הטוב ביותר, ואפילו התאמצה והתעקשה לאתר את זיסקינד. אם מישהו עשה לכם מעשה חסד, ולו הקטן, ועוד לא אמרתם תודה, אל תחכו לרגע האחרון. היום יותר מתמיד קל לאתר אנשים. שנים היא ניסת לאתר אותו אבל עכשיו, כשחיפשה שוב בפייסבוק, היא מצאה אותו. על זה נאמר אין ייאוש!

 

ודבר אחרון (מבטיחה) – אבינו שבשמים, בורא עולם, זה שנותן לנו הכל ומספק לנו את כל צרכינו בכל רגע נתון בחיינו – גם לו צריך להראות הכרת הטוב ואהבה. כי רק הוא יודע כמה "תודה רבה לך אבא יקר שבשמים" חסר לנו שם מלמעלה, במחלקת התודה.

 

אבל אל דאגה, עם הספר שעריו בתודה של הרב שלום ארוש תלמדו איך לומר תודה בקלי קלות לבורא עולם, לבני הזוג, למשפחה, לחברים, לילדים ובעצם, לכל מי שצריך לומר לו תודה. אני בטוחה שכולנו נהיה שמחים לקבל תודה מתוקה הרבה לפני שיעברו 40 שנה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה