תרגיש טוב בחמש

מה אפשר לעשות בחמש? הרב אליעזר רפאל ברוידא עם הטיפ המדהים למספר הכי מסקרן – חמש! והמפתח להישרדות. לכו על זה!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 16.03.21

אריאל הוא בחור מבריק.

 

"אבל אתה יודע איך זה" אמר לי כששוחחנו בטלפון, "עכשיו אלה הימים ששום דבר לא הולך לי כמו שצריך. המזכירה חולה. אשתי בפאניקה בגלל שבן השמונה בעט חזק בכדור וניפץ את החלון של השכנים. ואם זה לא מספיק, אז פקידים ממס הכנסה הפתיעו ורוצים לראות את כל ספרי החשבונות…"

 

ימים טיפוסיים שלא פוסחים על אף אחד מאיתנו, נכון?

 

בדיוק על הימים האלה דיבר רבי נחמן מברסלב כשאמר שצריך להפריד את החיים לשני מצבים – אלה שעוברים כמו שאנחנו רוצים – כסדר, ואלה שלא הולך לנו בהם שום כלום – שאינו כסדר.

 

לכאורה, נשמע כמו הסבר פשוט. אך כמו כל הדברים שרבי נחמן לימד אותנו בחיים – מדובר כאן במשהו עמוק מאוד. משהו שמהווה את המפתח להישרדות.

 

אף אחד מאיתנו לא צריך אימון כשאנחנו זוכים במשחק. אף אחד גם לא שואל למה הקבוצה שניצחה זכתה בניצחון. אבל הקבוצה המפסידה מלאה בתירוצים ושאלות.

 

כולנו יודעים איך לתפקד בסביבה המועדפת עלינו, זו הנעימה כשהכל מתנהל כשורה בדיוק כמו שאנחנו רוצים. אך לא הרבה יודעים איך לתפקד כשהאקלים עוין, כששום דבר לא הולך כמו שרצינו, חשבנו ואפילו העזנו לחלום.

 

למה אנחנו מוצאים את עצמנו לרוב בתוך האקלים העוין, יותר מאשר בזה הנעים והמלטף?

 

כי בורא עולם רוצה שנהיה הכי טובים. מה גם, שאף אחד בעולם לא הצליח להביא את עצמו למקום הטוב ביותר מכל הבחינות – רוחנית, גשמית, שכלית – כשהוא מתנדנד על ערסל באחד מחופי האיים המלדיביים הקסומים כשקערת פירות עסיסיים מונחת לפניו והוא מתענג מכל חתיכה שנכנסת לפיו.

 

להתמודד עם אתגרים וקשיים בחיים – זה הדבר שעושה אותנו גדולים! וזו הסיבה שרבי נחמן מברסלב מפציר בנו ללמוד איך לתפקד בימים ובמצבים בהם לא הולך לנו כסדר. אלה הימים הכי לחוצים ולוחצים בחיים, וכידוע לכולנו יש הרבה מאוד מהם. אז מה עושים?

 

לא מעט אנשים שאני מכיר מעדיפים למצוא נחמה בכדורים למיניהם, שתייה חריפה, עישון או כל דבר אחר שמרגיש להם, כביכול!, כמפיג לחץ. אחרים בודקים את המציאות הכואבת ובורחים מיד לרשתות החברתיות, לסרט או תוכנית ריאליטי בטלוויזיה. רק שאף אחד מאלה לא עוזר לשום אדם להתמודד עם מה שעובר עליו. בדוק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

החיים שלא חוויתי מעולם

תעשו את הצעד הראשון

סוד האושר: שני כללים

צעירים לנצח

להתחיל מההתחלה

התחלה מרעננת

עוד קצת וזהו

עצה של מומחה

ואז, יהיה בעולמי סדר

יש זמן כזה בחיים

ומה עם מה שאני רוצה?

בלון המחשבות

 

יש לי הצעה טובה יותר: למה לא לנסות משהו שהגוף שלנו מייצר? זה הורמון שעושה לנו הרגשה טובה שנקרא – אנדורפין. ולאנדורפינים יש שלושה אפקטים חשובים עיקריים:

 

הראשון – הם משחררים ומפיגים כאבים.

השני – הם מפחיתים עייפות בצורה ניכרת.

השלישי – הם נותנים לנו גישה חיובית לחיים.

 

שלושת הדברים המועילים הללו מאפשרים למוח שלנו לתפקד הרבה יותר טוב וביעילות מדהימה. ברגע שהאנדורפינים מתחילים לצוף, המתח והחרדה שעד לפני כמה דקות נראו כמו סוף העולם, כבר לא מאיימים יותר. המוח נכנס למצב חשיבה חיובי, וזה מעולה.

 

החדשות הטובות הן – שלא צריך שום מרשם לאנדורפינים והם לא עולים אגורה שחוקה. מה יכול להיות יותר טוב מזה? בורא עולם בנה בתוכנו בית מרקחת טבעי בילד-אין במערכת בלוטות ההורמונים שלנו. ולא רק, אנדורפינים הם מוצר נפלא שבית המרקחת הזה מייצר ללא כל חשש, מכיוון שהם לא ממכרים ולא מפתחים שום תלות.

 

אז איך משיגים כמות נכבדה מהאנדורפין האנדורפין הזה? חצי שעה של עבודה תעשה את העבודה.

 

אבל רגע, הנה אני כבר שומע אתכם צועקים 'חצי שעה?! אין לי!'… טוב, אז הנה הנחה שלא תוכלו לסרב לה – חמש דקות! זה הכל.

 

מניסיוני, חמש דקות של שחרור הגוף עושות נפלאות. התחילו עם נשימות הרפיה תוך כדי עצימת עיניים. זה קל. אחר כך נסו כמה שכיבות סמיכה, המשיכו עם קפיצות קלות וקנחו עם ריצה קלה במקום ועוד קצת התמתחות ובסוף הרוו את עצמכם עם שתי כוסות מים, אפשר גם יותר. וודאו שפעילות זו נעשית בחמש דקות רצופות, כי החמש האלה מנצחות כל הפסקת קפה בכל יום בשבוע…

 

"אתה מבין, הרב ברוידא", אמר לי אריאל, "כנראה שזה מה שהיה חסר לי. נעלתי את דלת המשרד שלי ועשיתי חמש דקות של הרפיה, קפיצות, ריצה קלה במקום, מתיחות ועוד כמה פעולות שעלו לי בראש ושחררו אותו ואת הגוף, הציפו אותי באנדורפינים מדהימים שהעלו חיוך על הפנים. והתחושה? 'היי' ולא מיין או כל חומר אחר. ואגלה לך סוד קטן – רימיתי. הוספתי דקה אחת יותר במתיחות (והוא צחק בקול) אחרי זה שתיתי שתי כוסות מים ועניתי לטלפון. פתרתי בעיות בפחות מעשר דקות, כאלה שלפני החמש נראו כמו הר חסר תקווה".

 

ואם אתם שואלים אותי, אז גם אתם יכולים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה